Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wel of niet roken in restaurants
05-01-2008, 15:44:48,
Wel of niet roken in restaurants
De landelijke discussie wordt op dit moment gevoerd door de voor- en tegenstanders van roken in de horeca. Ik wil echter even de onderliggende problematiek aanroeren: waarom zou je überhaupt in een café of restaurant willen zitten? Ik heb maar liefst TWEE stellingen:

- In een kroeg zitten LOSERS die het thuis niet gezellig hebben. Een luxe kratje bier heb je voor tien euro, in de kroeg heb je voor hetzelfde geld twee pilsjes. Alsjeblieft mensen, wat heb je daar nou te zoeken? Maar wat was het gezellig, zo met losers onder mekaar!

- In een restaurant zitten PAUPERS die niet kunnen koken. De soep komt uit een pakje, de schnitzel uit de diepvries en de doppertjes uit een emmer. En daar betaal je dan veel te veel voor. Maar wat was het gezellig, zo met paupers onder mekaar!

Daar hebben we het. De horeca bestaat uitsluitend bij de gratie van LOSERS en PAUPERS die hun zuurverdiende salaris zo snel mogelijk kwijt willen zijn. Volgaarne jullie gemotiveerde mening over dit heikele onderwerp.
Van die dingen ja. Van die dingen.
Antwoord
05-01-2008, 15:47:08,

En dan zwijg ik nog maar even over wat er tegenwoordig in de horeca los mag rondlopen. Zoals daar zijn blaffende k*thonden die volgens de eigenaren hartstikke leuk zijn, en gillende k*tkinderen die volgens de eigenaren hartstikke leuk zijn. Oh, wat was het toch weer gezellig! Vooral als je honden of kinderen hebt. En heb je ze allebei, dan ben je dubbel gezegend. Behalve de overige bezoekers dan, die zijn dubbel genaaid.
Van die dingen ja. Van die dingen.
Antwoord
05-01-2008, 15:59:41,

Roken in de horeca?
In cafe/kroeg: OK
In restaurant in het eetgedeelte: NEE (kan het niet erg smakelijk vinden)
In bar gedeelte van restaurant: Geen probleem mee.

(Hoewel ik het wel vreselijk stinken vind)
In liefdevolle herinnering: Silver, Jara, Kelly, Sjors,Bobby en Balou
Antwoord
05-01-2008, 16:11:13,

Nou, in cafe's kom ik toch al niet. Als er een rookverbod is, dan misschien wel eens.

En in restaurants ben ik persoonlijk van mening dat het helemaal rookvrij moet zijn.
Ik ben nog maar heel weining gelegenheden tegengekomen die fatsoenlijke voorzieningen hadden voor rokers, waardoor de rook altijd in de hele zaak rondhing. Dus zonder verbod blijft er altijd een probleem!

En in een keuken mag ook niet gerookt worden vanwege de hygiene. Waarom in het gedeelte waar datzelfde eten gegeten wordt dan wel????
Plus ik krijg er last van mijn keel en prik/brandogen van.

Freek
[Afbeelding: Gilahoogjes.jpg]
Antwoord
05-01-2008, 16:17:38,

In een restaurant kanik me heel goed voorstellen dat het sommige mensen stoort.
Maar in een kroeg, waar je gezellig met een paar vrienden een pilsje gaat pikken, en dat je daar niet meer mag roken, nou dat gaat mij ook te ver hoor.
Hier is het al net zo.
Stelletje idioten.
http://willeminagreiner2.blogspot.com/

Wenn Du denkst es geht nicht mehr,
kommt von irgendwo ein lichtlein her.

[Afbeelding: krabben3.gif]
Antwoord
05-01-2008, 17:00:20,

haha mag ik als loser en ook nog pauper (want ik vind het heel gezellig een kroegje aan te doen of uit eten te gaan Big Grin ) ook m'n mening geven?
ik ben het eens met miek! Smile
Antwoord
05-01-2008, 17:33:35,

IK OOK !!!!
[Afbeelding: bannermarijverkleind8003.jpg]
Antwoord
05-01-2008, 19:06:55,

Schijnbaar nog ook een loser en pauper, want ik vind het ook heel gezellig om lekker uit eten te gaan :lol:

In restaurants... ach ik snap het wel, ik ga me er ook niet druk om maken, maar aan de bar of zo zie ik het probleem niet...

Voor café .e.d vind ik het kolder....Heel gezellig als de helft van de bezoekers buiten staat :roll:
"Een gevecht is niet voorbij voordat je het gewonnen hebt, Fitz. Dat is alles wat je hoeft te onthouden. Het maakt niet uit wat de andere man denkt."
Robin Hobb, De boeken van de Zieners
Antwoord
05-01-2008, 19:50:06,

Ik werk zelf in een grand cafe restaurant en ik vind dat ze het daar heel mooi opgelost hebben.
In de ruimte voor waar o.a de bar staat en de stamtafel en de entree is mag gerookt worden. In het restaurant echter niet, dat is echt een aparte ruimte en denk dat het zo heel goed opgelost is.
Mensen kunnen toch ff roken, maar niet anderen tot last zijn tijdens het eten.
In liefdevolle herinnering: Silver, Jara, Kelly, Sjors,Bobby en Balou
Antwoord
28-01-2008, 20:09:56,

k ben zelf een roker en van heel veel openbare gelegenheden kan ik me heel goed voorstellen dat er niet gerookt mag worden en zul je mij ook niet over horen maar in het cafe???

sorry k vind het belachelijk....(restaurants doe ik dan nog niet eens moeilijk over, ook dat kan ik me nog wel voorstellen)
Maar in de kroeg; sta je lekker aan de bar met je biertje/wijntje of what ever kun je naar buiten voor je leuk, en dat is s zomers dan nog te doen maar s winters...? brrr
Liefs, Patries
Antwoord
28-01-2008, 20:24:44,

Voor mij maakt het geen donder uit, als de mensen maar niet binnen een straal van 1 meter bij mij roken (zodat ik echt een dikke walm in mn gezicht krijg). Ik rook zelf niet, maar vind het ook niet stinken, mits het niet overweldigend is Smile. Ik vind het in een restaurant veel hinderlijker als de buren luidkeels een conversatie voeren... :roll:
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)