Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dierenmishandeling
01-03-2012, 20:14:42, (Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-03-2012, 20:17:10 door Maria.)
Dierenmishandeling
Je hoort en leest het zo vaak.

Dierenbeul mishandeld,paard,schaap enz.....

Meestal zijn dit soort mensen ook een gevaar voor hun eigen omgeving.

Als ik dit soort berichten hoor of lees dan wordt ik altijd bloedlink en zou ik in staat zijn om zo'n dierenbeul persoonlijk een kopje kleiner te maken,maar je mag hier helaas in dit geval geen eigen rechter spelen.

Als er iemand gepakt wordt,staat hij meestal in een paar uur weer buiten met een waarschuwing of hij is na twee weken zitten vrij.

Wat vinden jullie hier nou van,welke straffen zouden dit soort lui moeten krijgen?

En wat zou je doen als je zoiets ziet gebeuren?

Antwoord
02-03-2012, 09:08:27,
RE: Dierenmishandeling
Ik vind dat er zeer zeker zwaardere straffen op moeten komen te staan.
Zoals in Amerika heb je echt een dierenpolitie die actief op pad is en ook daadwerkelijk werk maakt van meldingen en het ook echt voor laat komen. De mensen krijgen hoge boetes of gevangenisstraffen. Ook dieren die niet goed verzorgd worden worden onherroepelijk bij eigenaren weggehaald als de zorg niet betert.
Wat mij betref heel goede zaak!!!
In liefdevolle herinnering: Silver, Jara, Kelly, Sjors,Bobby en Balou
Antwoord
02-03-2012, 10:35:25, (Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-03-2012, 10:37:02 door rieneke.)
ik ben afgelopen najaar naar een symposium over dierenmishandeling geweest.
hoorde daar dat dit voorjaar nog, de betreffende wetten dusdanig worden aangepast, dat officieren van justitie en rechters betere handvatten hebben om dierenmishandeling en verwaarlozing aan te pakken.
een goede zaak!

wat mij betreft zouden de straffen ook fors omhoog mogen.
echter een dier heeft volgens de wet geen intrinsieke waarde, maar wordt gezien als bezit.
om dit concept los te laten gaat niet snel gebeuren denk ik, ivm de verregaande consequenties die we daar uit zouden moeten trekken.

verder staan weinig mensen er bij stil, dat ze dierenmishandeling op zeer grote schaal steunen en zelfs sponsoren, als ze weer een kiloknaller plofkip in hun karretje gooien.
Antwoord
02-03-2012, 19:03:24,
Ook van mij mogen dit soort lui heel zwaar gestraft worden want het gaat om een levend wezen,maar helaas zijn we hier nog niet zover dat dit door onze 'fijne' regering wordt ingezien,ja er is dierenpolitie,maar ook deze zijn aan regels gebonden die kant nog wal slaan zolang er geen goede wetten zijn,maar het heeft hier geen prioriteit en een dier wordt inderdaad als artikel gezien.

Amerika en Engeland zijn zeker goed bezig.

Zelf zou ik zeker ingrijpen als ik zoiets zou zien,ik zag toevallig afgelopen dinsdag dat er twee jongens van een jaar of 13 bezig waren tegen ganzen die vlak bij de kant zwommen,ze schreeuwden en maakten schopbewegingen tegen de ganzen dus hier werd ik al boos om,maar toen ik zag dat ze iets naar de ganzen gooiden heb ik ingegrepen op mijn eigen manier.
Antwoord
23-04-2012, 17:41:42,
Ik snap soms niet hoe het allemaal kan gebeuren...
ik kan er heel slecht tegen...
Antwoord
23-04-2012, 18:11:40,
Ik ook Dance,de woede die ik dan voel is niet te beschrijven.
Antwoord
23-04-2012, 18:23:45,
Idd net als in sommige andere landen er echt werk van maken en zwaar straffen !
Ik zou ingrijpen als ik zoiets zou zien kan daar echt niet tegen
[Afbeelding: bannermarijverkleind8003.jpg]
Antwoord
11-05-2012, 22:31:12,
De straffen moet hoger. Je kunt het niet zo zwaar doen als bij mensen helaas, maar sommige verdienen het zeker. Ontzeggen van het houden van een dier is onmogelijk. Zoals in Amerika pakken ze het een stuk beter aan. Denk ook dat er een max moet zijn aan het aantal dieren. Lees soms mensen met 10 katten. tja het kan maar zorg ervoor dat je de ruimte hebt en het geld.

Maar wat is mishandeling. Ik heb mijn hond ook wel eens een knietje gegeven omdat hij bijna mijn kinderwagen op straat omgooide door zijn getrek. Mensen toeterde toen, maar wat had ik dan gemoeten mijn dochter op straat laten vallen?
[Afbeelding: 12663c1a57xrb4ew.png]
Antwoord
27-07-2012, 09:49:27,
Ik las dit net pas,ik word hier zo boos om.Angry

RIJSWIJK - Een naar schatting 4-jarige Staffordshire Bull Terriër heeft vermoedelijk weken zonder eten in een kleine bench opgesloten gezeten in een huis in Rijswijk.

Het dier werd daar, naar nu bekend is geworden, afgelopen week door de speciale dierenpolitie bevrijd uit zijn zeer benarde situatie, nadat enkele omwonenden begonnen te klagen over het onophoudelijk gejank dat uit de portiekwoning kwam.

De agenten die naar de woning aan de J.C. van Markenlaan waren gekomen, zagen daar niet alleen dichte gordijnen maar ook tientallen strontvliegen op de ramen zitten. In de kamer stond een bench met daarin een sterk verwaarloosde, vermagerde hond die in een dikke laag van zijn eigen ontlasting lag.

Het dier was zo radeloos, dat hij op allerlei manieren had geprobeerd zijn stalen hok te openen. Met spoed werd de viervoeter vervolgens naar de dierenarts gebracht. „Die stelde vast dat het arme beest waarschijnlijk zes weken geen eten had gehad en zeker twee weken in zijn eigen urine en ontlasting had gelegen gezien het aantal ontstekingen en verwondingen”, aldus een aangeslagen politiewoordvoerder.

De Stafford was volgens schatting van de arts tussen de drie en vijf jaar oud. De hond is inmiddels door de arts Django gedoopt en overgebracht naar een opvangadres.Volgens de politie zijn de bewoners, een vrouw en drie kinderen, op stel en sprong vertrokken.

Bron:telegraaf
Antwoord
27-07-2012, 11:05:36,
walgelijk gewoon, en onbegrijpelijk Sad
ik kan er slecht tegen, deze dingen.
arme hond, ik hoop dat hij opknapt, en een gouden mand vind.

vraag me af hoe hij aan drinken is gekomen?
Antwoord
27-07-2012, 11:12:34,
Vreselijk Sad als je dan weggaat breng 'm dan ff naar het asiel oid. Kleine moeite toch?

Ik las gisteren nog iets misschien wel ergers Sad in Emmen.
http://www.destentor.nl/nieuws/algemeen/...n-hond.ece
"Happiness is not a destination. It is a way of life."
Antwoord
27-07-2012, 15:00:50,
ik heb het gelezen dien.
ook in de krant van vandaag; boxer liep totaal uitgemergeld door park.
beestje was een wandelend skelet.

paar weken terug hadden wij drie hondjes in de vriezer, die door het baasje gewurgd waren.
Antwoord
27-07-2012, 22:25:14,
Dat was Natas hoor Rien Wink Big Grin

Vandaag Animal Planet zitten kijken. Een hufter had z'n twee honden doodgeslagen Sad Zo erg... Enige troost is dat hij wel opgepakt werd en 4 jaar de cel in mocht... Nog niet genoeg, maar er wordt tenminste wat gedaan...
"Een gevecht is niet voorbij voordat je het gewonnen hebt, Fitz. Dat is alles wat je hoeft te onthouden. Het maakt niet uit wat de andere man denkt."
Robin Hobb, De boeken van de Zieners
Antwoord
27-07-2012, 23:13:35,
Je maag keert om bij zulke verhalen.

Mensen[monsters] die zoiets bij dieren doen,zijn meestal ook zo tegenover mensen en kinderen.
Antwoord
21-08-2012, 18:53:21,
In Haarlem op straat wordt eten (kaasblokjes) neergelegd om de honden en katten iets aan te doen!!! Verschrikkelijk gewoon!
Of is het toch zoals in het artikel vermeld staat verzonnen.

Ze moeten criminelen nog meer op ideeen brengen! Schandalig!!!
http://www.haarlemsdagblad.nl/regionaal/...?lref=vphl
Antwoord
21-08-2012, 20:56:14,
Zo te lezen was het een hoax.
Antwoord
22-08-2012, 09:12:56,
Maar zo brengen ze criminelen weer op ideeen hé!
Antwoord
22-08-2012, 09:54:08,
Ja dat is waar Dance.
Antwoord
31-12-2013, 18:01:24,
Dierenbeulen blazen kat op met vuurwerk
amersfoort -

Een of meerdere dierenbeulen hebben in Amersfoort een kat zo zwaar mishandeld dat een dierenarts het beestje heeft moeten laten inslapen.
De onverlaten stopten vuurwerk in het achterwerk van de kat en staken dat vervolgens aan.
Eigenaar Eric Fluit vond zijn kat zwaargewond terug.
Het huisdier bleek niet meer te redden.
De man heeft aangifte gedaan bij de politie. Met flyers waarschuwt hij buurtbewoners voor de kattenbeul(en).
De dierenpolitie onderzoekt de zaak.
Groetjes de Dierenbende
Antwoord
31-12-2013, 18:35:44,
Laat duidelijk zijn dat de daders van mij iets ergs mag overkomen, maar mneer de flyer had z'n kat binnen moeten houden in deze tijd. Angry
Het is al beroerd genoeg voor ze, ze horen gewoon niet buiten... Sad
"Een gevecht is niet voorbij voordat je het gewonnen hebt, Fitz. Dat is alles wat je hoeft te onthouden. Het maakt niet uit wat de andere man denkt."
Antwoord
31-12-2013, 20:08:17,
Had t ook al gelezen
Arm diertje welke idioot verzint zoiets

De buurvrouw stond hier ook net buiten te roepen poes poes....ja duh wat denk je zelf die komt nu echt niet meer muts
Antwoord
31-12-2013, 22:32:31,
Sad
Nee, die ligt ergens te bibberen. Mooi op tijd om het arme beessie binnen te halen. Sad
Antwoord
31-12-2013, 23:37:59,
Die kut Paul de Leeuw.
Sinds hij in zijn show vuurwerk in een (dode) kalkoen stopte, jaren terug, zien we steeds weer deze narigheid.
Antwoord
01-01-2014, 12:47:29,
O echt deed hij het
Ik vond het al een kwal van een vent (zodra die op welke zender dan ook en in welk programma dan ook voorbij komt zap ik meteen verder) maar nu helemaal
Antwoord
01-01-2014, 15:20:03,
Walgelijk, van mij mogen de straffen VEEL hoger en de wet veranderd worden.
...if you don't see me ... 
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)