Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Verharen..
03-08-2008, 13:08:11,
Verharen..
Ik heb even een vraag.. Misty en Charly verharen behoorlijk.. ze worden dan ook regelmatig geborsteld.. de afgelopen week dagelijks.
Charly wordt afgeleid met een borstel waar hij dan mee speelt.

Body wordt flink nijdig :x als we hem borstelen en hij verhaart op het moment nauwelijks.. maar we laten hem er voorzichtig er mee kennis maken. (al geruime tijd..)
Vanochtend hadden we het idee om hetzelfde te doen als bij Charly.
Afleiding geven door een borstel te geven..
Dat werkte! Hans heeft met een kammetje zijn rug gekamd. En is opgehouden toen Body de borstel niet meer te grazen nam. Big Grin

Zo'n 10 minuten geleden komt het knulletje bij me en ik aai hem over zijn rug en er kwamen megaveel haren mee! Confusedhock: Niet normaal! Confusedhock:
Heeft Hans door dat kammetje zijn vacht los gemaakt of zo?
Ik heb een borstel gepakt en het was niet te zuinig wat eraf kwam, als ik nu mijn handen over zijn vacht haal dan komt er weer heel veel mee.
En dat terwijl hij eigenlijk weinig haar verloor voor vanochtend.

Heeft iemand een verklaring?
[Afbeelding: Vijftalbanner.jpg]
Antwoord
03-08-2008, 14:13:46,

Sommige katten zijn gewoon raar.... :dontknow:

Bail is moeilijk tot niet te kammen, wat een knokpartij zeg. Er komt ook maar heel weinig af... Maar als ie door de kamer rent komen er hele wolken los haar achter 'em aan en als je hem eens flink knuffelt spuug je een half uur later nog kattehaar uit :evil: Dat soort katten moet je volgens mij gewoon een keer per week uitkloppen Tongue :lol:

De enige 'borstel' waar ik bij Bail flink wat af- en loshaal is de Zoom Groom:
[Afbeelding: zoomgroom.jpg]

Na de 'massage' even snel een gewone haakjes borstel erover heen om het losse haar van hem af te plukken en ik heb in ieder geval weer een voldaan gevoel :mrgreen:
"Een gevecht is niet voorbij voordat je het gewonnen hebt, Fitz. Dat is alles wat je hoeft te onthouden. Het maakt niet uit wat de andere man denkt."
Robin Hobb, De boeken van de Zieners
Antwoord
03-08-2008, 15:44:47,

Nadine schreef:Dat soort katten moet je volgens mij gewoon een keer per week uitkloppen Tongue :lol:

:lol: hahahahahaha
"Happiness is not a destination. It is a way of life."
Antwoord
03-08-2008, 15:54:47,

:oops: :oops: :oops:

:mrgreen:
"Een gevecht is niet voorbij voordat je het gewonnen hebt, Fitz. Dat is alles wat je hoeft te onthouden. Het maakt niet uit wat de andere man denkt."
Antwoord
03-08-2008, 15:56:27,

Hahahaha.. heeft iemand een matteklopper voor mij en een paar extra grote wasknijpers?? :lol: :wink:
[Afbeelding: Borstels003.jpg]
Deze borstel werkte erg goed vanmorgen! Mann.. wat een haar kwam er mee los. Maar ik moet hem wat om af te leiden geven want anders.. !
Is het beest in hem niet meer te temmen.. :lol:

Ik vind het alleen zo raar dat tot gisteren met aaien dat er niets los kwam en als ik hem nu aai mijn hand vol is.

Grappige borstel Nadine, het doet me denken aan dat wieber-vormige borstel dat ik voor het konijn had. Die borstel die ik gebruik werkt hetzelfde, maakt veel haren los maar blijft niet in de borstel hangen.

Voor Misty gebruik ik trouwens deze borstel! Ideaal voor lange haren!!
Het is net zoals de bovenstaande borstel een hondenborstel.
[Afbeelding: Borstels002.jpg]
[Afbeelding: Borstels001.jpg]
Antwoord
03-08-2008, 16:05:34,

Je kunt de furminator eens proberen. Ik heb er heel goede dingen over gelezen. Ik ga er ook zeker eentje halen voor Gilroy, en hopelijk kan ik daar Bail ook mee te grazen nemen. Hij heeft een héél erg dikke vacht. Big Grin

Hij wordt door de maine coon liefhebbers in ieder geval aangeraden, omdat je in heel korte tijd, een halve kat aan los haar hebt. Alleen niet als je showt met het dier. Daar schijnt 'ie iets té heftig voor te zijn. Maar dat is geen probleem :lol:
http://www.furminator.plaza33.nl/nl.html
Antwoord
03-08-2008, 16:50:44,

WOW!!! Dit is best heftig! Maar ik moet zeggen dat die borstel die ik gebruik voor Misty bijna net zo goed werkt!

Heb je nu niet die reclame van de furminator op tellsel of zo met een soort van zuiger er aan vast? Die zuigt gelijk alle haren in een bak.
Antwoord
03-08-2008, 18:21:00,

Confusedhock: Ik kan het me niet voorstellen hoor, whahahahha....
Deze borstel is niet nieuw hoor, het heeft alleen een érg domme naam :lol: :lol: :lol:

die herderskammen helpen idd ook erg goed ja. Die is wel beter geschikt voor regelmatig gebruik. De Furminator kun je beter niet te vaak gebruiken, alleen tijdens de verharing, anders houd je geen kat meer over 8) :lol:
Antwoord
03-08-2008, 19:18:04,

allemaal goed en wel...hij is prijzig als ik dan denk dat ik alle moeite van de wereld zal hebben om het bij SIbert te gebruiken..
Miss dat het toch lukt, maar als 't niet lukt, dan sta ik er weer mee..pfff
Sieb wordt niet zo graag geaait (alleen als hij zin heeft en da's meestal alleen snachts...), gekamt, noch geborsteld ..
Antwoord
03-08-2008, 20:20:15,

Dan houd je inderdaad al snel geen kat meer over :lol:
Maar ik vind de tandjes nogal dicht bij elkaar staan...ik bedoel, met een vlooienkam zou ik er bij Jinx niet doorheen komen hoor :?
Antwoord
03-08-2008, 20:24:06,

En toch schijnt dit wel te werken. Op het mc forum zijn ze er erg over te spreken. Behalve dan idd de mensen die showen, die gebruiken 'em liever niet of zo min mogelijk.
Ik wil 'em in ieder geval wel proberen tegen de tijd dat Gilroy echt dik in z'n vacht zit en verhaart. Jullie horen het dan wel :lol:

Een maine coon met een vlooienkam kammen wordt trouwens wel afgeraden, en zéker z'n staart niet. Smile
Antwoord
03-08-2008, 20:28:22,

Dat wilde ik niet eens proberen maar bij Zen lukte dat wel omdat het zo'n klein kammetje is...Nero z'n vacht is nergens mee te kammen, die is zo dun...dan blijft er niks achter.
Antwoord
03-08-2008, 20:32:55,

Met kleffe handjes heeeeel veel aaien, doet dan wonderen he? :lol: Tongue
Antwoord
04-08-2008, 00:00:51,

ja dat werk idd! Luusje die pluk ik onder het kammen ook nog, handen vol :roll: alleen de noren laten zich niet kammen, nu is dat bij zuur geen punt, af en toe een klein klitje. Maar Hijo, die vacht :roll: hij heeft zon grondige hekel aan borstel en kam.. hem pakken we gewoon af en toe met de tondeuse, hij klit als een gek, zo raar.. ook als hij eens onder dwang gekamt is, dan ziet hij er supermooi uit, 30 min later klit alles weer in elkaar. Dus om hem niet te veel te plagen vroem.. het ziet er niet zo mooi uit maar jammer dan.
[Afbeelding: zz4.gif]

ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg.
Antwoord
03-04-2009, 20:08:50,

Hoe kam je een broekje? Jinx heeft dus op z'n kont en achterpootjes van dat haar wat er uit moet...verhaar-haar Tongue haha

Hebben jullie tips? Wat fijn kammen is het voor hem niet, geen grip zoals op z'n rug Big Grin
Antwoord
04-04-2009, 13:31:56,

Ik gebruik op Gilly's broek gewoon een slicker, zo'n haakjes borstel. Daar trek ik er heel veel mee uit. Eventueel een uitwolkam er achteraan, die haalt echt het pluizige ondervacht eruit. Dat gaat best goed. Big Grin

Gilroy gaat er mééstal braaf bij op z'n zij liggen. Dan borstel ik eerst z'n broek met lichaam mee zeg maar, van kop naar staart... dan draai ik 'em op z'n andere zij, dan doe ik die kant.
Vervolgens laat ik hem staan en dan borstel ik z'n broek keurig in model richting grond. Dan ziet het er weer keurig netjes uit Big Grin En heb een beste pluk haar over 8)

Als ik het even snel wil doen, omdat hij er niet zo'n zin in heeft, doe ik het alleen staand. :wink:
Antwoord
04-04-2009, 17:11:43,

Die broek ik dus het probleem...ik gebruik zo'n haakjes klitten kam. En tot nu toe is dat de enige die werkt. Maar Jinx vindt het sowieso niet fijn om gekamd te worden...
Maar dan ga ik daar gewoon mee door, steeds een beetje...en mss knip ik nog wat weg. We zijn straks wel met vakantie Wink
Antwoord
04-04-2009, 21:44:56,

Bij Gil is het ook altijd de broek die de grootste puinhoop is hoor :wink:

Gewoon bijhouden is toch het devies. Maar als je oppas hebt voor de katjes, zal er toch ook echt iemand z'n best moeten doen om Jinxy een beetje in model te houden. Da's het nadeel van een langharige kat :wink:
Je kunt het wel wat bijknippen natuurlijk, maar hoe dan ook, als jullie langer dan een paar dagen weg zijn, zeker in het verjaarseizoen, zal er toch geborstelt moeten worden. Smile Anders krijg je na je vakantie een behoorlijke koude douche als het arme beest helemaal in de klit zit. en dan ben je nog veel verder van huis.
Antwoord
05-04-2009, 14:31:40,

Nadine schreef:Ik gebruik op Gilly's broek gewoon een slicker, zo'n haakjes borstel.

Ik gebruik dus heel wat anders...om echt de klitten (die er eigenlijk niet zijn) door te snijden: [Afbeelding: kattenkam.jpg]

En ik heb nu deze: http://www.doggoneclean.com/ProductImages/rake.jpg
maar dat werkt niet voor Jinx. Wel voor Zen en Nero.
Antwoord
05-04-2009, 16:08:54,

Deze is om gewoon te borstelen. Haalt losse haren weg en kleine klitten is ook geen probleem. Deze vind hij erg fijn...

http://www.mtkathadin.nl/product_info.ph...c1611b93c2

En om de ondervacht los te halen gebruik ik af en toe deze.
http://www.mtkathadin.nl/product_info.ph...c1611b93c2

Deze vind hij dus niet zo geweldig, maar af en toe moet het even. Big Grin
Antwoord
08-04-2009, 17:58:21,

De slicker vindt Jinx echt niks. Ik krijg er ook weinig mee uit Sad Bij Zen en zelfs Nero werkt het super Big Grin Ik ben er sinds gisteren achter dat Nero het helemaal niet erg vindt om geborsteld te worden.

Dus voor Jinx toch alleen maar die klittenkam :?
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)