Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Olijfolie in vacht
09-07-2020, 17:27:33,
Olijfolie in vacht
Hallo,

Onze kitten heeft vanochtend lijm in haar vacht gekregen die we er met olijfolie uit hebben gekregen. Na de olijfolie hebben we wel met water gespoeld, maar de vacht is nog behoorlijk vet en piekerig. Als een natte kat, maar dan droog.  Confused

Ze is zelf al wel de hele tijd de vacht aan het schoonlikken. Ik kan me voorstellen dat dit voldoende is, maar wellicht hebben jullie ook andere tips? Ze was vanochtend al behoorlijk angstig door de olijfolie en het water, dus het liefst iets wat niet te heftig is!
Antwoord
09-07-2020, 18:17:20,
RE: Olijfolie in vacht
Heel goed dat je met olie aan de gang bent gegaan, en niet met heftige vloeistoffen.
Als je haar met water hebt gespoeld zal ze waarschijnlijk niet veel vet hebben binnengekregen, en je zegt dat ze de hele tijd aan het likken is.
Ik zou er denk ik toch voor kiezen eens te kijken of je verder komt met een washandje met verdunde shampoo en vervolgens weer spoelen, want al dat gepoets zonder resultaat geeft ook stress.
Antwoord
09-07-2020, 18:27:15,
Bedankt voor de reactie, wat fijn! Ik heb nog geen kattenshampoo helaas, maar mogelijk kan ik dit morgen halen! Dan met een washandje moet nog wel lukken alleen het spoelen weet ik niet. Ze was vanochtend zo angstig na het hele gebeuren en nu juist net weer rustig en ontspannen.
Antwoord
09-07-2020, 20:43:42,
Ik begrijp dat het plaatselijk is en dat niet de hele kat in bad moet?
Dan zou ik gewone shampoo gebruiken, maar wel verdund aanbrengen.
Ik zou haar buiten zetten, of in de gootsteen op een dubbele handdoek, zodat ze grip heeft.
En dan spoelen met klaargezette pannetjes/ gieters met lauwwarm water.
Wat een toestand, arme meid.
Antwoord
09-07-2020, 20:55:42,
Het is plaatselijk inderdaad. Gek genoeg lijkt het nu al een stuk beter. Heb een hele tijd geknuffeld met e haar, keukenpapier en een handdoek. Het meeste vet is er daardoor wel uit. Gewreven. Dankjewel voor de tip over de dubbele handdoek.

Zou katten lotion ook iets zijn? Dat wat je niet hoeft uit te spoelen zeg maar?
Antwoord
09-07-2020, 21:43:03,
Ik ben niet bekend met kattenlotion. Als het beter lijkt nu, en ze neemt haar rust dan zou ik het even aankijken verder.
Antwoord
09-07-2020, 21:46:06,
Bedankt voor de hulp! Ze is weer lekker aan het spelen en knuffelen en af en toe wast ze zichzelf. Heel erg bedankt voor het advies en de tips. We (mijn partner en ik) zijn allebei zo geschrokken dat we echt niet zo goed wisten wat we ermee aan moesten. Nu de kat weer rustiger is zijn wij dat ook!
Antwoord
09-07-2020, 21:49:13,
Fijn dat de afloop goed is. Ik heb veel ervaring met dieren op lijmplanken.
Echt vreselijk.
We maakten ze los met bloem, en daarna met olie.
Antwoord
09-07-2020, 22:25:18,
Oh wat vreselijk moet dat zijn! Dan valt twee kleine lijm plekjes op de vacht natuurlijk wel mee. Misschien zijn we sowieso wat (over)bezorgd, maar ze is nog zo kwetsbaar ?
Antwoord
10-07-2020, 05:59:11,
Kittens zijn idd kwetsbaar, dus ik begrijp de bezorgdheid.
Heeft ze lekker geslapen vannacht?
Antwoord
10-07-2020, 07:40:23,
Ze heeft heel goed geslapen en is alweer de hele ochtend aan het spinnen en knuffelen. Zo lief! De vacht ziet er een stuk beter uit, maar wil straks toch eens kijken of ik iets van (droog)shampoo kan vinden. Ze is af en toe nog wel aan het wassen namelijk.
Antwoord
10-07-2020, 09:05:57,
Fijn, dat zijn goede berichten Smile

Als er nog iets van vettigheid zit kan je ook wat zemelen inwrijven als je die toevallig in huis hebt.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)