Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Grote twijfels aanschaf kitten
10-06-2020, 17:07:07,
Grote twijfels aanschaf kitten
Hallo ik schaam mij om dit te schrijven. Zondag zag ik een leuke kitten op marktplaats.Gelijk gereserveerd voor die weg was. Maandag en dinsdag alles voor een kitten in huis gehaald al met al zo'n €200 kwijt. En nu twijfel ik.Heb me goed ingelezen en lees dat 2 kittens leuker is als 1 maar wil er echt maar 1!Woon in een appartement en het wordt dus een binnenkat.Deze 2 dingen kunnen al zorgen voor gedragsproblemen las ik. Ik wil het beste voor de kitten en voor mezelf.Vind een kitten super schattig maar weet niet of ik dat nog vind als die groter wordt en gedragsproblemen vertoont. Ben best wel zuinig op mijn spullen in huis dus wil geen sloper.Ik schaam mij vooral dat ik alle spulletjes al gekocht heb en heb geen bonnetjes meer omdat ik zo overtuigd was eerst.Kan het misschien nog verkopen.En schaam me dat ik het al een allemaal mensen heb verteld en het dan dus weer terug moet draaien.Maar anderzijds beter nu bezinnen dan als de kitten er is en weer weg moet.Vinden jullie mij stom dat ik alles al gekocht heb en dat ik het al rondverteld heb dat ik een kitten neem of kan dat gebeuren?Ik denk echt dat het beter is het katje niet te nemen.Heb niet voor de reservering betaald en zou het katje vrijdag ophalen dus wil vanavond de knoop doorhakken.
Antwoord
10-06-2020, 18:38:14,
RE: Grote twijfels aanschaf kitten
Het is juist heel goed dat je er alsnog goed over nadenkt voor het kitten er is. Want ja ze kunnen zo maar met gemak zeker 15 worden.
Rieneke hier kan je veel vertellen over kattengedrag
In liefdevolle herinnering: Silver, Jara, Kelly, Sjors en Bobby
Antwoord
10-06-2020, 23:51:55,
Je alsnog bedenken is niet erg ... als je dat maar op tijd doet.

Het is een grote beslissing. Stel dat je er later achterkomt dan is het een probleem voor de kat(jes) ook. Het is namelijk voor de kitten niet goed om alleen te zijn en blijven. Dus nog een broertje/zusje erbij is een betere beslissing.
Gaat het nu niet om, jij heb - op tijd - bedacht dat het misschien niet zo'n goed idee is.
Maakt niet uit of je het iedereen al verteld hebt of dat je alles al gekocht hebt. Je kunt het vast weer verkopen dus dat lukt wel.

Zoals Bianca al zegt, even wachten op Rieneke zij weet hier heel veel van.
...if you don't see me ... 
Antwoord
11-06-2020, 08:25:20,
Ik vind het juist heel goed dat je bezint voor je begint! Ik denk dat een kitten geen goed idee is in jouw situatie en met jouw wensen, nog los van het feit dat een kitten op MP meestal veel te vroeg (voor 13 weken) wordt aangeboden.
Een kitten alleen, binnen waar hij geen contact met soortgenootjes kan hebben, doe je tekort.
Die kan voor de rest van z'n leven niet meer goed samenleven met soortgenoten, ook niet als je misschien over enkele jaren ruimer zou gaan wonen en er een kat bij zou kunnen nemen.
Deze katten raken sociaal gedepriveerd.
Maar....waarom ga je niet eens kijken in het asiel en haal je een volwassen kat?
Vraag dan naar een kat die door bovenstaande reden niet met soortgenootjes kan.
Er zitten schatten van katten, en voordeel is dat ze de sloopleeftijd te boven zijn (al moet je natuurlijk wel zorgen dat het leuk blijft voor zo'n binnenkat, door spel en omgevingsverrijking). Het karakter is bekend dus wat dat betreft geen verrassingen.
Plus je ondersteunt geen pretnestjes, en je krijgt het dier gevaccineerd, gecastreerd, ontvlooid en ontwormd mee.
Veel spulletjes zoals speeltjes zal je alsnog kunnen gebruiken, waarschijnlijk heb je alleen een grotere bak nodig.
Ik zou zeker proberen of je om mag ruilen in de winkel, al heb je geen bon meer: nee heb je, ja kan je krijgen.
Laat je nog even horen wat het gaat worden?
En vraag gerust als je nog vragen hebt.
Antwoord
11-06-2020, 09:01:55,
Kijk wist wel dat jij goede ideeën zou hebben Rien
Oudere asielkat is top idee.
In liefdevolle herinnering: Silver, Jara, Kelly, Sjors en Bobby
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)