Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
vechten
11-11-2007, 04:03:52,
vechten
Ja daar ben k weer, k heb een sereus probleem....
sinds een maandje of twee zijn rakker en kruimel aan het vechten, en goed aan het vechten, in het begin viel t mee, en ja was het wel even vechten, nu is het vechten met alles er op en er aan, grommen, blazen en rakker heeft zelfs de bloedkorsten op zn lichaam....als dit zo doorgaat vrees k serieus voor een van de twee levens....en nee k ben nie gauw bang wat dat betreft.

Nu weet k dat een GT eventueel uitkomst zou kunnen bieden, maar zoals een aantal van jullie weten is dat simpelweg onhaalbare kaart vanwege de financien.... :?
apart zetten gaat hier ook niet, dan zou k er een in de badkamer moeten opsluiten en dat s voor even niet erg mja om een er daar nou de hele dag te laten zitten?
Kortom, k weet het niet, ervaringen, tips? wie weet wat....?
Liefs, Patries
Antwoord
11-11-2007, 09:20:10,

als je geen van de twee katten wil herplaatsen, zal je toch moeten herintroduceren, dus de katten uit elkaar zetten, en wel nu.
je zou een van de katten de woonkamer kunnen geven, en de ander de rest van het huis.
of een van de katten een slaapkamer geven, die zal zich daar best vermaken.
in ieder geval vandaag nog uit elkaar halen, hoe langer gedrag duurt, hoe moeilijker het te doorbreken is.
laat ze eerst maar eens goed tot rust komen op hun eigen territorium.
Antwoord
11-11-2007, 09:44:53,

dank je wel rieneke, probleem is; de woonkamer kan al niet afgesloten worden, en als k een slaapkamer wil pakken, zal dat dus de mijne worden, logisch, en daar past net mn bed in, en dan kan serieus die deur niet eens meer helemal open, kortom, dan kan 1 vd twee dus alleen maar op bed liggen terwijl de ander de rest van het huis heeft :?
Liefs, Patries
Antwoord
11-11-2007, 10:35:40,

Pff daar ben je klaar mee Patries
Enig idee waar het ineens vandaan komt?
Ze konden toch altijd goed met elkaar of niet?
In liefdevolle herinnering: Silver, Jara, Kelly, Sjors,Bobby en Balou
Antwoord
11-11-2007, 10:47:07,

het is niet anders patries, ze moeten echt uit elkaar nu.
en ik ga er van uit dat dit gedoe zoveel stress oplevert, dat de slaapkamerkat het geen bezwaar zal vinden voorlopig een week of zo op bed te liggen. de eerste dagen laat je ze gewoon met rust, daarna meerdere malen per dag geuren gaan uitwisselen. dan kijken we volgende week verder.
Antwoord
11-11-2007, 11:13:47,

Wat vreselijk erg voor je Patries, ik ben het met Rieneke eens je moet snel iets doen.
Heel veel sterkte en succes
[Afbeelding: bannermarijverkleind8003.jpg]
Antwoord
11-11-2007, 11:40:49,

Heb je ook geen zolder in je huis Patries?
Anders zou je 1 van de 2 daar kunnen stallen.
Antwoord
11-11-2007, 12:11:19,

Wat een gedoe Patries, enorm balen!!
Je hebt dan wel geen geld voor een GT (nam aan dat je gedragtherapeute bedoelde)...maar dan moet je maar goed luisteren naar Rieneke Big Grin zij is er 1 (bijna dan...maar dat is een formaliteit Tongue )
Zij weet hier enorm veel van meis dus probeer het gewoon...zo kan het ook niet langer!
"Happiness is not a destination. It is a way of life."
Antwoord
11-11-2007, 19:39:36,

Ik bedoelde inderdaad een gedrags therapeut :wink:
En ja ze konden altijd goed met elkaar, geen super goede vrienden maar lagen wel op zn tijd bij elkaar te slapen en te wassen en vechten deden ze al helemaal nooit en ineens was daar uit t niets (voor mij althans uit t niets) t eerste gevecht en nu is t geregeld raak :?

Okee slaapkamer kan k idd met Kruimel wel proberen, toch een luiwammes :lol: Tongue maar eeuhmm hoe doe k dat bijvoorbeeld met naar de bak gaan?? :?
Liefs, Patries
Antwoord
11-11-2007, 21:22:02,

Extra bak op de slaapkamer zetten?
Anders kan het idd niet.
Succes er mee.
Antwoord
11-11-2007, 21:28:31,

niet prettig, maar idd extra bak op de kamer.
als je dit consequent aanpakt hoeft het geen maand te duren.
je bent er gelukkig redelijk op tijd bij.
waarschijnlijk is een van de katten geschrokken van iets, of ergens flink gefrustreerd door geraakt, en heeft dat afgereageerd op de ander, en dat wordt al snel een patroon.
wie is de aanvaller?
Antwoord
11-11-2007, 21:58:53,

Verdorie zeg, wat een rotsituatie Patries...
Heb geen goede raad voor je helaas, dat laat ik aan Rien over.... Smile
Vechten ze echt aan 1 stuk door, of zijn het nog wel incidenten? Niet dat dat écht veel beter is maar goed...

veel succes en sterkte!
"Een gevecht is niet voorbij voordat je het gewonnen hebt, Fitz. Dat is alles wat je hoeft te onthouden. Het maakt niet uit wat de andere man denkt."
Robin Hobb, De boeken van de Zieners
Antwoord
11-11-2007, 22:52:42,

Lieve Mensen, k zal morgen bij daglicht een foto van mn slaapkamer plaatsen, als k er een extra bak kwijt had gekund had k nu METEEN wat gefabriceert, maar als k mn bed wil verschonen sta ik OP mn bed ombouw, anders kan k dus geen bed verschonen, kan er nie meer staan of niks, mn kamer s met mn bed gewoon echt vol.... :?

@Nadine, voor nu zijn t nog incidenten maar wel regelmatige incidenten zeg maar, 2 per dag is t ZEKER raak Sad
@Rieneke, in de regel valt Kruimel aan....de zwarte dus....
Liefs, Patries
Antwoord
11-11-2007, 23:03:17,

patries, als het niet in de slaapkamer kan, dan moet het de badkamer maar zijn, maar de katten moeten nu echt even helemaal van elkaar gescheiden.
1 ze mogen elkaar nu echt absoluut niet zien, dat is de prikkel tot aanvallen en dat moet uit hun systeem.
2 ze moeten na alle strees nu tot rust komen op een absoluut veilige plek, en als dat de badkamer is, het zij zo.
ik snap dat het hartstikke moeilijk is voor je, maar dit komt niet vanzelf goed Sad
Antwoord
11-11-2007, 23:20:52,

Hè meid balen dat je zo weinig ruimte er voor hebt
En zolder hadden jullie niet?
Antwoord
11-11-2007, 23:59:07,

nee k heb geen zolder idd, k woon in een flat :wink: , de badkamer zou idd dan de enige optie zijn, en dan een extra bak in de huiskamer zetten of zo....pfff, k begrijp t ook echt niet.....mja ook maar nie proberen te begrijpen maar eerst proberen op te lossen; ga morgen extra bak kopen, voor vannacht fabriceer ik wel wat, en dan helaas pindakaas toch maar een in de badkamer.... Sad

Kon je ze maar uitleggen dat je het voor hun eigen best wil doet :roll:
Liefs, Patries
Antwoord
12-11-2007, 00:24:48,

Het is heel triest Patries maar het is echt nodig en idd voor hun eigen bestwil en veiligheid!
Heel veel sterkte en succes ik denk aan je!
Antwoord
12-11-2007, 13:56:55,

Dat is echt triest patries,maar het is juist wat rien zegt ze uit elkaar houden ,dat ze mekaar een tijde niet meer zien en dan terug eens proberen,toch raar dat,dat nu zo ineens gebeurt,zou er iets gebeurt zijn tussen die twee,ik heb het thuis ook al voor gehad hoor maar na een paar dagen was dat weer voorbij,hier precies niet.

knuffel chantal
[Afbeelding: katten025-2.jpg]
ik ben dolverliefd op mijn tien katten en twee hondjes
Antwoord
15-11-2007, 09:06:40,

hoe gaat het nu patries, lukt het een beetje ze gescheiden te houden?
Antwoord
15-11-2007, 09:49:44,

Ben ook benieuwd Patries !
Antwoord
15-11-2007, 10:35:24,

jeetje, wat een verhaal. Ik ben ook er benieuwd hoe het nu gaat.
Antwoord
16-11-2007, 08:26:36,

Hey Patries, kop op meis..
Hoe gaat het nu? Lukt het gescheiden houden van de katten?
[Afbeelding: Vijftalbanner.jpg]
Antwoord
16-11-2007, 09:53:23,

Hoi hoi,

ja het gaat aardig, s morgens en s avonds vooral worden alle zeilen bij gezet om Kruimel niet te laten ontsnappen, Kruimel hebben we opgesloten omdat hij zeker in verhouding tot Rakker echt de luiwammes is dus hij in onze ogen de minste ruime nodig heeft (tijdelijk uiteraard)

Goed zoals gezegd, s morgens en s avonds worden alle zeilen bij gezet als de kinderen tanden moeten poetsen en/of s avonds douchen.

Verder gaan we uiteraard regelmatig ff bij em zitten om te knuffelen en/of te spelen, eten/drinken nja je kent t wel.
Hoe lanng is het de bedoeling dat ze apart blijven? vooral Rakker vind t maar erg sneu in zn eentje, loopt ook hele nacht te miauwen en zo Sad
Maar ja het moet maar ff :wink:
Liefs, Patries
Antwoord
16-11-2007, 10:10:08,

goed dat het tot zover is gelukt patries! kan me voorstellen dat het niet zo simpel is met kleine kindjes.
de komende dagen kan je gaan beginnen met geur uitwisselen.
aai de katten beurtelings, zodat ze wat van elkaars geur aannemen, en wissel mandjes/lapjes uit.
als je dat een dag of drie, vier hebt gedaan, kan de deur op een klein kiertje, zodat ze elkaar wel kunnen zien en ruiken, maar niet bij elkaar kunnen komen. mss kan je schat een haakje op de deur zetten, of anders iets zwaars ervoor. je kan de katjes dan ook eten gaan geven in elkaars zicht, zodat ze elkaar met prettige dingen gaan associeren.
als de katten hier relaxed onder blijven, kan je de deur openzetten, en dan hopen dat je weer rust in de tent hebt Smile
hou je ons op de hoogte?
succes ermee!
Antwoord
16-11-2007, 10:14:36,

Die haak zit er al, moet even kijken hoe we dat gaan doen, want normaal zit er dus al een haak op maar dan zo ver dat de katten er door kunnen, OOK ivm de kids omdat de bak normaliter natuurlijk in de badkamer staat en de deur van mn badkamer in mn gang zit (nog te volgen?? :roll: Tongue ) maar om dus te voorkomen dat de deur in het voorbij lopen door de kids word dicht gegooit en de katten niet meer naar de bak kunnen, zit er normaal al een haak op....

hmmmz mocht nie duidelijk zijn dan maar ff gillen :lol: Tongue
Liefs, Patries
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)