Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zou jij het risico nemen?
27-01-2008, 13:15:55,
Zou jij het risico nemen?
Stel (is even hypothetisch voor jullie): Je hebt een kat die dolgraag naar buiten wil. Eerder kon dat ook omdat je afgelegen woonde, nou woon je in een stad, met alle risico's (verkeer, andere dieren) van dien. Zou jij je kat naar buiten laten gaan, met het risico dat er iets gebeurt, of zou je ramen en deuren dichthouden en zien wat er gebeurt?

Helemaal hypothetisch is het in mijn geval dan wel niet, maar ik zit ontzettend te twijfelen. Twijfel is bij mij altijd nee, maar ik wil ook niet dat de kat er onder lijdt.
Antwoord
27-01-2008, 14:38:36,

Resoluut een néé bij ons.....indien je een balkon hebt catproof maken, anders gewoon binnen laten, als ze het niet gewend zijn missen ze het niet....en zeker NIET in een stad...je zou nogal gauw overlast veroorzaken denk ik bij katten haters en die onrust wil ik mezelf ook niet aandoen, laat staan de katten.

In de zomer zou je een goed gaas voor je ramen kunnen maken zodat ze toch nog een gevoel van buiten lucht proeven hebben?

Zelfs als ik op d ebuiten woonde zou ik m'n katten niet meer vrij willen laten lopen, zie de gevaren van katten aids etc.....

Is mijn mening hoor....ieder een heeft het recht er zelf over te denken en beslissen, maar ik wil er niet aan denken.

Vroeger zaten mijn katten ook gewoon vrij buiten en binnen, maar als ik toen wist wat ik nu weet... :wink:
[Afbeelding: Ferdie6-1.jpg]
Antwoord
27-01-2008, 14:42:47,

Ik zou het idd ook niet doen
Vind de bezwaren van verkeersgevaar, kattenhaters, kattengevechten en overlast voor buurt te groot.

Weet niet of je een tuin hebt? Anders zou je een ren kunnen maken. Of balkon? Die afschermen?
In liefdevolle herinnering: Silver, Jara, Kelly, Sjors,Bobby en Balou
Antwoord
27-01-2008, 15:35:59,

je zegt katten buitenlaten, of binnen houden en zien wat er gebeurt.
geen van beiden een strak plan.
binnenlaten, en spelen met ze, afleidig geven, ze bezig houden tot en met.
en geduld en nog eens geduld hebben.
heb je idd geen balkon wat je af kunt zetten?

ik woonde tot 1999 zeer katvriendelijk en verkeersluw.
mijn katten werden niet aangereden, maar twee ervan deden wel kattenaids op, ze zijn dan ook niet oud geworden.
waar ik nu woon zou ik ivm verkeer m'n katten nooit buiten laten, dus alle vier hebben ze de switch van buiten naar binnenkat moeten maken.
bij de een verliep dat makkelijker dan bij de ander, maar ze weten nu niet beter meer.
Antwoord
27-01-2008, 16:15:03,

Haha ik was aan het twijfelen of ik onder m'n openingspost zou vermelden "En nee, ik heb geen balkon/tuin", maar ik was benieuwd wat er uit zou komen. Dat is dus geen optie nee.
Afleiden/spelen, dat doe ik al verschrikkelijk veel...het kan altijd meer, maar na een tijdje verliest hij z'n interesse in mij toch weer, waarna hij Ocelot weer begint lastig te vallen :?. Sinds Onyx's castratie is het extra roerig tussen hun geworden in plaats van gemakkelijker, ik duim van harte dat dat snel bij trekt!
Antwoord
27-01-2008, 16:34:25,

Dan moet Onyx maar leren om aan een tuigje te lopen. Dan kun je iedere dag een ommetje met hem maken.
"Blijf jezelf, er zijn al anderen genoeg."
Antwoord
27-01-2008, 17:05:33,

Ik zou die van mij in GEEN geval naar buiten laten!
Maar hier zitten ze af en toe op balkon , maar dan hebben we geen van drieen rust , ze schrikken overal van en dan is het niet eens druk hier!
Ik ben bang dat ze mijn angst een beetje over nemen !
Mijn balkon is niet afgezet!
[Afbeelding: bannermarijverkleind8003.jpg]
Antwoord
28-01-2008, 11:12:27,

Hier ook in geen geval de poekies naar buiten Smile
"Een gevecht is niet voorbij voordat je het gewonnen hebt, Fitz. Dat is alles wat je hoeft te onthouden. Het maakt niet uit wat de andere man denkt."
Robin Hobb, De boeken van de Zieners
Antwoord
28-01-2008, 14:37:54,

Kattekwaad schreef:Dan moet Onyx maar leren om aan een tuigje te lopen. Dan kun je iedere dag een ommetje met hem maken.

Ik schaam me kapot om het te zeggen maar dat was nog niet eens in me opgekomen :lol:. Hele goede, dat ga ik proberen!
Antwoord
28-01-2008, 14:57:55,

Onze katten komen niet buiten..
Tenzij wij erbij zijn dus tot dusver met een halsbandje en riempje.
Hopelijk dit jaar nog in een ren.

Waarom ik ze binnenhoud: Hun veiligheid en ik wil niet dat de buren last hebben van onze katten.
[Afbeelding: Vijftalbanner.jpg]
Antwoord
28-01-2008, 20:17:45,

Lemuria schreef:
Kattekwaad schreef:Dan moet Onyx maar leren om aan een tuigje te lopen. Dan kun je iedere dag een ommetje met hem maken.

Ik schaam me kapot om het te zeggen maar dat was nog niet eens in me opgekomen :lol:. Hele goede, dat ga ik proberen!

Wel eerst binnen oefenen met eerst links kijken, dan rechts, dan weer links en dan pas oversteken, hihihi
Antwoord
28-01-2008, 20:42:37,

Hoeveel zou een kat kunnen lopen? Als ik het opbouw, kan hij dan op mn nachtelijke (dan is er ook weinig verkeer = handig) dat hele eind meelopen? Zijn vader liep wel vaak 20 minuten (los) met me mee als ik de honden uit liep...maar die kwam van tijd tot tijd naast me lopen omdat hij dan een poosje gedragen wilde worden. Maar zou een uur kunnen op die korte pootjes Big Grin?
Antwoord
28-01-2008, 22:28:29,

tuurlijk, maar met die korte pootjes neemt hij ook korte pasjes. Dus het zal niet opschieten. Maar in principe kunnen ze op hun gemakkie een heel eind wandelen. Zwerfkatten leggen vaak hele afstanden af. En katten in het "wild" hebben ook een flink jachtterrein waar heel wat wandelkilometers in zitten hoor.
Antwoord
29-01-2008, 03:28:09,

Dat zal dan wel geoefend moeten worden, aan de lijn lopen...ik neem niet aan dat ze gewoon mee willen lopen als honden. Iemand nog tips om ze te leren niet aan elke stoeptegel te ruiken Big Grin?
Antwoord
29-01-2008, 08:05:07,

probeer hem eerst maar aan een tuigje te wennen, dan is slag een al gewonnen :lol: daarna is het zaak al je ideeen over uitlaten overboord te gooien, en braaf achter hem aan te sjokken :lol:
Antwoord
29-01-2008, 14:39:09,

Nou ik heb een tuigje plus riem gekocht en omgedaan zodat hij inderdaad even kan wennen. Hij gedraagt zich alsof ik hem 2 eetlepels zwaar bier heb gegeven, rondwalsen, zich op de grond gooien, regelrecht aandacht vragen :lol:. Heb het tuigje nog erg losjes omgedaan zodat het niet meteen strak zit, zodat hij er langzaam aan kan wennen dat er iets om hem heen zit, de stakker. Hij ligt nu stil op de grond, te wachten tot dat vreemde gevoel weg is...zal hem maar weer even afdoen.

Edit: hij is alweer aan het spelen geslagen...ik denk dat het wel goed zit Big Grin
Antwoord
29-01-2008, 14:50:39,

Lekker afleiden als ie dat ding om heeft
Spelletje spelen, wat lekkers geven enz.
Antwoord
29-01-2008, 15:33:09,

nog even een tipje,
als poezels niet buiten gewend zijn, opletten met te lang lopen.
die van me moeder had in het begin blaren. :oops:
Antwoord
30-01-2008, 11:12:26,

Whahahahahah.... o sorry Sandra, da's eigenlijk niet grappig, maar eigenlijk ook weer wel :oops: :lol:
"Een gevecht is niet voorbij voordat je het gewonnen hebt, Fitz. Dat is alles wat je hoeft te onthouden. Het maakt niet uit wat de andere man denkt."
Robin Hobb, De boeken van de Zieners
Antwoord
30-01-2008, 11:53:06,

Foei Nadine, maa rik kan mij er wel iets bij voorstellen.

Ik heb hier in huis zacht wollig tapijt liggen, de eerste keer dat Wally mee mocht naar mijn ouders en door de tuin liep voelde het bij hem ondanks zijn harige pootjes ook hard aan, dat zag je gewoon hoe voorzichtig hij zijn pootjes neerzette.... :lol: :lol:

Echt dat was zo duidelijk zichtbaar!
Een mens denkt er niet altijd aan, maar ja het is nu eenmaal zo. :lol:
[Afbeelding: Ferdie6-1.jpg]
Antwoord
30-01-2008, 19:35:09,

Als hij toch aan het tuigje moet wennen, zou ik hem ook meteen een paar kaplaarsjes aantrekken...
Antwoord
30-01-2008, 20:18:55,

en een regenkapje niet te vergeten :lol:
Antwoord
30-01-2008, 20:22:21,

oh, ik bedoel natuurlijk twee paar kaplaarsjes...
Antwoord
30-01-2008, 21:07:28,

Of deze....das ook leuk en waterbestendig Wink

[Afbeelding: GroteFotoJ7CT.jpg]
Antwoord
31-01-2008, 01:18:52,

Hij vond het niettttt fijn maar aan de andere kant ohhhhhh zo spannend. Hij produceerde miauwtjes op een toonhoogte die ik van hem nooit had gehoord, een heel benepen "iew?!" Echt op dat toontje..."gadver wat mot ik hier in de kou?!". Heb hem trouwens niet laten lopen hoor, alleen als hij zelf duidelijk aangaf dat hij op de grond wou, zette ik hem neer. Maar dan ging hij zitten..staarde naar auto's, fietsers en liet nog een IEW horen.
Denk dat de eerste indruk van hem naar de buitenwereld wel redelijk positief was, heb hem ook veel laten ruiken aan objecten waar we langskwamen Smile.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)