Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
stelling
04-11-2006, 14:51:37,
stelling
als je veel te veel schulden hebt, en in de schuldsanering terechtkomt, mag de bewindvoerder van je eisen dat je je dieren herplaatst.
voor of tegen?
Antwoord
04-11-2006, 15:08:55,

Je kan mensen een hoop aandoen in z'on situatie, maar je kan ze niet zijn gezinsleden, wat de dieren vaak zijn, af nemen.
Je kan er niet altijd wat aan doen dat je in de schulden komt en dan zou je niet ook daarmee nog gestraft moeten worden. Het is niet in het belang van de client en niet in het belang van de dieren. Tenzij er echt geen geld is ze fatsoenlijk te verzorgen, dan vind ik het wat anders.
In liefdevolle herinnering: Silver, Jara, Kelly, Sjors,Bobby en Balou
Antwoord
04-11-2006, 15:19:44,

maar deze mensen leven onder het minimum, en hebben zeg twee katten en een parkiet. we weten allemaal wat dat kost, en dat geld kan je dan niet besteden aan eten en kleding voor de kinderen, die al zoveel tekortkomen?
Antwoord
04-11-2006, 15:23:40,

Dat zeg ik als het zo is dat buiten de 'verplichte' vaste lasten om er niet genoeg geld over is om de dieren naar behoren te verzorgen, dan moeten ze wel herplaatst worden. Hoewel ik denk dat als ik de kinderen zou vragen hier. Of een nieuwe broek Of 1 van de dieren weg dat ze echt voor de dieren kiezen.
Antwoord
04-11-2006, 15:31:45,

schuldsanering duurt drie jaar, dus op een gegeven moment is het geen keus, maar is die nieuwe broek gewoon hard nodig, klaar.
aan de andere kant, om twee katten en een vogel bij het asiel achter te mogen laten, betaal je ook pittig afstandsgeld.
Antwoord
04-11-2006, 15:41:15,

Ja bij het asiel waar we Sjors en Ziggy hebben gehaald kost het 35 euro om je dier af te staan. Daar koop je bij een zeeman of 2e hands kinderkledingbeurs toch echt wel paar broeken voor of bij de kringloop.
Ik hoop dat we er nooit voor komen te staan, dan eet ik zelf wel droog brood. Kinderen het beste en de dieren goed maar goedkoop eten en goedkope bodembedekking.
We hebben mede om de financieën al wel gezegd, als de vogeltjes of konijntje gaan hemelen komt er geen nieuw meer.
Antwoord
04-11-2006, 16:40:42,

Als je een huis vol dieren hebt zeg ik ja ,maar als iemand een hond heeft of een kat .Nee die kan er volgens mij wel gewoon bij.Daarover kunnen de mensen zelf wel beslissen wat ze doen.
Antwoord
04-11-2006, 16:50:10,

maar stel, die hond of kat wordt ziek?
Antwoord
04-11-2006, 17:25:48,

Dieren kunnen zo belangrijk zijn voor mensen. Een hondje kan iemand uit een sociaal isolement trekken. Een kat geeft ook reden om je bed uit te komen. Dat klinkt dramatisch, maar het is voor veels te veel mensen in dit land een triest feit.

Ik ben van mening dat je alleen aan dieren moet beginnen als je de dagelijkse verzoring kunt betalen, onder normale omstandigheden.
Mocht je onverhoopt in de problemen raken, of dat nou schulden zijn, of heftige da rekeningen, zou daar best hulp voor mogen zijn wat mij betreft.

Ik vind het dan ook schandalig, dat mensen die in de problemen komen, op zo'n manier gedwongen worden afstand van hun dier moeten nemen.
Natuurlijk zijn daar wel grenzen aan. Maar als we het over een hond, of 1 of 2 katten hebben ofzo...
"Een gevecht is niet voorbij voordat je het gewonnen hebt, Fitz. Dat is alles wat je hoeft te onthouden. Het maakt niet uit wat de andere man denkt."
Robin Hobb, De boeken van de Zieners
Antwoord
04-11-2006, 20:53:45,

Ik denk ook. dat als al dieren inhuis hebt en je komt dan in de schuldenval, zou het heel erg zijn om dan ook nog eens van je dieren afscheid te moeten nemen.
als het bewezen word, dat je de dieren niet meer kunt verzorgen, dan zou het volgens mij de plicht moeten zijn van de dierenbescherming om mee te helpen deze dieren te voeren.
DAT IS ALTIJD NOG BETER ALS DE DIEREN IN HET ASIEL TE STOPPEN:
Sorry dat was het verkeerde knopje.
Ik zit hier te typen met 1 hand op de andere ligt Pucky.
http://willeminagreiner2.blogspot.com/

Wenn Du denkst es geht nicht mehr,
kommt von irgendwo ein lichtlein her.

[Afbeelding: krabben3.gif]
Antwoord
12-11-2006, 22:30:13,

Ik vind het heel zielig dat dieren moeten leven bij mensen die nog voor zichzelf niet kunnen zorgen bvb...

ik kan me echt slecht voelen als ik een dakloze met een hond langs de weg zie bedelen....
ok, die mensen kunnen hun dieren héééél graag zien..maar toch..als dat dier het maar goed heeft zeg ik dan..en daar hoop ik dan maar op dat die het goed heeft..
Antwoord
13-11-2006, 10:32:27,

Ik vind dat als heel duidelijk te zien is dat de dieren niet goed verzorgd worden door zwaar gebrek aan geld.. ze zien er slecht uit of zijn te mager dan gelijk de dieren weghalen. En dan zorgen dat ze geplaatst worden waar ze het beter hebben en goed gevoed worden. Hoe gek ze ook op hun dieren zijn, het dier mag niet lijden omdat het baasje de verzorgingskosten niet kan betalen. Als er echt geen andere manier is dan weghalen.

Heeft iemand schulden en verzorgt zijn dier(en) wel goed.. dan lekker bij hun baasjes laten blijven.
[Afbeelding: Vijftalbanner.jpg]
Antwoord
18-11-2006, 18:32:58,

Een bewindvoerder kan dat nooit verplichten. De saniet moet rondkomen van zijn vrij te laten bedrag en heeft daar zelf de regie over. De bewindvoerder controleert enkel of de vaste lasten worden betaald en er dus geen nieuwe schulden ontstaan.

Ik zit zelf in het werkveld. Als de saniet in budgetbeheer komt bespreken we bij het opstellen van het budgetplan altijd de reserveringen. Zo wordt er ook vaak een reservering aangemaakt voor het huisdier, zodat er altijd wat achter de hand is.
Antwoord
18-11-2006, 19:27:12,

ik weet dat het niet mag, maar het is ook een stelling he Tongue

maar dat er voor een eventueel huisdier een reservering wordt gedaan voor in geval van nood wist ik niet. helemaal toppie dat daar rekening mee wordt gehouden zeg!
Antwoord
18-11-2006, 19:39:56,

Ja dat is wel goed geregeld dan!
Antwoord
22-11-2007, 22:08:26,

Ik kan zelf inmiddels mee praten als 'client' van de schuldsanering en ik ben dankbaar dat mn diertjes mochten blijven, hier is het ook roeien met de riemen die we hebben en idd word er elke maand een bepaald bedrag gereserveerd voor evt de dieren, of bv een kapotte wasmachine etc etc.

Toen ik vorige maand met het hele spul moest om te laten enten is de da rekening dan ook gewoon betaald, voordeel is dat we elke 3 maanden een deel van de kinderbijslag krijgen en we daar dus EN kleding voor de kids van kopen ( zoals bianca zegt; bij zeeman wibra etc kun je voor weinig best leuk spul kopen, kwalitatief doet er in ons geval (nog) niet toe omdat ze er nog erg snel uitgroeien) maar van resterende deel kinderbijslag kopen we bv ook alvast ontworming spul en vlooienspul zodat er tegenwoordig altijd wat ligt als het 'tijd' is zal k maar zeggen, moet je handigheid in krijgen maar dan lukt het wel :wink:

Ik zeg dus nee, laat de dieren mar blijven bij de baasjes, moet k er wel bij zeggen, k ben zelf hier in terecht gekomen door een werkgever die failliet ging en ik vanwege een 4 uur contract geen recht ha op een uitkering (had k toen maar geweten wat k nu weet :roll: ) daardoor konden we de hypotheek nie meer betalen en ging van kwaad tot erger dus eigenlijk buiten onze schuld om, als iemand willens en wetens dure leningen afsluit trwijl die weet dat die het niet kan betalen...? zit ook verschil in vind ik....
Liefs, Patries
Antwoord
22-11-2007, 22:09:42,

edit sorry, dacht dat de laatste reactie was van 18-11/2007 :lol: zie nu dat er 18-11/2006 staat :oops: :oops:
Liefs, Patries
Antwoord
22-11-2007, 22:27:05,

Dat maakt toch niet uit Patries, als jij het nu voor het eerst ziet en er nog je mening over wil geven, mag dat gerust hoor!

En je word idd wel heel creatief als je met weinig rond moet komen he.
Ik zeg nooit nee tegen zakken kleding die van neefjes en nichtjes af komen. Vis er uit wat geschikt is voor onze kids. Van lange broeken met vale knieën maakt mijn moeder in de zomer korte broeken zodat ze toch nog weer een zomer mee kunnen. En kleding die ik krijg maar niet geschikt is voor ons maar nog wel leuk, zet ik op internet en vang er zo nog een paar cent voor.
Antwoord
22-11-2007, 22:31:54,

het blijft toch een actueel onderwerp?
fijn te horen dat er toch zo nodig een reserve is!
in het voorjaar, op de felcandag, zal ik proberen weer wat ontwormingsspul voor je te scoren.
Antwoord
22-11-2007, 23:19:45,

Lief Rieneke , altijd welkom!! :oops:

@Bianca, zo gaat het hier ook hoor, een vriend van etienne heeft 2 meiden lopen, de jongste is 4 en mandy natuurlijk nu 2,5 maar alles waar zijn meiden uit zijn komt naar ons, nu nog allemaal veel te groot maar vanaf volgend jaar ongeveer hoef k alleen maar ondergoed voor dr te kopen bij wijze van spreken :lol:
Liefs, Patries
Antwoord
23-11-2007, 10:31:50,

Toch heerlijk als het met zulke hulp iets minder moeilijk word?! Big Grin
"Een gevecht is niet voorbij voordat je het gewonnen hebt, Fitz. Dat is alles wat je hoeft te onthouden. Het maakt niet uit wat de andere man denkt."
Robin Hobb, De boeken van de Zieners
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)