Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pfff.... wat een hitte!
09-06-2007, 10:39:04,
Pfff.... wat een hitte!
Het is deze dagen echt extreem heet en benauwd... met name hier in het oosten van het land. Ook Mamaloe en Bob liggen het grootste deel van de dag voor pampus (huisje midden in de stad met plat dak en klein volledig afgeschermd dakterras, duzzz.... zweten).

Ik heb her en der op internet wat tips gelezen wat te doen als je katten het (te) warm hebben. Ik wil ze graag met jullie delen en als er aanvullingen en/of opmerkingen zijn......

- laat de deur van de badkamer openstaan, zodat de katten lekker op de koude badkamervloer kunnen liggen
- ventilator/ airco aanschaffen
- met een koel en vochtig washandje over de katten wrijven
- een grote bak met een laagje water met wat speeltjes erin neerzetten
- katten met ijsblokjes laten spelen
- plantenspuit op vernevelstand

en dan natuurlijk de meest logische: altijd voldoende vers drinkwater

Mochten ze onverhoopt oververhit raken dan:
Koel dompelbad, natte handdoeken en met spoed naar DA
Antwoord
09-06-2007, 12:21:37,

Hartstikke goeie tips allemaal
Idd hier aai ik ze af en toe allemaal ff met een lekker natte washand, vinden ze heerlijk. En vorig jaar hadden we nog alleen Balou en onze hond Jara en daar legde ik ook wel eens gewoon een vochtige handdoek over heen als ze ergens rustig lagen, beiden bleven gewoon zo er mee liggen.
In liefdevolle herinnering: Silver, Jara, Kelly, Sjors en Bobby
Antwoord
09-06-2007, 22:17:52,

De natte washand wordt hier ook regelmatig gebruikt Big Grin En de bak water met speeltjes was hier vorig jaar een dikke hit!

Wat ze ook prettig kunnen vinden, vrieselementen met doeken omwikkelen. Kunnen ze tegenaan liggen als het ze te gek wordt. Je kunt ook een fles vullen met water en die in de vriezer mikken Smile
"Een gevecht is niet voorbij voordat je het gewonnen hebt, Fitz. Dat is alles wat je hoeft te onthouden. Het maakt niet uit wat de andere man denkt."
Robin Hobb, De boeken van de Zieners
Antwoord
10-06-2007, 10:32:10,

Baily heeft trouwens zijn geheel eigen-wijze om af te koelen.... Je gaat gewoon met de zijkant van je kop in de water bak hangen.....

:roll: Wat ik hier nou toch van moet vinden....
"Een gevecht is niet voorbij voordat je het gewonnen hebt, Fitz. Dat is alles wat je hoeft te onthouden. Het maakt niet uit wat de andere man denkt."
Antwoord
10-06-2007, 10:33:15,

Wat je daar van vinden moet?
Gauw foto maken en ons mee laten genieten :lol:
Antwoord
10-06-2007, 10:43:01,

Whahaha, zal het eens proberen...
We hebben eigenlijk pas vanaf gisterenavond laat door dat 'ie het express doet :oops:
We zagen hem wel eens vlak langs de waterbak liggen, en vooral hengelen en klieren. Ja, dan wordt je wel eens nat.... En zoineens zagen we dat hij tegen de bak aanligt, koppie iets schuin naar achter en dompel maar Confusedhock: :lol:

Als hij het echt bewust doet omdat hij het warm heeft, vind ik het een heel snugger manneke. Tongue
Antwoord
10-06-2007, 12:51:03,

Natuurlijk doet hij dat bewust.
Hij is gewoon heel erg super slim! Big Grin
[Afbeelding: katzen00010.gif]
Antwoord
10-06-2007, 14:38:05,

:lol: :lol: :lol:
Het verschil tussen mensen en dieren is dat dieren naar de stem van hun instinct luisteren en mensen niet naar de stem van hun verstand."
Cees Buddingh Nederlands letterkundige (1918-1985)
Antwoord
10-06-2007, 14:38:17,

Bailtje heeft het moeilijk vandaag... :? Hij is vastbesloten een vlotte vlieg te vangen, EN om te spelen met z'n broertje EN om de Vlaamse Gaai in de gaten te houden. En het is hier zooo benauwd en klam binnen... en warm natuurlijk... dat is dus hijgen, hijgen en nog eens hijgen.... Sad
Hij voelt zich niet naar hoor, want dan zou hij zeker niet willen spelen en rauzen, maar ik vind het zo griezelig...

ik kan 'em moeilijk vast binden, maar hoop wel dat ie snel gaat slapen :wink:
Antwoord
10-06-2007, 14:39:48,

Bail af, koest in je mandje en slapen, niet zo gek doen, denk om vrouwtjes hart.
Antwoord
10-06-2007, 14:41:21,

Wat erg dat het bij jullie nog zo benauwd is, hier is het gelukkig al flink stuk afgekoeld, zitten ook onder plat dak hier.
Het verschil tussen mensen en dieren is dat dieren naar de stem van hun instinct luisteren en mensen niet naar de stem van hun verstand."
Cees Buddingh Nederlands letterkundige (1918-1985)
Antwoord
10-06-2007, 14:53:18,

Het is wel minder warm, het is hier maar... ahum 25,5 graden binnen... :? maar het is tien keer zo benauwd omdat het zo zwaar bewolkt is....

Bianc, helpt niet, hij is nou in z'n krabpaal aan het klauteren.... :?
Als je hijgen en kat opzoekt op Internet, dan heb je bijna de neiging om accuut naar de da te rennen. Nou heb ik dat vorig jaar wel afgeleerd, maar blijf het eng vinden.... Het zal ook wel met z'n superdikke vacht te maken hebben. Hij is niet bekaf op zo'n moment, hij heeft het gewoon snikkiewarm.... :?
Antwoord
10-06-2007, 14:55:32,

Gekke jongen
Mag toch aannemen dat ie wel ophoud met dat geren en gespring als ie het TE warm heeft.
Antwoord
10-06-2007, 15:20:02,

Nee dus... :? En dat is precies zijn grootste probleem altijd. Wij moeten hem afremmen, anders gaat ie door totdat hij neervalt volgens mij :roll:
normaal gesproken gebeurd dat hijgen alleen als wij met hem spelen, want dan is hij helemaal door het dolle heen, maar met dit weer zijn een paar sprintjes genoeg om hem te laten overkoken....

Hij staat nu in de keuken in een bak water te plenzen, afkoelen zal ie!!! :wink: Hij is dan inmiddels ook van top tot teen zeiknat, net als de keuken overigens..... Tongue

Oja, katten hebben geen remmen... zeker niet met natte poten!!! :mrgreen:
Antwoord
10-06-2007, 15:21:26,

hahaha lekkere drol :lol:
Antwoord
10-06-2007, 15:22:00,

:lol: :lol: :lol: Ik zie 't voor me hoe hij de bocht uitvliegt.! Big Grin
[Afbeelding: katzen00010.gif]
Antwoord
10-06-2007, 15:25:23,

Ik heb anders liever dat hij in de keuken blijft met dat zeiknatte lijf :lol: :lol: :lol:
Antwoord
10-06-2007, 15:26:46,

Hup jongen, rondje kamer sjezen, via de bank in een plof bij vrouwtje op schoot, jaaaaaaa
Antwoord
10-06-2007, 15:29:56,

Hahahhahahahah, ben jij gemeeeeeeen!!!! :lol: :lol: :lol:

Nee hoor, de handdoek waarmee getracht is de vloer te drogen ligt nu op de grond, en daar ligt ie lekker op te rollen en doen....

Volgens mij is meneer wel afgekoeld voor even Big Grin
Antwoord
10-06-2007, 15:35:10,

hahah sorry kon het niet laten :wink:
het is een lekker ding
word het niet weer eens tijd voor foto's :?: Big Grin
Antwoord
10-06-2007, 18:10:09,

Als ze es lang genoeg stilzitten... :roll:

:lol: :lol: :lol:

Hij is trouwens eindelijk gecrasht...
Antwoord
10-06-2007, 18:50:57,

Haha, wat een mafkees... nou hier liggen we lekker met z'n drieën voor pampus in de kattenren. Binnen nog steeds veel te warm met temperatuur van boven de 27 graden, pfew.

Ik ga morgen van die horren halen zodat ik eindelijk eens fatsoenlijk een raam kan opengooien 's nachts als het afkoelt. Hebben jullie ervaring met de cat-proofheid van die horren voor de ramen die je als een rolgordijntje door van die railtjes naar beneden trekt??
Antwoord
10-06-2007, 21:04:51,

Oei, ik zou met die horren de kat niet zonder toezicht laten! Ze scheuren de stof zonder problemen aan gort als ze vastbesloten zijn!

beter kun je een hor zelfmaken. Een frame (van mdf bijv.) met daarin van dat metaalgaas, met niet te grote openingen. Dat zorgt voor de stevigheid. Aan de buitenkant van de hor maak je dan horrengaas. Om scheuren te voorkomen, kun je een ruimte van ongeveer een cm tussen het gaas en horgaas doen. Dan ben je ook van muggen af Big Grin
De frames moet je dmv haken/klemmen oid voor het raam maken. Als poessielief daar in klimt hoeft je je helemaal geen zorgen te maken Big Grin

Ik kan je er nog geen foto van laten zien, aangezien we ze nog niet gemaakt hebben... :mrgreen: Gelukkig maar zou ik zo zeggen, gezien de omstandigheden...
Antwoord
11-06-2007, 00:09:15,

Ik heb hier in de deur een vrij stevige hor zitten , maar als ze de kans krijgen klimmen ze er zo in! en dan wil de deur wel eens open schieten.
Er zitten wel een paar extra gaatjes in maar de schade valt wel mee!
Ik heb de deur al ongeveer 6jaar!
[Afbeelding: bannermarijverkleind8003.jpg]
Antwoord
11-06-2007, 18:31:15,

Ik heb hier ook een hor voor de deur. Hij sluit met 1 magneetstripje in het midden maar de katten krijgen hem zo open. Ik moet er daarom altijd iets voor zetten. Ik heb trouwens nog nooit gezien dat ze eraan krabben of er in klimmen ofzo.
[Afbeelding: misc131.gif]
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)