Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Voetkussentjes kapot?
05-08-2013, 11:43:30,
Voetkussentjes kapot?
Hallo allemaal,

Gisteren lag Philipe weer eens bij mij op de bank en ging zijn voetjes eens goed bekijken. Aangekomen bij zijn voetkussentjes zag ik allemaal harde velletjes eraan hangen en sommige stukjes waren een beetje kapot.
Ik denken hoe dit nou zou kunnen komen. En dan denk ik omdat hij heel erg druk en wild is met het rennen in huis en in de tuin op de tegels. Hieronder een aantal foto's ervan. Ben benieuwd wat jullie ervan zeggen.
Ik heb gisterenavond zijn pootjes ingesmeerd met vaseline.

[Afbeelding: 20130804_181859_zpsa109934e.jpg]

[Afbeelding: 20130804_181847_zps5256e8c7.jpg]
Antwoord
05-08-2013, 11:53:41,
RE: Voetkussentjes kapot?
Knip je zijn nagels?
"Een gevecht is niet voorbij voordat je het gewonnen hebt, Fitz. Dat is alles wat je hoeft te onthouden. Het maakt niet uit wat de andere man denkt."
Robin Hobb, De boeken van de Zieners
Antwoord
05-08-2013, 12:00:55,
Ik heb zijn nagels niet zo lang geleden geknipt. Maar this nog een kitten dus heel lang zijn ze niet. Heb toen alleen de scherpe puntjes eraf gehaald.

Hij stoeit heel veel met Semmie de andere kater. Weet niet of dat er iets mee te maken kan hebben.
Antwoord
05-08-2013, 12:17:12,
Die losse velletjes hoef je je niet zo druk om te maken. Zeker als het een kitten is, moeten de kussentjes nog wat harder worden, dat is dan ook niet vreemd. Die wondjes moet je wel mee oppassen. Hij kan ergens op zijn gaan staan, maar ook ergens op zijn gesprongen en af zijn gegleden, op een te heet oppervlak hebben gelopen, maar met té korte nagels kunnen ze ook sneller beschadigingen aan de pootjes oplopen.

Ik zou er voor nu niks opsmeren. Hou gewoon in de gaten of ze mooi droog blijven en netjes genezen e.d.
Ze zien er niet slecht uit en vaseline sluit de huid af. Met dit weer moet je kleine dondersteen de warmte kwijt kunnen. Wink
"Een gevecht is niet voorbij voordat je het gewonnen hebt, Fitz. Dat is alles wat je hoeft te onthouden. Het maakt niet uit wat de andere man denkt."
Antwoord
05-08-2013, 12:18:08,
Maar zoals altijd: Als je het niet vertrouwt, nooit twijfelen, maar even een da naar laten kijken Big Grin
Antwoord
05-08-2013, 12:26:02,
Thanks voor de tips. Ik denk zelf dat het komt door de warme/hete tegels in de tuin. Maakt allemaal niet uit, ze blijven eroverheen rennen.
Hou het goed in de gaten.
Antwoord
05-08-2013, 14:33:19,
Als de zon er vol op sraat op het heetst van de dag het kleine druktemakertje even binnenhouden. ; ) Of de tegels afkoelen met water. Smile
Als het wel daardoor komt en hij blijft het doen, kan hij er nare brandwonden aan over houden met dit weer.
Antwoord
05-08-2013, 15:32:30,
Op zich valt de hitte ook wel weer mee. Wij kunnen er iig wel gewoon op lopen en semmie ook. Maar die kleine is zo wild met spelen en vliegt van hot naar her. Denk dat dat er ook wel iets mee te maken heeft i.c.m. de warmere grindtegels.
Antwoord
06-08-2013, 00:32:30,
Als je er zelf met blote voeten over heen kunt lopen, zal dat het probleem niet zijn.

Denk dat je voor nu gewoon het beste de plekjes goed in de gaten kunt houden. Mocht het er minder uir gaan zien of te lang duren even door je da laten checken. Wink
En wellicht heeft iemand anders nog een goede suggestie.
Op warme dagen is het hier heeeeel rustig.
Een enkeling is met vakantie nu natuurlijk, maar ook wat authentieke zonaanbidders, die geen straal onbenut laten Wink de komende sag De wordt het koeler, ze druppelen wel weer binnen. Big Grin
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)