Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuws?
21-01-2007, 21:28:06,
Nieuws?
Toeval bestaat niet. Ik weet het nu zeker.
Om mijn verdriet om Bobje een beetje te vergeten, kijk ik foto's van kleine britjes op internet. Het helpt.

Vrijdagochtend, op mijn werk, ging ik even naar Marktplaats.
Blijkt er net een advertentie te zijn geplaatst van een de dag tevoren in Deventer geboren nestje. Vijf kleintjes, 1 blauw katertje, 1 blauw/crème poesje en 3 crème katertjes.

Mijn interesse was gelijk gewekt. De kinderen hadden namelijk pas gevraagd of we over een poosje toch weer een kitten zouden nemen. Dat heb ik ze beloofd. En niet één, maar twee kittens. Een blauw en een crème katertje. Ik wil niet, dat er hier ooit een kitten ziek wordt doordat hij zich eenzaam voelt, dus daarom twee kittens uit één nest. Het is natuurlijk nooit na te gaan waardoor Bob FIP heeft gekregen, maar ik wil alle mogelijke risico's uitsluiten.

In een opwelling heb ik de fokker direct een mail gestuurd. Verteld wat er met Bob is gebeurd en dat ik eigenlijk nog niet echt uitkeek naar een ander kitten, maar dat ik wel benieuwd was of zijn kittens nog beschikbaar waren.
Even later belde hij me. We hebben een hele tijd zitten praten. Hij bood aan om twee katertjes voor me te reserveren. Ze kunnen pas over drie maanden het nest verlaten, dus er is nog ruim de tijd om erover te denken en het verdriet om Bob te laten zakken. Hij vond het geen probleem als ik te zijner tijd toch besluit dat het nog te vroeg is. Er is zoveel belangstelling voor britjes, dat hij ook dan nog wel een goed huisje voor ze vindt.

De namen van de ouders van het nest waren in de advertentie vermeld.
Ik zei gelijk, dat de naam van de kater me zo bekend voor kwam. Nu heb ik zoveel kattensites bekeken, dat het heel goed mogelijk is dat ik die naam een keer ben tegengekomen en dat die is blijven hangen.
Toen ik de volgende ochtend wakker werd, ben ik regelrecht de stamboom van Bob gaan pakken. En wat bleek: de vader van dit nest is ook de vader van Bob!

Zoveel toeval, dat kan gewoon niet:
Ik denk over twee katertjes, een blauw en een crème.
Helemaal tegen mijn gewoonte in kijk ik op mijn werk op Marktplaats.
Vind een nieuwe advertentie met precies de kittens die ik zou willen.
De vader van deze kittens is ook de vader van Bob.
Denken jullie wat ik denk?

Mijn verdriet om Bob is nog steeds levensgroot aanwezig. Dat zal vast nog een tijd zo blijven. De gedachte aan straks misschien twee schattige kleintjes maakt het draaglijker. Er is weer iets om naar uit te kijken. Misschien lijkt er wel eentje op Bob .....
Antwoord
21-01-2007, 21:36:34,

ohhhh carolien, wat vind ik het leuk dit te lezen! behalve verdriet ook weer iets om rustig aan naar uit te kijken Big Grin
wist je dat katten hun karakter voor het grootste deel erven van hun vader? dus goeie kans dat het toppertjes zijn Smile
Antwoord
21-01-2007, 21:37:56,

Is dat echt zo? Dat zou geweldig zijn.
We (Sander leest mee) hopen zo dat ze op hem lijken.
Antwoord
21-01-2007, 21:48:34,

ja dat is echt zo , lijkt me een prettig idee he Smile
Antwoord
21-01-2007, 21:58:26,

Toeval bestaat niet, dit moest gewoon zo zijn......
Neem de tijd die er is om het verdriet over Bob een plaatsje te geven en geniet straks van 2 van die bolletjes. Het is jullie zo gegund. En Bob? Die woont in jullie hart......
In liefdevolle herinnering: Silver, Jara, Kelly, Sjors,Bobby en Balou
Antwoord
21-01-2007, 21:59:05,

Dat is een heerlijk idee. Ik blijf me verbazen. Hoe kan het allemaal zo lopen.
Antwoord
21-01-2007, 22:14:26,

Ik heb ook stiekem ff op MP gespiekt en de advertentie gevonden, wat een droppies zeg.
Antwoord
21-01-2007, 22:19:08,

Er staat 1 foto van het nest. Om te laten zien hoe ze gaan worden heeft hij er nog andere foto's bij gezet. Ze zijn idd om op te vreten!
Ik snap trouwens niet hoe je kunt zien dat die drie ooit crèmekleurig zullen worden. Maar ja, ik heb er geen verstand van.
Antwoord
21-01-2007, 22:21:45,

Ik heb vanmiddag ook een IM voor Bob geplaatst.
Antwoord
21-01-2007, 22:24:31,

Ga ik even kijken ...
Antwoord
21-01-2007, 22:42:01,

Ik ga ook even op zoek bij marktplaats.Ben heel benieuwd hoe ze eruit zien.Het zou toch mooi zijn als jullie 2 halfbroertjes van Bob zouden krijgen.
De im voor bob is heel mooi.
Antwoord
21-01-2007, 22:45:13,

Er valt nog niet veel te zien. Het zijn net natte muizen.
Dat idee van twee halfbroertjes van Bob staat ons ook heel erg aan.
Antwoord
21-01-2007, 22:46:54,

Dank je wel voor je reactie op Bob's IM.
Ik ben blij dat het er nu staat. Het kostte veel moeite.
Antwoord
21-01-2007, 22:57:36,

Kan ik me voorstellen dat het moeilijk is dat neer te zetten, maar het is een mooie IM voor hem....
Antwoord
22-01-2007, 08:04:30,

Lieve Carolien,
Wat een heerlijk nieuws! Dit is inderdaad voorbestemd.
Ik zal eens kijken of ik de advertentie kan vinden.
Ik ben heel benieuwd.

Over drie maanden is je baksteen nog geen kiezeltje maar je hebt dan in ieder geval alle tijd om jullie verlies van Bob te verwerken.

Een hele dikke knuff!
[Afbeelding: Vijftalbanner.jpg]
Antwoord
22-01-2007, 08:29:33,

Ik denk dat wij er ook wel blij om zijn. Ik zeg het heel voorzichtig, want angst en twijfel zijn er nog steeds. Gelukkig hebben we tijd genoeg.
Antwoord
22-01-2007, 08:33:54,

Die angst en twijfel had ik ook heel erg na het overlijden van Diesel.
Hij is op zondag overleden en de dinsdag daarna zaten we al bij de cattery. Maar na een paar weken voelde het al steeds beter.
Ik vroeg ook hier aan de meiden of het geen verraad naar Diesel toe was.
Zo voelde het in het begin.. nadat ze me er van overtuigd hadden dat het niet zo was ben ik me ook echt gaan verheugen op charly's komst. Maar verdriet om diesel heb ik nog steeds hoor! Maar steeds minder.

Jullie doen er goed aan. Daar ben ik van overtuigd!! xxx
Antwoord
22-01-2007, 09:55:18,

Toeval bestaat, Carolien
Antwoord
22-01-2007, 09:56:00,

Ik heb de advertentie eindelijk gevonden, het duurde even :lol: .. die naam zegt mij ook gelijk dat het de vader is van Bob en Charly.
Wat een lievies op die foto's.
Antwoord
22-01-2007, 18:04:57,

Heb daarnet van de fokker een paar foto's gekregen van het nestje. Dit is de beste. Nog niet geweldig, maar geeft een beter beeld dan de foto op Marktplaats.
Ik ben blij!

[Afbeelding: Kleintjesnest2007-01-22verkleind.jpg]
Antwoord
22-01-2007, 18:14:02,

Ah gossie possie wat een wurmpies hè!
Lief hoor.
Antwoord
22-01-2007, 19:18:12,

ach wat lief.Nu kan je ze echt wel beter zien.
Antwoord
22-01-2007, 22:44:01,

Wat een ontzettende lievies!
Ik ben "in love". Wat heerlijk meid..
Antwoord
23-01-2007, 09:14:09,

Wij zijn ook al helemaal vertederd. De donkerste rechts op de foto is het blauwe katertje. Die is voor ons. In het weekend van 10/11 februari gaan we kijken en misschien al een van de crème katertjes uitzoeken. Wij hebben de eerste optie! De fokker vertelde dat hij 80 mailtjes heeft gehad en massa's telefoontjes. In 1 dag waren alle kittens besproken. Heel veel mensen willen het blauwe katertje. Van een volgend, nog ongeboren nest zijn al drie eventuele blauwe kittens gereserveerd. Is dat niet een beetje grote gekte?
[Afbeelding: katzen00010.gif]
Antwoord
23-01-2007, 09:15:11,

Jeetje mina das zeker een gekte!

Maar fijn voor jullie dat jullie in ieder geval goed zitten!
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)