Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Grit
15-10-2007, 08:50:27,

Ik neem hetzelfde grit zoals freschkat,en ben er ook content van
het is wel duur maar met zoveel katten heb ik dat grit nodig,riekt niet en
gaat lang mee,juist als ze uit de bak komen ,nemen ze wel wat mee aan hun pootjes,maar de veeg ik dan op,matjes ervoor leggen ,geen goed
idee toch voor mij niet,wat alle matjes worden beplast door ranja,

groetjes chantal
[Afbeelding: katten025-2.jpg]
ik ben dolverliefd op mijn tien katten en twee hondjes
Antwoord
25-10-2007, 23:43:58,

Heeft iemand hier de silica gritten wel eens geprobeerd??

Ik ben er erg nieuwsgierig naar, en ga het denk ik toch maar eens proberen..... :? Klontvormend wordt hier toch niks... Dus wellicht is dat een betere optie Tongue
Probeer eerst maar eens één bak, als het ze niet bevalt, kunnen ze op de andere terecht. Heb geen tijd om vloeren te schrobben Tongue :lol: :lol:
"Een gevecht is niet voorbij voordat je het gewonnen hebt, Fitz. Dat is alles wat je hoeft te onthouden. Het maakt niet uit wat de andere man denkt."
Robin Hobb, De boeken van de Zieners
Antwoord
25-10-2007, 23:57:47,

ik ken het niet dien, jij mag proefkonijn zijn Tongue
Antwoord
26-10-2007, 07:56:08,

Wat is dat voor een grit dan dien?
In liefdevolle herinnering: Silver, Jara, Kelly, Sjors en Bobby
Antwoord
26-10-2007, 09:10:04,

Ik vind het wat lastig uitleggen, maar het zijn absorberende korrels, die naar het schijnt, heel lang fris blijven. Je hoeft er alleen de drollen uit te scheppen. Een zak zou met 1 kat een maand goed moeten blijven.
Nou geloof ik daar niet zo in, maar je hoort toch op internet wel dat het zeker 2-3 weken goed blijft.

Dit is 1 van de merken.....
http://www.litterpearls.nl/NL/nl-index.html

Denk inderdaad dat ik maar eens proefkonijn wordt Tongue :lol:
"Een gevecht is niet voorbij voordat je het gewonnen hebt, Fitz. Dat is alles wat je hoeft te onthouden. Het maakt niet uit wat de andere man denkt."
Antwoord
26-10-2007, 10:37:05,

Ik ken silica van mijn werk als chemicus Big Grin Het is een korrel die inderdaad vocht op kan nemen. Maar of dit nu zo prettig is in je kattebak?
Daarbij weet ik niet of het ook geurtjes absorbeert?

Bij ons werkt de silica zo: als het té vochtig wordt verkleurd het en kun je het in een oven drogen. Nu lijkt me dat laatste niet zo fris maar bij wijze van spreken zou je het mss wel kunnen wassen/uitkoken of wat!? Big Grin

(googlen op silica gel)
"Happiness is not a destination. It is a way of life."
Antwoord
26-10-2007, 10:42:52,

Hahah, dit is niet dezelfde soort silica die je in bijvoorbeeld dozen vind om producten voor vocht te beschermen. (die kleine zakkies). Dat spul is ronduit giftig... neeeehhhhh... laten we dat maar niet in de kattenbakken doen :mrgreen:
Dit is een ander proces, de details zijn me allang ontgaan, maar uiteindelijk bestaat het spul gewoon uit zand... Veilig genoeg lijkt me zo Tongue :wink:

Deze korrels moet je dus ook gewoon weggooien als het niet meer fris is :lol: Big Grin
Antwoord
26-10-2007, 10:46:54,

Ja, dat weet ik Nadine. Maar de werking is hetzelfde...ik kan me nauwelijks voorstellen dat het dan ineens wel gezond is :? sorry

En ik ga er wel van uit dat jij ze dan weggooit ja Big Grin
Ik zal het eens zoeken en lezen en dan nogmaals mijn mening herzien Wink
Antwoord
26-10-2007, 10:49:15,

ik heb van "horen zeggen" dat het na een paar dagen al ranzige piskleurige meuk wordt...

Maar ik heb er zelf geen ervaring mee. En mijn katten ook niet, whahaha.
"Blijf jezelf, er zijn al anderen genoeg."
Antwoord
26-10-2007, 10:49:46,

Ik neem eerlijk gezegd aan, dat als het giftig is, het niet verkocht mag worden.... :? Of ben ik nou te simpel? Tongue :lol:

Bij de FAQ op die site die ik hierboven noemde staat meer over het produkt zelf. Big Grin
Antwoord
26-10-2007, 10:54:09,

Dat heb ik gelezen Nadine...maar ja, op die site gaan ze natuurlijk niet vertellen dat het slecht is...als dat zo zou zijn Wink

Ik blijf er mijn twijfels bij hebben :? maar dat kan ook aan mij liggen.
Michel zegt: silicais gewoon zand. Maar als ik google op Silica komik idd tegen dat dit giftig is :? vreeeemd
Antwoord
26-10-2007, 10:59:12,

ze hébben er al wel diverse 'awards' voor gewonnen :? en tsja, wie ben ik om het te heronderzoeken als dat al gedaan is he!?
het zal mijn eigen gevoel gewoon zijn hoor...en onwetendheid Tongue
Antwoord
26-10-2007, 11:28:05,

Haahha, dat zou nog eens een advertentie zijn...

Kattegrit!!! Wel giftig voor katten.....

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik ga er maar gewoon van uit dat het wel goed zit :wink:
Of het fijn grit is of niet, daar zal ieder zijn eigen mening wel over hebben denk ik, maar ik kan over het grit geen negatieve dingen vinden dat het gevaarlijk/giftig zou zijn. Smile

Wordt vervolgt denk ik :lol:
Antwoord
26-10-2007, 12:04:52,

als jij het nou eens gaat proberen, dan weten wij of het fijn spul is hihihi
In liefdevolle herinnering: Silver, Jara, Kelly, Sjors en Bobby
Antwoord
26-10-2007, 12:32:09,

Ik ga het zeker eens proberen Tongue Ik zal verslag doen hoor :lol: :lol:
Antwoord
18-12-2010, 14:16:50,

Hallo, ik kom even wat opdiepen hier :lol:

Wij gebruiken voor bolletje nu Tigerino Silicaatkorrels
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katten...isel/50038

Echter vragen wij ons af hoe gezond of ongezond dit nu voor ons poezebeest is. Als we de bak verschonen of er flink in schepen dan hangt er toch een soort van silicaat-stofwolk. Je merkt dit aan je eigen neus, en aangezien dit hygroscopisch is, is dit niet erg prettig. Meneer hier graaft er met zijn neus bovenop ook flink in en dit lijkt me dus niet gezond voor m. Tevens zijn het vrij scherpe en soms grote korrels, wij willen er al niet op staan, poes denk ik dus ook niet, laatste tijd begraaft hij zijn boodschappen ook al minder.

Heel erg tevreden zijn we ook niet, soms nat onderin en ruikt sneller dan dat t beloofd. Voordeel, geen stof-pootjes door het huis.

Wat is nu, anno 2010, een goede kattenbak vulling? Één die géén stof-poten achter laat en graag prettig ruikt Big Grin
Antwoord
18-12-2010, 14:26:49,

hee beest, leuk je hier te zien!!
heeft krak geen zin om ook eens te buurten? Smile

wat grit betreft, vraag je nogal wat.
he stuift allemaal heb ik het idee.
niet prettig voor de longetjes idd, maar ja wat moet je.
stofpoten valt ook niet altijd aan te ontkomen, hoewel dat hele fijne spul echt erg is.
en lekker ruiken?
je hebt wel geparfumeerd grit, maar dat waarderen de poezels dan vaak weer niet.

ik gebruik no problem, een niet al te fijn klontvormend grit, en dat bevalt me redelijk.
Antwoord
18-12-2010, 17:30:58,

Er is in 2009 een onderzoek gedaan door de keuringsdienst van waarden (dat tv programma dus) of kattengrit asbest bevat. Er staat namelijk op sommigen merken grit dat het dat níet bevat...dus nu de vraag of het dan normaal is/was dat het dat wel bevat...snappie het nog Big Grin

Kattengrit bevat geen asbest :thumbleft: en wss heeft het dat wel bevat (ooit) of is dat op de verpakking gekomen sinds met scherpere regels heeft omtrent asbest.

Verder gebruik ik van Biokat's. Ik gebruik dan vaak de groene met geurtje gemengd met de gele zonder geur Big Grin
En die geur ruik je niet heel lang hoor...Ik heb ook ooit eens grit gehad met babypoeder, ook lekker! Maar daarvan krijgen ze wel witte pootjes en dat heb ik met dit merk niet.

@Nadine; heb jij die silica korrels nog getest zoals je hierboven schreef Tongue
Antwoord
22-12-2010, 15:23:16,
RE: Grit
Meesleepbeest, ondanks foutmelding, toch gelukt te posten zie ik!

Nee Natas, Dennis durfde het niet aan... Die was bang dat ze hier allemaal naast de bak gingen zitten als ze het niet leuk vonden...

Wij hebben Kitty friend. Een redelijk grove korrel, wel klontvormend. De katten zijn er blij mee, dus ik vind het prima Big Grin Stuift niet trouwens. Ik weet zo uit m'n hoofd niet welke variant trouwens. We hadden eerder een fijnere korrel van hetzelfde merk, maar die stuift wel heel erg. Ik zal straks Dennis even vragen, die haalt het namelijk altijd Big Grin
Antwoord
28-12-2010, 17:51:12, (Dit bericht is het laatst bewerkt op 28-12-2010, 17:59:07 door Meesleepbeest.)
Hoihoi, sorry dat ik zo laat pas weer reageer Confused

Ja Rieneke ik dacht ik kom het hier eens ffies onveilig maken en prompt foutmeldingen whahaha.

Nadine, hopelijk gaat het met deze helemaal toppie straks Smile

Wij hebben nu dat silicaat grit dus en ik kan het dus niet aanraden. Het is dat bolletje geen stofpoten achterlaat maar de stof in de lucht is dus echt niet goed lijkt mij. We hebben er zelf al last van als die er eens lekker wild in bezig is geweest. En we merken dat hoe langer we het nu gebruiken hoe minder bolletje zijn grote boodschap nog begraaft.

En met lekker ruiken bedoelde ik dat de bak niet gaan stinken, een parfummetje doe ik liever zelf op dan in de bak! Big Grin
Ik lees over de diverse grit soorten en merken ook overal zeer verschillende ervaringen, en hier gebruikt ook iedereen weer wat anders haha...

Het komt er eigenlijk op neer dat we ze allemaal maar eens uit moeten gaan proberen... Kijken waar poezebees en wij wat vrolijker van worden Wink
Antwoord
29-12-2010, 17:06:44,
Het is toch iets wat iedere kat en baas weer anders ervaart he? Wink

De enige 2 die ik je echt afraad zijn catsan en foetsiebah (ofzoiets..)
Met de eerste stinkt de bak vaak dezelfde dag nog en met de tweede heb je rode katten en rode kattepootjes door het hele huis. Big Grin
Antwoord
30-12-2010, 12:47:23,
Met Foetsiebah heeft kattebees al ervaring gehad haha. Dat is echt te erg gewoon, een kerel met roze pootjes en buik :p

In het begin dook die ook gewoon in de silicaat maar nu niet meer zo. Ach katten zijn ook net mensen, soms helemaal lyrisch met wat nieuws en hoe langer je het hebt hoe minder dat wordt Wink

Weet je trouwens al welke Kitty Friend het is, die jullie hebben, er zijn iets van 7 verschillende ofsow...

Ik denk dat ik eerst voor de klei ga.

Antwoord
30-12-2010, 15:55:16,
Ja, we hebben de Extra groen Smile

We hebben ook de Ultra heel erg lang gehad, maar die stuift wel veel meer en loopt ook erg door het huis heen door de poekies, omdat de korrel veel fijner is Wink Zowel kat als baas prima tevreden trouwens hoor, we hebben de groene een keer meegenomen omdat de ultra uitverkocht was. Kat en baas nog veel blijer, dus die hebben we er in gehouden Big Grin
Antwoord
31-01-2011, 03:18:11, (Dit bericht is het laatst bewerkt op 31-01-2011, 03:18:29 door Meesleepbeest.)
Hoi daar was ik weer eens. We hebben op dit moment dit in de bak http://www.zooplus.nl/shop/katten/katten...ing/153558
Klonterende klei van Tigerino, met babypoeder geurtje... Nuja, dat zat er nu eenmaal in haha

Qua klonten, niks geen kleine klontjes, soms vuistdikke hompen, lekker makkelijk scheppen haha
Absorbsie is vrijwel direct, je vind dus alleen dikke hompen terug en de rest is schoon. De bewering dat dit 350% opneemt geloof ik wel, alle hompen die ik er al uit geschept heb valt in eerste instantie nog niet echt op. Nog genoeg grit na een week.

Poessiebees begraaft zijn behoeftes weer en de bak ruikt naar babypoeder. Zelfs na ruim een week ruikt de bak nog fris. Ik heb er 1/3 zak ingedaan, 5 kilo. En na het scheppen nog niks bijgevuld. Je ruikt zijn behoeftes niet en je kan bijna je neus in het grit steken haha. Het stof niet/nagenoeg niet. Ook geen stofwolk bij het vullen en schoon scheppen.

Al met al zijn we met deze proefzak grit zeeeeeeeeeer tevreden. Echt nergens geen last meer van, onze neusje worden niet meer gepest en poes graaft weer lekker zonder natte stinkende pootjes en stof in ze neusje (en onze).

Dit grit is misschien wel vrij duur, maar dat waren die silicaatkorrels ook, en dat was gewoon troep achteraf.

Tot zover deze update, een ander hebben we nog niet geprobeerd.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)