Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Grit
22-06-2007, 23:18:11,
Grit
Ik heb de laatste tijd beetje verschillend grit uitgeprobeerd omdat ik de biocat groen wel fijn vind, maar toch ook wel erg prijzig.
Ik denk dat mijn voorkeur toch uit gaat naar een klontvormend grit. Ik vind met ander grit toch dat de bak onderin natter is (en dus eerder gaat ruiken) dan met klontvormend waar het in opgesloten word.

Wat zijn jullie ervaringen?
Klontvormend of gewoon?
En wat is beetje betaalbaar?
In liefdevolle herinnering: Silver, Jara, Kelly, Sjors en Bobby
Antwoord
22-06-2007, 23:34:21,

Wij hebben het probleem dat alle drie de katten op de een of ander manier altijd op dezelfde plek willen piesen.... Bij sterk klontvormend grit krijgen we dan een complete betonblok onderin als we niet oppassen :mrgreen: Nee, we scheppen niet dagelijks. We verschonen de hele bak na een paar dagen. (wanneer het nodig is)

Ik vond die van de Lidl helemaal niet slecht, en goedkoop! maar goed, beton dus...

We hebben nu weer, als vanouds, Kitty Friend, goedkopere variant. Niet bepaald superklontvormend, maar voor ons dus wel goed.
Het is een goede korrel, stuift niet, ze kunnen lekker graven... wij zijn happy, en vooral: de poekies ook :lol:
"Een gevecht is niet voorbij voordat je het gewonnen hebt, Fitz. Dat is alles wat je hoeft te onthouden. Het maakt niet uit wat de andere man denkt."
Robin Hobb, De boeken van de Zieners
Antwoord
22-06-2007, 23:38:01,

Ik schep dus wel elke dag, vlijtig hè :lol:
Ik had nu laatst een zak van de makro meegenomen 5 nog wat euro voor 20 kg, voldoet prima
Als je nagaat dat ik voor de biocat groen 12 euro nog wat betaal voor 20 kilo. Vind ik het verschil wel erg groot
Maar laatst hadden mijn ouders op goed geluk grit van de makro meegebracht en dat was niet klontvormend, op zich wel lekker licht en los grit waar ze lekker in konden spitten en de bak was ook niet zo zwaar als anders om te tillen, maar vond het erg nattig onderin op gegeven moment . Volgens mij was dat foetsie bah. Bovendien krijgen ze er roze pootjes van, ook geen porum
Antwoord
22-06-2007, 23:49:47,

Confusedhock: onee, die troep!!!! Dat komt er bij mij nóóit meer in. Ik schep nog liever zand uit de zandbak!!! Tongue :lol:

Rooie pootjes, rooie stuifbuiken, rooie afdrukken op je vloer, vensterbank, aanrecht, kastdeurtjes... brrrr... en nijdige katten, idd omdat ze roze zijn....

Idd, héél vlijtig!!! Big Grin Het heeft hier gewoon geen nut... zodra ze ieder op een ander plekje gaan zitten, wil het wel, maar op deze manier niet...

Dus, gewoon een dikke laag goedkoper grit, kunnen ze lekker spitten, en ik kieper wel :wink: Ik schep zo nu en dan wel drollen trouwens, maar ook alleen als ik er aan denk en er het nut van inzie :oops: :lol: De sukkels begraven het niet :?
"Een gevecht is niet voorbij voordat je het gewonnen hebt, Fitz. Dat is alles wat je hoeft te onthouden. Het maakt niet uit wat de andere man denkt."
Antwoord
22-06-2007, 23:55:34,

En ik heb nog 2 zakken van die foetsie bah staan :? mijn ouders hadden toen 3 zakken mee
Errug handig is het niet nee
Antwoord
23-06-2007, 00:18:26,

Ah jak, weg gooien doe je ook niet, is ook zo zonde :?

Creatief met roze pootjes dan maar he? :lol:
Antwoord
23-06-2007, 07:02:21,

afschuwelijk, die foetsie bah! hooguit voor koninginnedag, als je oranje katten wil hebben Confusedhock:
ik heb no problem, 10 euro voor een grote zak, maar het bevalt me goed. super klontvormend. ik schep iedere dag, maar ik verschoon de bak echt nooit, en hij blijft prettig ruiken Big Grin
Antwoord
23-06-2007, 09:08:33,

no problem?
hm, geloof niet dat ik dat al eens gezien heb
haal je bij ranzijn zeker?
dat zit hier niet
Antwoord
23-06-2007, 10:09:35,

Ik gebruik de Bio cat fresh, die groene zak. Die kost bij ons 9,95 voor 20kg. Ik schep er elke dag de drollen en klonten uit en 1x in de paar weken verschoon ik de hele bak..... alleen als het echt nodig is.
Ik ben er eigenlijk goed tevreden over. Ik heb wel eens andere merken geprobeerd zoals Kitty friend en Catsan maar val toch altijd weer terug op de biocat...
[Afbeelding: misc131.gif]
Antwoord
23-06-2007, 10:10:20,

via www.dogsandfriends.nl is het ook te bestellen Smile
Antwoord
23-06-2007, 10:16:04,

Iemand enig idee wat ik me hierbij moet voorstellen???

www.kattengemak.nl
[Afbeelding: misc131.gif]
Antwoord
23-06-2007, 10:21:41,

had er wel eerder over gelezen. staat me bij dat het niet goedkoop is.
mss te doen als je 1 kat hebt :? kan me ook niet voorstellen dat die bak na twee weken niet de tent uit meurt?
Antwoord
23-06-2007, 10:39:18,

tsja, dat vind ik nu weer zoiets voor mensen die geen tijd hebben...of te vies zijn van hun eigen huisdier Big Grin Tongue maar goed...

Ik gebruik soms grit met dat 'zwitsal' luchtje en soms ook BioKat.
Ik schep elke dag en geloof ook niet dat ik het ooit al heb ververst, alleen nieuw grit erbij gekieperd :oops:

Mijn moeder gebruikt nu een soort zak onder in de kattebak zodat ze de hele bak in 1 keer kan weggooien en het grit niet los in de container ligt...maar die gooit ook wekelijks alles eruit en schept zo af en toe...de kat is best veel buiten in de tuin :roll:
"Happiness is not a destination. It is a way of life."
Antwoord
23-06-2007, 10:43:35,

Ik heb al verschillende gebruikt maar ben niet erg tevreden!!
Maar een paar die jullie noemen ken ik niet !!
Gebruik nu catsan en ik schep elke dag ,maar deze is ook niet alles !!
[Afbeelding: bannermarijverkleind8003.jpg]
Antwoord
23-06-2007, 10:44:30,

waarom bevalt het niet marij?
Antwoord
23-06-2007, 10:45:59,

dit merk heb ik regelmatig...want nu heb ik toch maar 1 kat...het is wat duurder: EXTREME CLASSIC 2 x 16 KG

op deze site kun je veel merken grit vinden: http://www.shaweca.nl/dierenbenodigdhede...pt_21.html

gewoon op de merken en op 'diversen' klikken Wink
Antwoord
23-06-2007, 10:49:25,

Omdat de bak heel snel gaat ruiken !! ook al schep ik elke dag en verschoon ik hem 2x in de week!
Zou het aan de voeding kunnen liggen?? krijgen verschillende soorten voer!
Antwoord
23-06-2007, 10:50:23,

door voeding kan het idd meer stinken Sad
en twee keer per week de hele bak grit weggooien... Confusedhock: kos je een heel fortuin of niet?
Antwoord
23-06-2007, 10:56:59,

JA!! daarom ben ik nog steeds op zoek naar een goede vervanging !!!
Tips zijn welkom !! Ik heb 2 bakken maar er wordt er maar een gebruikt!
Antwoord
23-06-2007, 10:57:33,

heb je die link al bekeken? Tongue
Antwoord
23-06-2007, 10:59:46,

ik kan je de no problem echt aanraden marij. ik schep iedere dag, maar heb de bak nog nooit verschoond, en hij ruikt prima!
Antwoord
23-06-2007, 11:02:15,

Ja , die heb ik ff bekeken maar ik wil graag jullie ervaringen horen! want dan krijg ik eerlijke antwoorden toch
Antwoord
23-06-2007, 11:13:21,

Sacha schreef:Ik gebruik de Bio cat fresh, die groene zak. Die kost bij ons 9,95 voor 20kg. Ik schep er elke dag de drollen en klonten uit en 1x in de paar weken verschoon ik de hele bak..... alleen als het echt nodig is.
Ik ben er eigenlijk goed tevreden over. Ik heb wel eens andere merken geprobeerd zoals Kitty friend en Catsan maar val toch altijd weer terug op de biocat...

Ja die bevalt hier ook goed, maar ik vind het nogal duur, hij kost hier 12 euro nog wat, scheelt dus nog al met bij jou.
catsan waren wij mee begonnen toen we balou hadden, maar vind ik ook niet fijn, die gaat toch ruiken vind ik.
Ik weet wel dat mijn voorkeur uitgaat naar klontvormend.
Antwoord
23-06-2007, 11:24:01,

Hier gebruiken we het grit van de Aldi, stuift een beetje maar ben er verder tevreden over,, ooit ook eens spul gehad waar je al de pootjes afdrukken door het hele huis kon volgen nadien, geloof dat het van Friskies was :?
Het verschil tussen mensen en dieren is dat dieren naar de stem van hun instinct luisteren en mensen niet naar de stem van hun verstand."
Cees Buddingh Nederlands letterkundige (1918-1985)
Antwoord
23-06-2007, 13:34:40,

Natas, met 1 kat red je het wel hoor, de bakken een keer per week leegkiepen... :wink:

We hebben trouwens geen zakken onderin. Gewoon even schoonmaken met een beetje chloor, en we kiepen de bakken leeg in een vuilniszak. :wink:

Net gehaald, is de Kitty Friend Extra. Niet klontvormend, maar wel goed absorberend Smile We gebruiken anderhalve zak per keer voor twee bakken voor een dag of 5...
Catsan vonden wij trouwens ook niet prettig. De bakken stinken idd in no-time... :?
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)