Kattekrabbels Forum
Tranende oogjes - Afdrukversie

+- Kattekrabbels Forum (https://www.kattekrabbels.nl/mybb)
+-- Forum: Kattenforum (https://www.kattekrabbels.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Verzorging (https://www.kattekrabbels.nl/mybb/forumdisplay.php?fid=17)
+--- Topic: Tranende oogjes (/showthread.php?tid=487)

Pagina's: 1 2 3

Tranende oogjes - chantal - 25-08-2007

Rieneke ons liselotte heeft altijd traantjes in haar ogen,wij doen er op aanraden van de da teramicine zalf in,maar veel helpt het niet,ik heb voor alle zekerheid maar een afspraak gemaakt in de dierenkliniek
je weet nooit en ik moet weten wat er scheelt anders ben ik niet gerust.

groetjes chantal :?

- rieneke - 25-08-2007

het gaat toch al beter dan in het begin? maar blijkbaar heeft ze toch een ander zalfje nodig. wel vervelend he, 4x per dag achter haar aan om haar te plagen Sad
wanneer ga je naar de da?

- chantal - 25-08-2007

Ik kan pas volgende week donderdag,ik moet mijne da niet laten komen
want hij weet dat toch niet,die neem ik alleen voor de inentingen
voor andere zaken neem ik de dierenkliniek,en daar moet ik naartoe met de bus en op afspraak en het ging niet eerder en omdat het niet zo erg is
maar je weet hoe ik ben he rieneke ik paniekeer vlug,weet je wat ik nu de laatste tijd altijd doe yvan wordt er gek van,altijd als er een kat op mijn schoot komt zitten,eens kijken of zijn oogjes niet geel zijn of zijn oortjes,en als hij alleen met de katten is sta ik erop dat hij toekijkt of ze wel op de bak gaan,en ik vraag ook dikwijls voel eens aan de blaas als die niet dik is,dat is gewoon die schrik dat er nog inzit van caleb,ik hoop dat,dat vlug stopt want prettig is het niet.

groetjes chantal

- Anonymous - 25-08-2007

Dat is normaal hoor Chantal die bezorgdheid dat slijt wel weer, maar anderzijds beter te snel naar een DA dan te laat.
Je hebt tenminste een hart voor je dieren, sommige en ik noem geen namen houden van dieren omdat het een winstgevende zaak is, tenminste ze halen er alles uit wat ze maar kunnen.

Jammer dat je geen auto hebt moet je helemaal met het openbaar vervoer zo'n eind rijden , en ook jammer dat je zover van mij vandaan woont, anders gaf ik je graag een lift....

Wat is dat toch jammer zeg.... :cry:

- rieneke - 25-08-2007

ik kan het goed begrijpen hoor chantal, de schrik zit je in de benen!
maar bedenk ook, dat jouw onruist voelbaar is voor je katten, en dat is niet goed.
een tranend oogje is vervelend, maar je moet je er niet al te druk over maken hoor joh!
sommige chronisch nieszieke katen hebben hun hele leven lang tranende oogjes, en worden er 20 mee Smile
en je laat er binnenkort naar kijken toch?? niet te veel zorgen hoor Smile

- Nadine - 25-08-2007

Chantal, ik ken het precieze verhaal van Caleb niet, maar ik kan me er iets bij indenken... Sad Als de schrik er zo in zit, duurt het een poos voordat je weer opgelucht kunt ademhalen, en écht kunt genieten van je schatjes... Dat is heel normaal.

Het slijt, echt waar. Het gaat langzaam, maar op een dag zul je je realiseren dat je al een paar dagen niet angstig 'op zoek' bent naar dingen die niet kloppen..... Tot die tijd: als iets je echt niet lekker zit, gewoon naar de da gaan. Je zult zien dat elke keer als je hoort dat het goed is je iets makkelijker ademhaalt. Smile

- Marij - 25-08-2007

Ook ik kan me je angst goed voorstellen ! maar probeer je idd niet al te veel zorgen te maken!
Veel liefs en dikke knuffel!

- Lisenka - 26-08-2007

Chantal, dat je overbezorgd bent is heel normaal hoor! De meiden hier weten maar al te goed hoe ik een tijdje terug overbezorgd reageerde nadat ik met Diesel veel had meegemaakt.

Maar evengoed, ik ga liever een keer teveel dan te weinig naar de DA. Al kom je een keer voor niets. Dan weet je tenminste dat er weinig tot niets aan de hand is.

Probeer te ontspannen meis.. echt je katten voelen je stemming aan.
Het komt allemaal goed hoor!

Misschien kun je een foto van haar koppie maken en kunnen wij zeggen of het te erg is of niet.. het is een suggestie, het hoeft niet.. maar misschien vind je het prettig dat een ander ook ziet hoe haar oogjes eruit zien.

- chantal - 27-08-2007

[Afbeelding: katten103-1.jpg]
Zo heb ik ze de eerste dag gevonden

- chantal - 27-08-2007

[Afbeelding: katten108-2.jpg]

Dit is een foto van een week geleden,nu is het ietsje beter

- Natasja - 27-08-2007

Verbetering is duidelijk zichtbaar, of is dat van de zalf?...maar hoe lang gaat het nog duren denk je? En waar komt het door...?

Of heb ik nu weer ergens overheen gelezen :oops: ?

- Bianca - 27-08-2007

ah gossie, de verbetering is al goed te zien hoor.
hopelijk is het gauw helemaal over.

- Nadine - 27-08-2007

Dat ziet er al stukken beter uit Chantal! Big Grin
Hopelijk is het snel helemaal over.

- chantal - 28-08-2007

Donderdag zal ik meer weten,maar door wat ze dat heeft,ik zou het niet weten,ik heb haar ook maar gekregen,ze werd uit een auto gegooid
mischien dat die mensen er geen geld wilden aan uitgeven,wie weet
hoop alleen maar dat het niet erg is.

groetjes chantal Sad

- rieneke - 28-08-2007

nog een paar daagjes geduld meis, maar het zal best meevallen Smile
wat zijn dat voor mensen, die een katje uit de auto gooien? afschuwelijk! :evil:

- Bianca - 28-08-2007

Vreselijk toch ook, hoe kunnen mensen toch, zo'n arm diertje :twisted:

- Marij - 28-08-2007

Nou Chantal het ziet er een heel stuk beter uit!
Gaat helemaal goed komen hoor! Sterkte

- chantal - 24-09-2007

Nu hebben wij eergisteren gezien,bij liselotte we waren haar oogjes aan het uitkuisen,en mijn man zei kijk daar beweegt iets in dat rechter oog
wij het lampje erbij gehaalt,en ik natuurlijk als eerste bah een wormpje
neen natuurlijk het is het derde ooglid,dat randje daar is een heel dun
stukje van los gekomen,zeker van vroeger te vechten,ik heb dan direkt gebelt naar de oogarts,die zei dat kan geen kwaad,hechten kan ik dat niet want als ik je begrijp is dat heel heel klein en fijn ja dun feitelijk
zeker geen milimeter dik,we zullen in november eens goed kijken,ja
november nu op 12 oktober ga ik terug ze moet daar naar zien of ik
slaap geen éné nacht gerust,en ik denk niet dat dat poeder helpt,de traantjes
vloeien nog,soms wel wat minder,maar ik mag nu haar oogjes maar uitwrijven met lauw water of rozenwater,zodus nu heeft ze terug
wat bruine streepjes,maar ze zei trek je dat niet aan,moest het zijn dat
er een operatie gedaan wordt en het is genezen heb je nog tijd genoeg
om met dat speciale produkt dat bruin weg te krijgen.Ik zal maar braaf
luisteren zeker en doen wat ze zegt,maar ik zeg altijd tegen mijn man
zie als je thuis bent van je werk,dat liselotte niet voor het raam gaat zitten
van mij mag ze dat ook niet,je weet zeker niet goed hoe slecht de mensen
bij ons zijn,ik hoor het die naast ons al zeggen,kijk eens die beest wordt ook niet verzorgt,en als ik zo iets hoor zou ik naar buiten durven gaan
en die eens goed hare waarheid zeggen dat ze er even niet goed van is
die moeiallen allemaal.

groetjes chantal

- Bianca - 24-09-2007

Joh trek je niets aan wat anderen zeggen, je verzorgt haar toch harstikke goed. Denk dat het je zelf meer op valt dan anderen hoor.
Hopelijk komt het gauw allemaal in orde.

- rieneke - 24-09-2007

trek het je niet zo aan meis, je zorgt toch prima voor je meisje?
plaats nog eens een foto van haar, ik vind het een prachtig poesje (met bruine streepjes, dat maakt niks uit)!

- Lisenka - 24-09-2007

Chantal, niet aan jezelf twijfelen meis.. je verzorgt al je katten met zooooveel liefde.. ook Liselotte! Je doet het echt goed.
Misty heeft ook van die bruine streepjes.. hoe goed ik haar ook verzorg.
Op dit moment zijn we weer volop aan het druppelen. Als we zien dat haar ogen weer grijs worden dan zijn de hoornvliezen weer aan het ontsteken.

Onze poezekinders hebben problemen met de ogen, het is niet anders. Jij en wij hier weten dat je haar goed verzorgd. Wat een ander eventueel mocht zeggen moet je naast je neerleggen. JIJ weet beter!

Een hele dikke knuffel meis! Echt, je doet het hartstikke goed!! Met of zonder bruine streepjes.. mijn meiske is er niet minder mooi om en dat geldt ook voor Liselotte!

- Marij - 24-09-2007

Niets van aan trekken joh wat anderen zeggen!!
Je bent een allerbeste poezen moeder!!
Dikke knuffel en sterkte met Liselotte haar oogjes!

- chantal - 15-10-2007

Ik ben vrijdag,naar de dierenkliniek geweest met liselotte voor haar oogjes,er is geen beterschap zodus op 9 november wordt ze geopereerd
laat ons hopen dat er geen litekenweefsel in haar neusje zit,want dan moet
ze later terug geopereerd worden,er moet een gat gemaakt worden zei ze
maar dat kan ze pas zien als ze er aan bezig is,en vermits tijdgebrek
kan ze dat niet te samen doen,maar ze vergeet wel dat deze operatie al 200 euro kost en de maand erop misschien nog eens weer 200euro
Als alles dan in orde is laat ik het wel doen,maar ja natuurlijk is het veel geld,maar ach anders gaat het aan iets anders op.

groetjes chantal

- rieneke - 15-10-2007

ik zal duimen dat het bij een operatie kan blijven chantal, voor liselotte en voor je portemonnee Smile

- Mieke - 15-10-2007

Ik duim mee hoor, sterkte.