Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ik zal me even voorstellen
21-05-2020, 18:24:43,
ik zal me even voorstellen
ik heb al een aantal bruikbare adviezen via het forum gekregen, en dacht wordt toch wel even tijd om me voor te stellen. Ik woon in een buitenwijk van Rotterdam in een eengezinswoning met voor - en achtertuin (altijd leuk voor een kat), ben 63 en werk fulltime. Mijn vorige kat, Nana, een Burmees heb ik vanaf 2017 tot aan haar overlijden in februari dit jaar gehad. Nana werd 16, ze had diabetes en ik heb een tijd lang insuline gespoten. Maar op een gegeven moment werd ze zo ziek, ondanks dat het met de diabetes best goed ging, dat het niet meer ging.

Ik heb eind maart Gina uit het asiel gehaald, een zwarte kat van 6 jaar, die heel bang is, omdat ze weinig gewend is. Het gaat al steeds beter, ze loopt door het hele huis en speelt (als ik niet kijk), maar van mij moet ze nog niet zo heel veel hebben. Als ik te dichtbij kom dan blaast ze. Grote pupillen en de oren een beetje opzij. Bang dus. Ik noem haar af en toe mijn 'blaas-ensemble'. In het begin schrok ik wel van dat geblaas en heb me daarom verdiept in kattengedrag (boekjes gelezen, advies gevraagd via het forum). Nu weet ik dat ze eigenlijk vraagt, "ik ben bang van je, wil je afstand houden?". En dat doe ik dan ook. Ik geef haar de ruimte en merk nu dat ze af en toe uit eigen beweging dichterbij komt. Het gaat dus de goede kant op.

Hartelijke groet, johnroos
Antwoord
21-05-2020, 21:17:52, (Dit bericht is het laatst bewerkt op 21-05-2020, 21:18:39 door rieneke.)
RE: ik zal me even voorstellen
Hallo John, leuk dat je je even voorstelt! Dat je hart voor dieren hebt was me al duidelijk uit je vragen hier.
Met Gina gaat het vast goed komen.
Vond je het een beetje te doen, het insuline spuiten bij Nana? Lijkt me niet makkelijk, het spuiten en testen en de orde en regelmaat.

Ik woon in Leiden, ben 62, en heb lang bij een dierenambulance en vogelopvang gewerkt.
Heb altijd dumpkatjes via de ambulance in huis gehaald, en heb er nu 3: Bassie, Moos en Drop.

Wees welkom om hier gezellig mee te kletsen!
Antwoord
22-05-2020, 07:49:56,
Hi Rieneke,

Insuline spuiten vond ik niet zo moeilijk, ik had als kind een hond met diabetes en die spoot ik als 15-jarige regelmatig zelf. Destijds niet met een VetPen, maar met een gewone spuit. Bij Nana moest ik regelmatig bloedprikken, maar dat had ik een apparaatje voor en verdovingsvloeistof van de dierenarts. 

Door de reacties van jou en anderen in mijn onzekerheid tav Gina weggenomen, ik was bang dat ik het verkeerd deed. De adviezen in de boekjes die ik gelezen heb zijn niet allemaal op dezelfde lijn. Ook de adviezen vanuit het dierenasiel klopte niet met wat ik elders las. Kennelijk is er ruimte voor een persoonlijke invulling. Het geven van rust en ruimte ligt meer in mijn lijn dan proberen om Gina met een stok en daaraan een lepel wat voer aan te reiken.

Gisterenavond was ze weer in de woonkamer, ze heeft een rondje gemaakt en zat zelfs een paar minuten TV te kijken. Ik moest er enorm om lachen. Ze komt ook steeds dichterbij. Het is gelukkig een hele lieve kat ze is alleen wat bang.
Antwoord
22-05-2020, 07:59:45,
Leuk dat je wat meer verteld!
Ik ben Bianca 46 jaar oud en woon in het oosten van NL
Momenteel 2 katten (Balou de europese korthaar van bijna 15 en Yilmaz de Turkse Angora van net 14) en 2 honden (Ravi van 6, hij is een whippet mix en onze grote lummel Codi van 2, hij is een whippet)
In liefdevolle herinnering: Silver, Jara, Kelly, Sjors en Bobby
Antwoord
22-05-2020, 12:44:02, (Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-05-2020, 12:45:36 door johnroos.)
Oh ja, vergat ik nog te vertellen, ik heb ook 2 cavia's, die achter gebleven zijn toen mijn jongste dochter het huis uit ging en in een flat ging wonen, waar helaas geen ruimte voor de cavia's is. Ik ga ze écht niet naar het asiel brengen, ze mogen fijn de rest van hun leven bij mij blijven. En nog een klein tropisch aquarium. Zowel de cavia's als de vissen hebben de regelmatige belangstelling van Gina :-).

Dank voor je reactie, zo leren we elkaar toch een beetje kennen.
Antwoord
22-05-2020, 15:16:47,
Katten tv! Big Grin

Ik heb ooit hamsters geprobeerd te combineren met katten, maar helaas Confused
Antwoord
22-05-2020, 16:17:35,
Een vriendin heeft 4 katten en de cavias in open bak in de kamer. Gaat wonderwel goed
In liefdevolle herinnering: Silver, Jara, Kelly, Sjors en Bobby
Antwoord
23-05-2020, 12:56:26,
Welkom op het forum! Leuk dat je ons gevonden hebt.
Ik woon met mijn gezin in Brabant. We hebben nu nog 2 katten en een boel reptielen Wink
"Happiness is not a destination. It is a way of life."
Antwoord
23-05-2020, 17:04:33,
Welkom John
Ik woon in Zuid-Holland ben 65 en heet Jolan.
Heb altijd katten gehad en als kind een hond, muizen, eendjes, een egel en zelfs een hond gevonden - toen hadden we er twee
Ca. 5 jaar geleden bleek mijn laatste kater ineens ernstig ziek en daarna ben ik tijdelijk gestopt met dieren.

Toch alles bij elkaar huisdieren te over hoor: vliegen muggen enkele spin en in de tuin mieren- allemaal nuttig en we leven vrolijk samen Big Grin
...if you don't see me ... 
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)