Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nagels knippen
25-02-2012, 18:19:29, (Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-02-2012, 18:20:51 door Dance.)
Nagels knippen
Hoevaak knippen jullie de nagels van jullie poezels?

toen we laatst bij de DA waren zei die dat Simba zijn nagels te lang waren.. en dat hij ze ging knippen.
Is die dat dan wel niet vergeten en wij ook in de stress van het moment..
Nu dacht ik deze morgen ze zelf te knippen, maar ik durfde niet goed omdat kattennageltjes zo hard zijn enzo. En onze SImba is nooit e gemakkelijkste geweest voor zo'n zaken..
Nu kom ik in de Aveve, zie ik daar wel geen schaartjes hangen voor het knippen van kattenagels!
Ik ben onmiddellijk thuis aan de slag gegaan. Hij was heel braaf. Ik durfde er wel niet teveel afdoen, bang dat het ging gaan bloeden..
En ben zo tevreden dat we nu niet meer speciaal naar de DA hoeven daarvoor. Is weer heel wat stress uitgespaard.
Nu hoor ik Simba wel niet meer stappen.. hahahah
in het donker kon je hem altijd horen lopen...

Hoevaak knippen jullie de nageltjes?
Antwoord
25-02-2012, 19:00:55,
RE: Nagels knippen
Ik knip ze nooit eigenlijk
Maar hier raggen ze allemaal ook regelmatig aan de krabpaal en komen ook buiten op de grindtegels. Ik houd het wel in de gaten natuurlijk.
Bij mama konijn hebben we laatst de nageltjes geknipt, die waren te lang, heb ik gewoon gedaan met nageltangetje, ging prima.
In liefdevolle herinnering: Silver, Jara, Kelly, Sjors en Bobby
Antwoord
25-02-2012, 19:45:36,
Ik knip ze ook niet
"Happiness is not a destination. It is a way of life."
Antwoord
25-02-2012, 20:06:55,
Ik knip ze wanneer ik gestoord wordt van het continue getik op het laminaat. Wink Hopelijl hoeft hoeft het niet meer als de ren er eindelijk staat...
Ik knip alleen de tipjes eraf, dan het iets vaker, maar geen enkel risico dat je in het leven knipt en ze houden genoeg over om te rouzen in de krabpalen en om elkaar goed voor de kop de maaien. Wink
"Een gevecht is niet voorbij voordat je het gewonnen hebt, Fitz. Dat is alles wat je hoeft te onthouden. Het maakt niet uit wat de andere man denkt."
Robin Hobb, De boeken van de Zieners
Antwoord
25-02-2012, 20:07:18,
Bij SImba was het echt nodig. Hij krabt ook zn nagels haast nooit meer, wat hij vroeger dagelijks deed. En dan groeien de nagels snel natuurlijk.
Antwoord
25-02-2012, 21:29:39,
het hangt van de leeftijd af.
de jongere katten knip ik nooit, maar de oudjes hebben wat hulp nodig.
bij miep moet ik ook de hoesjes er af trekken.
maar dan heb ik het alleen over de achterpootjes, de voorpootjes heb ik nooit omkijken naar.
Antwoord
25-02-2012, 22:21:48,
Bij bail en tom moet helaas echt. Die nagels groeien heel rond.
Gil heeft mn hulp niet nodig en lady de afgelopen jaren maar met twee nagels ler acnterpoot... Het wisselt dus ook wel per kat denk ik. Wink
"Een gevecht is niet voorbij voordat je het gewonnen hebt, Fitz. Dat is alles wat je hoeft te onthouden. Het maakt niet uit wat de andere man denkt."
Antwoord
27-02-2012, 23:40:00,
Ik knip ze ook nooit , hoesjes vind ik wel eens
[Afbeelding: bannermarijverkleind8003.jpg]
Antwoord
29-02-2012, 19:13:32,
Hier knip ik ze ook als ik ze hoor lopen op het laminaat of als de oudste vaak ergens blijft hangen met z'n nagels,maar het zijn alleen de nagels van de voorpoten,de achterpoten hoef ik nooit te doen.
Het scheelt ook als je kat[ten] lichte of donkere nagels heeft want met lichte nagels zie je het leven makkeijk zitten en met donkere zie je dit niet.
Antwoord
29-02-2012, 20:18:30,
wat apart maria, hier zijn het juist de achterpoten die ik bij de oudjes moet knippen Smile
Antwoord
29-02-2012, 20:21:25,
Ja ik las het bij je bericht Rieneke.
Het zijn en blijven aparte dieren.
Antwoord
29-02-2012, 20:26:40,
dat kan je wel stellen, dat maakt ze juist zo leuk Smile
Antwoord
29-02-2012, 20:33:30,
Bij Tom moet ik ook vooral de voorpoten doen. Ook uit zelfbeschermimg. Hij mag nogal.graag lekker op mn buik trappelen en als hij dan van die enorme kromme lange heksenklauwen heeft, gil ik al snel om genade. Big Grin
Antwoord
29-02-2012, 22:45:13,
Bij één van mijn katten die ik gehad heb,moest ik het geregeld knippen want zijn nagels groeiden in een boog naar onder z'n kussentjes in.
Antwoord
10-03-2012, 12:26:25,
Het valt me op dat hij weer veel vaker zn nagels aan de krabpaal krabt sedert zn nagels zijn geknipt.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)