Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Allergie
22-04-2008, 11:54:14,
Allergie
'Gepikt' van een ander forum omdat ik het wel heel interessant vind;

wat zouden jullie doen, voor diegene die kinderen hebben; of probeer je even in te beelden dat je kinderen hebt Tongue

Wat zouden jullie doen mocht 1 van de kinderen echt allergisch blijken te zijn voor de katten? (of hond, of beiden)

Ben benieuwd!
Liefs, Patries
Antwoord
22-04-2008, 16:49:40,

Ik heb geen kinderen en ik wil ze ook niet maar ik beeld het me even in door mijn superschattige neefje voor de geest te halen. Big Grin

Bij al dan niet stevige allergie voor honden of katten:
Zou ik absoluut niet willen dat mijn kind volgepropt wordt met medicijnen. Als er echt geen alternatieven zijn dan zou ik voor mijn huisdier een goed ander thuis zoeken. Liefst in de vriendenkring zodat ik ze op kan zoeken.

Maar gelukkig hoef ik mijn hoofd daar verder niet over te breken. :lol:
[Afbeelding: Vijftalbanner.jpg]
Antwoord
22-04-2008, 17:33:00,

Als het echt dusdanig is dat je kind er veel hinder van ondervind en je veel medicatie moet gaan geven om de klachten te bestrijden dan zou ik idd zelf een ander thuis voor ze zoeken, maar oooo wat zou me dat aan het hart gaan
In liefdevolle herinnering: Silver, Jara, Kelly, Sjors,Bobby en Balou
Antwoord
22-04-2008, 19:52:10,

Alle therapien die er zijn tegen allergieën, zijn gebaseerd op weerstand opbouwen. Juist de nabijheid van waar je allergisch voor bent, zorgt ervoor dat je er weerstand voor opbouwt.

Dennis is allergisch voor katten... Van onze eigen katten heeft hij nauwelijks last meer. Maar als we binnenkort een katje erbij hebben, zal hij van dít katje wel last krijgen.
We hebben altijd 1 kamer in huis waar de katten niet mogen komen, daar vlucht hij dan heen als het even te gek wordt. Na een poosje zakt de reactie af, en uiteindelijk went hij aan het diertje. Maar van vreemde katten heeft hij wel altijd last....

Mijn broer is super allergisch voor katten. Hij kan nog geen 10 min hier binnen zijn, of hij krijgt geen lucht meer. Hij is hier dan ook niet meer geweest vanaf het moment dat de katten hierheen verhuist zijn....
Maar toch heeft hij 10 jaar met katten in een huis gewoond. Hij had er wel iets last van, maar lang zo erg niet als nu. De problemen voor hem zijn pas begonnen op moment dat hij níet meer met dieren samenleefde.

En als we kinderen krijgen... tja, laten we maar hopen geen zwaar allergische kinderen te krijgen, want m'n diertjes blijven waar ze zijn.....
Maar gelukkig is de kans dat een kind over de allergie heengroeit op moment dat je ervoor kiest je dieren wél te houden heel erg groot :wink:
Ik zou er eerlijk gezegd geen moeite mee hebben m'n kind iets tegen de allergie te geven als het nodig was....
Het moet wel heeeeeeeeel erg extreem zijn wil ik overwégen m'n diertjes te herplaatsen....
"Een gevecht is niet voorbij voordat je het gewonnen hebt, Fitz. Dat is alles wat je hoeft te onthouden. Het maakt niet uit wat de andere man denkt."
Robin Hobb, De boeken van de Zieners
Antwoord
22-04-2008, 20:19:14,

Een antihistamine pilletje is natuurlijk al geen snoepje, maar ok, maar wat dacht je zoals ik met de heftige hooikoorts allergie? Dat kan je ook voor katten hebben. Ik gebruik veel inhalers voor mijn longen, ik weet niet of ik een kind dat aan zou willen doen?!
Gelukkig groeien ze hier met dieren op dus lekker weerstand Smile
Antwoord
22-04-2008, 20:33:16,

Op dit moment zeg ik ook:" onder geen beding mijn katten weg...
Ik zou ik eerst alternatief proberen mochten ze allergisch zijn...eerst 'van alles' proberen. Ze gaan echt zomaar niet weg!!

Maar ja, wie weet als het ooit zover is Wink dan denk ik er mss weer anders over Smile
"Happiness is not a destination. It is a way of life."
Antwoord
22-04-2008, 20:49:47,

Zal mn eigen mening ook ff neer plempen Tongue :lol:
Gelukkig hier nu niet aan de orde, hoewel we er met Mandy wel bang voor zijn geweest, die had op een gegeven moment zo veel eczeem en jeuk dat dr hele borst incl halve buik open lag van het krabbelen :? Uiteindelijk is dit over gegaan en wat het geweest is geen idee, maar toen is herplaatsen hier wel ter sprake gekomen;mocht er uit zijn gekomen dat het aan de katten had gelegen (Sam hadden we toen nog niet :wink: ) we deden Mandy s nachts sokken om dr handen tegen t krabben maar ze werd ZO gek van de jeuk dat ze het ZELFS voor elkaar kreeg dr sokjes uit te trekken en toch te gaan krabbelen, k kan jullie vertellen, t gaat je beiden aan je hart, k wou mn dieren niet herplaatsen, maar mn dochter ZO te zien deed ook veel pijn, ze is toen getest op van alles en nog meer en dus ook op de katten en dat bleek het allemaal niet te zijn gelukkig Big Grin

Ik denk dat er bij mij aan zou liggen in welke mate ze allergisch zouden zijn, zou het met een zalfje tegen de jeuk bv goed te doen zijn zou k dat zeker proberen, maar zouden er allerlei zware medicijnen mijn een van mijn kinderen naar binnen moeten om t 'leefbaar' te houden, dan zou t me heeeel erg aan mn hart gaan maar k DENK dat k dat toch niet zou doen...
Liefs, Patries
Antwoord
22-04-2008, 20:50:46,

Denk dat niemand die gek is met z'n dieren ze zo maar weg doet.
Hier ook zeker niet, maar stel dat je kind bijvoorbeeld erg benauwd er van is en niks helpt??? Of je moet ze vol stoppen met medicatie???
Antwoord
22-04-2008, 20:53:22,

Bianca schreef:Denk dat niemand die gek is met z'n dieren ze zo maar weg doet.
Hier ook zeker niet, maar stel dat je kind bijvoorbeeld erg benauwd er van is en niks helpt??? Of je moet ze vol stoppen met medicatie???

dat was wat k bedoelde, een zalfje wil ik nog proberen als de allergie bv beperkt blijft tot jeuk , maar k denk inderdaad niet dat k er echt zware medicijnen in zou stoppen hoe erg ik t ook zou vinden....

Edit; anders vind ik het bv weer wanneer kind eeuhh noem es wat; 13 jaar is en die keuze zelf KAN maken en ZELF de zwaardere medicijnen wil proberen....
Liefs, Patries
Antwoord
22-04-2008, 21:04:57,

M'n neefje heeft zware astma. Hij is ook al verscheidende keren in het ziekenhuis beland omdat hij geen lucht meer kreeg....
De oorzaak hiervan zou o.m. de katten zijn... tja, ik kan hun keuze ze weg te doen wel begrijpen. Maar of ik het ook zou kunnen??? :?
"Een gevecht is niet voorbij voordat je het gewonnen hebt, Fitz. Dat is alles wat je hoeft te onthouden. Het maakt niet uit wat de andere man denkt."
Robin Hobb, De boeken van de Zieners
Antwoord
22-04-2008, 21:17:59,

Ik hoop ook dat ik nooit voor de keuze kom te staan, niet voor mezelf maar ook niet voor de kinderen, stel je hun verdriet eens voor dat ze weg moeten uberhaupt, maar ook nog door hun
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)