Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
moord en doodslag
23-04-2008, 20:37:12,
moord en doodslag
heeft niks met katten te maken, maar toch graag jullie mening.
ik heb het manuscript van iemand gelezen, en lig nu met hem in discussie over het einde. voor mij wringt het, omdat een overigens vrij integere man hoppa een moord overweegt.
hij zegt; iedereen, zelfs de meest integere persoon, kan, als hij of zij maar genoeg wordt getergd, in staat zijn tot moord.
ik zeg; doodslag misschien, maar moord niet.
wat een vraag he :lol: wat denken jullie?
Antwoord
23-04-2008, 20:52:08,

Hmmm das een nadenkertje
Op zich kan je mensen heel erg tot waanzin drijven natuurlijk....maar een ' gewoon' weldenkend mens zal niet ' zomaar' out of the blue een moord plegen
Maar denk dat bijv een ouder heel ver zou kunnen gaan voor zijn kind als die bijvoorbeeld in gevaar is of zo.
Weet de context in het manuscript niet?
In liefdevolle herinnering: Silver, Jara, Kelly, Sjors,Bobby en Balou
Antwoord
23-04-2008, 21:05:24,

ik denk dat je idd tot waanzin gedreven kan worden.
maar vanuit die waanzin zal de een tot moord kunnen worden gedreven, een ander zal naar mijn idee totaal depressief geraken.
doodslag ja, dat kan ik me voorstellen.

het gaat over een man, die zich het lot van een straatzanger aantrekt, en zijn leven weer op de rails probeert te krijgen. dat lijkt in 1e instantie te lukken, maar gaandeweg wordt die straatzanger een enorme molensteen aan zijn been.
Antwoord
23-04-2008, 21:09:27,

nou is het wel een "schrijfregel" dat je een verhaal juist interessant maakt door een onverwachte actie die geheel buiten het karakter van de persoon ligt. Maar zonder iets meer context is het moeilijk te beoordelen inderdaad.
"Blijf jezelf, er zijn al anderen genoeg."
Antwoord
23-04-2008, 21:13:04,

hey clau, leuk je weer te zien, hoe gaat ie?

ik kan je het verhaal opsturen, zijn wel 180 blz :lol:
Antwoord
27-05-2008, 20:37:13,

Net wat Bianca zegt; als iemand aan van mn gezinsleden of zo komt; ja zou k heeeeeel ver kunnen gaan vrees ik :oops: Of dat ook moord zou kunnen zijn...? k hoop er nooit achter te komen :wink:
Liefs, Patries
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)