Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kat met suiker.
28-02-2017, 12:15:22,
Kat met suiker.
Hallo allemaal,ik ben hettie 58 jaar en ik had twee katten,diesel van 8 jaar en dios van 6 jaar.om diesel gaat het,diesel was een blaasgruis kat,maar dat ging verder goed kreeg cd brokjes en daar deed hij het goed op.afgelopen vrijdag zag ik een grote plas in de keuken waar diesel bij zat,ik dacht nog zo die plast in iedergeval goed.hij maakte ook geen zieke indruk at gewoon goed misschien iets meer als normaal.het viel me wel op dat ie meer dronk.vandaar die grote plassen.zaterdagmorgen weer een grote plas in de woonkamer,dus de dierenarts gebeld,die heeft zijn koorts gemeten geen koorts.hij dacht aan een blaasontsteking en gaf hem antibiotica en novacam.diesel knapte niet op hij werd alleen maar slechter.zondagmorgen weer een dierenarts gebeld,die vond diesel uitgedroogd en heeft diesel onderhuids vocht toegediend.en uit zijn oor een druppeltje bloed genomen,diesel heeft suikerziekte zei hij en flink ook.zijn suiker was 22.6 dus enorm hoog.diesel at inmiddels niet meer dus kon geen insuline krijgen.hij een prikje voor de misselijkheid en hopen dat ie wat zou gaan eten.en dan maandag naar me eigen dierenarts.maar diesel werd nog slechter en begon zwaarder te ademen.ik dacht ik ga hier niet tot maandag mee wachten.dus zondagavond weer een dierenarts gebeld ik moest naar utrecht faculteit diergeneeskunde. Diesel was inmiddels dood en doodziek.daar hebben ze bloed afgenomen diesel was niet meer te redden.hij had al onderteperatuur.voelde koud aan.insuline zou niet meer geholpen hebben.hij raakte in een shock.en toen heb ik besloten diesel te laten inslapen.zo triest dit.ben er kapot van hoe snel dit gegaan is.wilde dit toch even delen met jullie.
Antwoord
28-02-2017, 13:21:02,
RE: Kat met suiker.
Dag hettie, welkom hier. Wat een triest verhaal zeg, ik kan me goed voorstellen dat je er nog helemaal ondersteboven van bent. Zo rottig ook dat het in het weekend viel, want eigenlijk (denk ik) was het beter geweest als je kat was opgenomen en dwangvoer had gekregen. Je verhaal is wel een goede waarschuwing voor anderen: veel eten en veel drinken is een alarmsignaal! Ik hoop dat dios niet erg loopt te zoeken, want ik neem aan dat je kat niet meer mee naar huis is gegaan? Heel veel sterkte hettie, en een goede reis diesel.
Antwoord
28-02-2017, 14:18:51,
Welkom Hettie, op dit forum.

Intriest zeg, ik wens je alle sterkte bij het verwerken van dit grote verlies.
Antwoord
28-02-2017, 14:31:25,
Hallo rieneke.omdat diesel een blaasgruis kat was vond ik het wel goed dat ie goed dronk,want dat is wat de dierenarts ook steeds zegt hij moet goed blijven drinken,en dat deed diesel dus ook.dus denk je dat zit wel goed en ook nog eens grote plassen prima dus.En hij maakte ook geen zieke indruk.later dacht ik je drinkt wel erg veel.toen ging diesel nog wel de bak op en zag ik wel dat zijn bak goed nat was.vanaf vrijdag ging hij ook de bak niet meer op en liet zijn plas gewoon lopen.en toen dacht ik dit is niet goed.ziek was hij nog niet.maar ik ben zaterdag dus wel naar een dierenarts gegaan.als hij dan zegt dat het een blaasontsteking is,denk ik oké zou best kunnen natuurlijk en zeker omdat het een blaasgruis kat is.Als ze een zaterdag al hadden gezien dat ie suiker had dan had diesel misschien nog gered kunnen worden,want toen at ie ook nog.dan had ie insuline gehad en had diesel nog gewoon oud kunnen worden.dios is ook een blaasgruis kat zodra die meer gaat drinken laat ik hem gelijk testen op suiker.Dios zoekt diesel idd.en bij ieder geluid kijkt hij even zo van komt diesel er aan.zo sneu.maar ik knuffel hem veel.ik had voor diesel een donorcodicil dus diesel is in Utrecht gebleven.ik heb uitgebreid afscheid kunnen nemen van diesel.En door diesel daar te laten red diesel weer een ander dier zijn leven.dat vond ik een mooie gedachte.Voor mij althans. Niet iedereen kan dit.
Antwoord
28-02-2017, 14:39:32,
Dank jewel catman..
Antwoord
28-02-2017, 15:16:00,
Wat een verhaal en wat een verdriet
Heel veel sterkte gewenst
In liefdevolle herinnering: Silver, Jara, Kelly, Sjors en Bobby
Antwoord
28-02-2017, 19:50:15,
Hettie, dat begrijp ik, en het is ook zeker niet als verwijt naar jou toe bedoeld! Het is ook mooi dat door diesel de wetenschap weer wat verder vordert. Alleen is het voor katten goed dat ze afscheid kunnen nemen van een overleden maatje. Zorg idd maar voor afleiding voor hem.
Antwoord
01-03-2017, 02:25:09,
Nee hoor rieneke ik zie het zeker niet als een verwijt.
Antwoord
01-03-2017, 18:55:14,
Ah, gelukkig begrijpen we elkaar! Ik hoop dat je dit plotselinge verlies langzamerhand een plekje kan geven. Als je er zin in hebt, voel je dan welkom om hier te blijven hangen en wat mee te kletsen.
Antwoord
01-03-2017, 20:25:42,
Heel veel sterkte Hettie, dit is vreselijk!
- je kat in shock, ik ken het -
en het gebeurt ook zo snel, arme Dios, die mist zijn maatje
...if you don't see me ... 
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)