Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Uit de krant geknipt.
21-07-2015, 16:29:14, (Dit bericht is het laatst bewerkt op 21-07-2015, 16:55:02 door Catman.)
Uit de krant geknipt.
[Afbeelding: pompkatjes_zps6xjuftno.jpg]

Ach ja, Marcellina.

Ze zat ook op het eerste kattenforum waar ik op zat en ook daar "ventileerde" ze regelmatig haar mening.

Ze gaat gemakshalve voorbij aan het feit dat niet alle kittens met een moederpoes "geleverd" worden of dat er ook moederpoezen zijn die de kittens links laten liggen.

[Afbeelding: Kittens_zpsu6dphgoz.jpg]

[Afbeelding: SZR_zpsaqoqburh.jpg]
Antwoord
21-07-2015, 17:04:45,
RE: Uit de krant geknipt.
Arme gedumpte gezinnetjes Sad
Wat bezielt mensen toch, bah.

En idd tuurlijk is het mooi als kittens zo lang mogelijk bij hun moeder kunnen blijven, maar idd die is er lang niet altijd bij.
Zien wij in het asiel natuurlijk ook vaak zat. Wel gaan alle (jonge) kittens naar pleeggezinnen zodat ze in ieder geval nestgenootjes hebben om van te leren en extra zorg krijgen.
En soms hebben we 'geluk' en komt een mama kat samen met haar kittens binnen of moet ze nog bevallen. Ook is het dit jaar weer gelukt om bij een bestaand nestje (met mama dus) een aantal pleegkittens te plaatsen die mama ook liefdevol erbij nam.
In liefdevolle herinnering: Silver, Jara, Kelly, Sjors en Bobby
Antwoord
21-07-2015, 17:06:25,
Dat is fijn, maar Marcellina verkondigd haar verhaal als realiteit en de praktijk is anders.
Antwoord
21-07-2015, 17:10:09,
Ja joh dat gebeurt zelden
Zelfs fokkers houden meestal 'maar' tot 12 a 13 weken de kittens bij hun moeder en nestgenootjes
In liefdevolle herinnering: Silver, Jara, Kelly, Sjors en Bobby
Antwoord
21-07-2015, 20:39:26,
Marcellina geeft aan wat wenselijk is, en is echt niet blind voor de realiteit.
Antwoord
22-07-2015, 11:17:15,
Ik hoop het....
Antwoord
22-07-2015, 23:17:56,
Arme muppies, wat bezield zulke mensen....

Marcelina heeft in vele gevallen wijze woorden, maar trekt te veel in het extreme. Als je lekker samen met je kat kunt knuffelen kan je ze bij wijze al de kop afbijten omdat het geen natuurlijk gedrag van de kat is en je zijn ontwikkeling belemmerd.
Dan denk ik wel eens, sorry, maar je kunt te ver gaan. Ik heb geen wilde kat in huis. Ik heb geen tijger in huis.
Ik heb een kat die heel happy is en die het net als ik heerlijk vind om even lekker te teuten. Klaar...
"Een gevecht is niet voorbij voordat je het gewonnen hebt, Fitz. Dat is alles wat je hoeft te onthouden. Het maakt niet uit wat de andere man denkt."
Robin Hobb, De boeken van de Zieners
Antwoord
23-07-2015, 09:31:44,
Ik weet het niet hoor....
Ik ga met grote regelmaat naar lezingen van Marcellina, heb haar denk ik wel 40 keer horen spreken.
Vind het iedere keer weer leerzaam.
Dat extreme herken ik niet zo.
Antwoord
23-07-2015, 19:47:07,
Ik wel.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)