Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ineens angst gedrag en dan weer niet
26-08-2007, 18:27:40,
ineens angst gedrag en dan weer niet
Nou...het ging tussen Kyra, Nero en Zen eigenlijk erg goed.
De kittens konden steeds dichter bij Zen komen en eigenlijk nog wel.

Vanmorgen waren de kittens op onze slaapkamer flink aan het stoeien. Dus ik vroeg me af waar Zen was...Ik heb overal gekeken en zag haar nergens. Ik zag in de bank een bult liggen onder de deken (die ligt daar tegen het kattenhaar...maar helpt zo dus ook weinig Smile ).
Ik trek de deken weg en daar ligt Zen. Ik heb haar flink geknuffeld en ze stond op met de staart tussen de pootjes. Zo liep ze een beetje rond in mijn buurt. Telkens kijkend naar de deur waar de kittens weleens vandaan zouden kunnen komen. Toen ik iets uit de voorraadkast wilde halen schoot Zen erin en zij ging helemaal achterin zitten. Wilde er dus niet meer uit komen.
Inmiddels waren de kittens beneden en Kyra vond het wel gezellig om bij Zen te gaan zitten :? Ik heb Kyra toch maar weggehaald en Zen is er uiteindelijk zlf uitgekomen.

In de loop van de ochtend ging het weer redelijk normaal. Zen liep weer fier met de staart in de lucht en kon de kittens redelijk verdragen.
Wij zijn vanmiddag weggeweest naar een reptielenbeursje en toen we daarvan terugkwamen was het weer hetzelfde als vanmorgen. Weer onder de dekens, weer de staart tussen de poten en maar die deur in de gaten aan het houden. Nu gaat het weer goed...

Voordat ik vanmorgen echt wakker werd zat Zen op onze vensterbank naar Nero te grommen en te brommen want die wilde ook op de vensterbank. Ik weet niet of dat de oorzaak zou kunnen zijn...??

Wat kan dit zijn?? Moet ik iets doen?
"Happiness is not a destination. It is a way of life."
Antwoord
26-08-2007, 18:43:05,

Pff moeilijk meid.
Hopelijk kan Rien bijv, je mee vertellen.
In liefdevolle herinnering: Silver, Jara, Kelly, Sjors,Bobby en Balou
Antwoord
26-08-2007, 18:48:24,

ik hou het voorlopig op een tijdelijke dip die zich wel weer herstelt Smile
maar: het is niet slim zen te gaan knuffelen als ze bang is, zo beloon je de angst . dus knuffelen op andere tijdstippen.
verder zou ik er een paar ekstra hoge plekken voor haar maken, daar heeft ze nu behoefte aan om zich terug te trekken van het gespuis.
Antwoord
26-08-2007, 19:02:34,

Wat bij Lady erg goed hielp, was juist extra kroelen als ze 'lief' voor Bail of Tom was. (op voorwaarde dat ze zelf geen rottigheid in de zin hadden) Meestal zat ik ze dan allebei te kriebelen met talloze lovende woorden. Zodra ze begon te mopperen, hield ik op.

Agressie en angst inderdaad negeren, haar knuffen in neutrale situaties en juist belonen als ze de kleintjes in haar buurt tollereerd....

Het resultaat is trouwens best schattig... als ik nu Lady en een Baily tegelijk aan het kroelen ben, beginnen ze elkaar luid spinnend kopjes te geven.... :lol: (normaal gesproken staan ze aan een hand koppies te geven terwijl ik ze aai met de andere... Dan elkaar maar he? ) De eerste keer dat Bail haar een kopje gaf, schrok ze zich rot, maar inmiddels geeft zij ze net zo vaak als hij... zo lief Big Grin
"Een gevecht is niet voorbij voordat je het gewonnen hebt, Fitz. Dat is alles wat je hoeft te onthouden. Het maakt niet uit wat de andere man denkt."
Robin Hobb, De boeken van de Zieners
Antwoord
26-08-2007, 21:32:26,

Ik zal het proberen...
Nu gaat het weer goed maar ik begrijp echt niet waarom ze dan onder die deken gaat liggen. Dat is echt nieuw :?
"Happiness is not a destination. It is a way of life."
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)