Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wel of geen nestje kittens ?
30-10-2007, 10:27:16,
Wel of geen nestje kittens ?
Er word vaak heel agressief gereageerd als er iemand van een HTK of ook wel straatkat genoemd een nestje neemt.
In vele gevallen hebben de meesten daar dus gelijk in.
Omdat er toch al een overvloed van katten is.
Maar wat vinden jullie nou, als iemand met raskatten een nestje neemt, dus met stamboom en in het bezit van papieren van een catterie.
Dus bewust de katten vermeerderen is het dan wel geoorloofd.
Kunnen die mensen dan ook niet beter kiezen om geen nestjes meer te nemen.

Ik zelf vind dat iedereen eens beter na moet denken voor dat hij een nest neemt, dan zouden de asiels minder vol zitten,
want er worden net zo goed raskatten als HTK katten gedumpt.

Dus mijn stelling>>>
Vinden jullie het geoorloofd als iemand met raskittens een nestje nemen.
En wat vinden jullie als iemand met HTK katten een nestje neemt.
Veel liefs carla en haar poezenbende
Antwoord
30-10-2007, 11:10:30,

Als je op voorhand al personen hebt die er ééntje willen,dan och ik weet het niet , neen denk ik ze willen er wel allemaal één maar ik zou me dan afvragen worden ze goed verzorgt,worden ze later niet gedumpt of naar een assiel gebracht,natuurlijk zijn er wel mensen die echt zo een kitten willen en er goed voor zorgen ook,dat hoor je mij niet zeggen maar ik zelf zou geen nestje willen,zou ze niet kunnen wegdoen ook niet,ik zou ze allemaal houden,de beste oplossing is sterlisatie of castratie als iedereen dat deed met hun htk er zouden veel minder zwervertjes ronddolen overal

groetjes chantal
[Afbeelding: katten025-2.jpg]
ik ben dolverliefd op mijn tien katten en twee hondjes
Antwoord
30-10-2007, 16:45:36,

het zou fijn zijn als mensen bewust met hun katten omgingen, raskat of niet. je kat het ene na het andere nest laten krijgen vind ik absoluut not done. als iemand een keer een nestje wil, en de poes daarna laat castreren, daar heb ik wel begrip voor.
wat raskatten betreft, er wordt gefokt op uiterlijk, en de 30000 andere genen die meekomen, dat telt niet. met kampioenen wordt aan alle kanten gefokt, met als resultaat dat zowat alle raskatten aan elkaar verwant zijn. ook hier zeg ik dus; met beleid en met mate!
Antwoord
31-10-2007, 00:01:32,

Ik zou graag zien dat bij mensen wat meer bewustzijn zou komen wat betreft kittens en volwassen katten. En ja, als je de asiels bekijkt, vraag ik me werkelijk af waarom je zou willen meewerken aan dat overschot.
Al baasjes achter de hand hebben vind ik ook zo dubbel... Als die mensen écht zo graag een kitten willen, hadden ze anders zo'n klein wurpje uit een opvang of asiel gehaald.... En als ze dat niet gedaan zouden hebben, mag je je volgens mij afvragen of ze wel écht zo graag een kat willen, of dat het weer zo'n impuls is :?

Dus nee, ik ben er zéker geen voorstander van om je poes een nestje te laten krijgen..... Niet zolang de opvangen en asiels uitpuilen elk jaar :cry:

Bij raskatten denk ik er wel iets anders over. Ik denk niet dat iemand die graag een raskat wil, en bij gebrek daaraan naar het asiel gaat en een htk katje neemt.... Het zou geweldig zijn als dat wel zo was, maar een raskatje is volgens mij wel een heel bewuste keuze....
Ik vind wel dat als je raskatten gaat fokken, je het wel GOED moet doen. Inbreeding zo laag mogelijk, beperkt aantal poezen, niet te veel nesten voor een poes, testen, stamboom, keurig met 13 weken pas verhuizen, enz enz.....
Ik heb bij sommige rassen echter wel mijn twijfels of de ingeslagen weg nou zo geweldig is voor het diertje zelf, maar dat is weer een heel andere discussie he? :lol: :lol: :lol:
"Een gevecht is niet voorbij voordat je het gewonnen hebt, Fitz. Dat is alles wat je hoeft te onthouden. Het maakt niet uit wat de andere man denkt."
Robin Hobb, De boeken van de Zieners
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)