21-01-2007, 21:28:06,
|
|
Carolien
Kundige Spinner

|
Topics: 13
Reputatie:
0
|
|
Nieuws?
Toeval bestaat niet. Ik weet het nu zeker.
Om mijn verdriet om Bobje een beetje te vergeten, kijk ik foto's van kleine britjes op internet. Het helpt.
Vrijdagochtend, op mijn werk, ging ik even naar Marktplaats.
Blijkt er net een advertentie te zijn geplaatst van een de dag tevoren in Deventer geboren nestje. Vijf kleintjes, 1 blauw katertje, 1 blauw/crème poesje en 3 crème katertjes.
Mijn interesse was gelijk gewekt. De kinderen hadden namelijk pas gevraagd of we over een poosje toch weer een kitten zouden nemen. Dat heb ik ze beloofd. En niet één, maar twee kittens. Een blauw en een crème katertje. Ik wil niet, dat er hier ooit een kitten ziek wordt doordat hij zich eenzaam voelt, dus daarom twee kittens uit één nest. Het is natuurlijk nooit na te gaan waardoor Bob FIP heeft gekregen, maar ik wil alle mogelijke risico's uitsluiten.
In een opwelling heb ik de fokker direct een mail gestuurd. Verteld wat er met Bob is gebeurd en dat ik eigenlijk nog niet echt uitkeek naar een ander kitten, maar dat ik wel benieuwd was of zijn kittens nog beschikbaar waren.
Even later belde hij me. We hebben een hele tijd zitten praten. Hij bood aan om twee katertjes voor me te reserveren. Ze kunnen pas over drie maanden het nest verlaten, dus er is nog ruim de tijd om erover te denken en het verdriet om Bob te laten zakken. Hij vond het geen probleem als ik te zijner tijd toch besluit dat het nog te vroeg is. Er is zoveel belangstelling voor britjes, dat hij ook dan nog wel een goed huisje voor ze vindt.
De namen van de ouders van het nest waren in de advertentie vermeld.
Ik zei gelijk, dat de naam van de kater me zo bekend voor kwam. Nu heb ik zoveel kattensites bekeken, dat het heel goed mogelijk is dat ik die naam een keer ben tegengekomen en dat die is blijven hangen.
Toen ik de volgende ochtend wakker werd, ben ik regelrecht de stamboom van Bob gaan pakken. En wat bleek: de vader van dit nest is ook de vader van Bob!
Zoveel toeval, dat kan gewoon niet:
Ik denk over twee katertjes, een blauw en een crème.
Helemaal tegen mijn gewoonte in kijk ik op mijn werk op Marktplaats.
Vind een nieuwe advertentie met precies de kittens die ik zou willen.
De vader van deze kittens is ook de vader van Bob.
Denken jullie wat ik denk?
Mijn verdriet om Bob is nog steeds levensgroot aanwezig. Dat zal vast nog een tijd zo blijven. De gedachte aan straks misschien twee schattige kleintjes maakt het draaglijker. Er is weer iets om naar uit te kijken. Misschien lijkt er wel eentje op Bob .....
|
|
21-01-2007, 21:37:56,
|
|
Carolien
Kundige Spinner

|
Reputatie:
0
|
|
Is dat echt zo? Dat zou geweldig zijn.
We (Sander leest mee) hopen zo dat ze op hem lijken.
|
|
21-01-2007, 21:59:05,
|
|
Carolien
Kundige Spinner

|
Reputatie:
0
|
|
Dat is een heerlijk idee. Ik blijf me verbazen. Hoe kan het allemaal zo lopen.
|
|
21-01-2007, 22:19:08,
|
|
Carolien
Kundige Spinner

|
Reputatie:
0
|
|
Er staat 1 foto van het nest. Om te laten zien hoe ze gaan worden heeft hij er nog andere foto's bij gezet. Ze zijn idd om op te vreten!
Ik snap trouwens niet hoe je kunt zien dat die drie ooit crèmekleurig zullen worden. Maar ja, ik heb er geen verstand van.
|
|
21-01-2007, 22:21:45,
|
|
Carolien
Kundige Spinner

|
Reputatie:
0
|
|
Ik heb vanmiddag ook een IM voor Bob geplaatst.
|
|
21-01-2007, 22:45:13,
|
|
Carolien
Kundige Spinner

|
Reputatie:
0
|
|
Er valt nog niet veel te zien. Het zijn net natte muizen.
Dat idee van twee halfbroertjes van Bob staat ons ook heel erg aan.
|
|
21-01-2007, 22:46:54,
|
|
Carolien
Kundige Spinner

|
Reputatie:
0
|
|
Dank je wel voor je reactie op Bob's IM.
Ik ben blij dat het er nu staat. Het kostte veel moeite.
|
|
22-01-2007, 08:29:33,
|
|
Carolien
Kundige Spinner

|
Reputatie:
0
|
|
Ik denk dat wij er ook wel blij om zijn. Ik zeg het heel voorzichtig, want angst en twijfel zijn er nog steeds. Gelukkig hebben we tijd genoeg.
|
|
22-01-2007, 18:04:57,
|
|
Carolien
Kundige Spinner

|
Reputatie:
0
|
|
Heb daarnet van de fokker een paar foto's gekregen van het nestje. Dit is de beste. Nog niet geweldig, maar geeft een beter beeld dan de foto op Marktplaats.
Ik ben blij!
|
|
23-01-2007, 09:14:09,
|
|
Carolien
Kundige Spinner

|
Reputatie:
0
|
|
Wij zijn ook al helemaal vertederd. De donkerste rechts op de foto is het blauwe katertje. Die is voor ons. In het weekend van 10/11 februari gaan we kijken en misschien al een van de crème katertjes uitzoeken. Wij hebben de eerste optie! De fokker vertelde dat hij 80 mailtjes heeft gehad en massa's telefoontjes. In 1 dag waren alle kittens besproken. Heel veel mensen willen het blauwe katertje. Van een volgend, nog ongeboren nest zijn al drie eventuele blauwe kittens gereserveerd. Is dat niet een beetje grote gekte?
|
|
|