Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dieren uit het buitenland.
01-04-2008, 08:27:34,
Dieren uit het buitenland.
Het is allemaal prachtig wat ze doen om dieren uit het buitenland te halen en hier zorgen voor een goed plekje maar................
Mijn mening, als je in Nederland en ook hier in Duitsland ziet hoeveel honden en katten er al in de assiels zitten, waarom dan nog dieren halen uit het buitenland.
Laatst was hier op de TV dat de mensen voor 1 hond die aangereden was en twee verminkte poten had, naar italie reden om hem daar weg te halen en hem hier te opereren.
En het spijt me, maar dan zeg ik, stop al dat geld wat die reis en OP kost, liever in de dieren opvang in het eigen land en geef die hond een spuitje.
Het kost toch al snel een paar duisend euro die reis en OP.
Sorry hoor, maar ik ben het met deze methode niet eens.
http://willeminagreiner2.blogspot.com/

Wenn Du denkst es geht nicht mehr,
kommt von irgendwo ein lichtlein her.

[Afbeelding: krabben3.gif]
Antwoord
01-04-2008, 09:08:08,

Ja ik snap wel een beetje wat je bedoeld Miek.
Hier is idd ook nog veel dierenleed.
En de asiels zitten overvol.
Ik heb er een dubbel gevoel bij.
Aan de ene kant wil je alle dieren van de wereld wel 'redden' en een fijn warm thuis bieden, maar dat is niet realistisch of haalbaar. Ik vind ook wel een beetje idd dat je dan beter in je eigen omgeving of land kan beginnen. Door veel voor een asiel te doen of wat dan ook.

Wat ik wel goed vind is ter plaatse projecten opzetten om katten/honden te steriliseren zodat er niet nog meer (zwerf)dieren bij komen.
Maar denk dat in veel plaatsen in het buitenland het heel lastig is om een mentaliteitsverandering te weeg te brengen.
In liefdevolle herinnering: Silver, Jara, Kelly, Sjors,Bobby en Balou
Antwoord
01-04-2008, 09:29:11,

Daar ben ik het helemaal mee eens.
De dieren kastreren of steriliseren, zodat er niet zoveel nieuwe nestjes komen.
http://willeminagreiner2.blogspot.com/

Wenn Du denkst es geht nicht mehr,
kommt von irgendwo ein lichtlein her.

[Afbeelding: krabben3.gif]
Antwoord
22-04-2008, 11:42:24,

Beetje late reactie maar toch :lol: Zoals jullie inmiddels weten heb ik zelf een hondje opgevangen via een stichting, deze stichting selecteert welke honden er wel en niet naar NL komen, een hondje zoals jij beschrijft Mieke zal zo ver ik het begrepen heb toen met m'n intake gesprek, zullen ze niet zo snel mee nemen naar NL....Ook is er een verschil tussen een hondje uit een buitenlands asiel of uit een zgn dodings station, waar de stichting waar k voor opvang zich dus voor in zet....Tegelijkertijd probeert deze stichting inderdaad zo veel mogelijk DAAR te helpen...

Kortom, ik vind het ook een moeilijke; k sta voor de volle 100% achter de stichting waar ik voor opvang, maar ben het er ook mee eens dat er in eigen land ook nog GENOEG verbeterd kan worden....
Liefs, Patries
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)