Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Info over kittens
04-10-2006, 11:05:47,
Info over kittens
Nu er over twee maanden een kitten in huis komt wil ik me alvast voorbereiden op Charly's komst..
Waar kan ik goeie kitteninformatie vandaan halen? Volwassen katten heb ik geen problemen mee maar kittenervaring heb ik niet.

Wat moet ik weten? Wat kan ik zelf avonturen?
Hoe voed ik zo'n ding op? Enz..

Ik kan wel gaan googelen maar misschien hebben jullie al een goede site of boek in gedachten zonder dat ik me het leplazarus hoeft te zoeken.
:wink:
[Afbeelding: Vijftalbanner.jpg]
Antwoord
04-10-2006, 11:44:17,

Bij " Pucky " staat al een link. Ik zet hem hier wel bij. Met deze dan.......

http://www.geocities.com/turbo502002/
Antwoord
04-10-2006, 12:23:18,

Bedankt Chris.. Tongue
Heeft iemand nog meer tips?
Antwoord
04-10-2006, 12:28:29,

heerlijk vooruitzicht he lis Smile
twee dingen die me zo te binnen schieten; zet in 1e instantie in elke kamer een klein bakje neer. ik heb daar van die foto-ontwikkelbakjes voor genomen. als een kitten moet, dan moet hij, dus het is prettig als er altijd een bakje in de buurt is.

erg belangrijk, en daar moet je echt consequent in zijn; speeltjes zijn om mee te spelen, handen zeer beslist niet! handen zijn om mee te aaien.
dus iedere keer dat het schatje in je handen gaat hangen, rustig terugtrekken en negeren die hap. je wil geen volwassen kater die het geweldig vindt om in je handen te hangen, en jong geleerd is oud gedaan.
Antwoord
04-10-2006, 19:07:54,

Het woord is al gevallen... consequent zijn... :lol:

Die kleine mormels zijn echt hardhorend!
Vanaf het allereerste prille moment heel duidelijk zijn en geen dingen goed vinden die hij later ook niet mag. Boos worden helpt niet, maar herhaling wel...

En vooral: houd er rekening mee dat kittens vele malen drukker zijn dan je je voor kunt stellen. Het is geweldig, maar ook erg vermoeiend. :lol:
"Een gevecht is niet voorbij voordat je het gewonnen hebt, Fitz. Dat is alles wat je hoeft te onthouden. Het maakt niet uit wat de andere man denkt."
Robin Hobb, De boeken van de Zieners
Antwoord
06-10-2006, 08:04:52,

Met andere woorden engelengeduld hebben en consequent blijven.. en vooral niet schreeuwen.. doen we toch al niet..
Oke dan.. moet lukken.
Ik ga er vanuit dat hij inderdaad erg druk zal zijn.. Bovenop Misty springen enz.. hihi, lijkt me wel lache..
Hans verheugt zich erop in ieder geval. Die wil dat graag eens zien..
Ik zou graag zien dat ze samen in een mandje kruipen en gaan slapen.

Ik ga ook maar eens op een site kijken qua voeding..
Antwoord
08-10-2006, 15:13:53,

Nou hebben wij met Ziggy met haar ongeveer half jaar oud dus eigenlijk weer een kitten in huis. Moet ik haar nou nog op kittenvoer zetten? Geheid natuurlijk dat de jongens dat ook gaan eten. Wat is wijsheid?
In liefdevolle herinnering: Silver, Jara, Kelly, Sjors en Bobby
Antwoord
08-10-2006, 15:34:19,

bianc, je geeft toch een goede kwaliteit voer? ik zou ziggy daar lekker van mee laten eten hoor Smile ziggy komt dan heus niets te kort, en je hoeft niet bang te zijn dat je twee kerels straks model rolmops hebben.
Antwoord
08-10-2006, 15:41:58,

Dat had ik idd ook een beetje Rieneke, ze eet het nu al en we geven idd goed eten. En blijkbaar smaakt het haar prima.
Ik heb geen zin in van die katers die ik kan rollen straks.
Dank je wel.
Antwoord
10-10-2006, 11:08:48,

Dan heb ik ook gelijk een vraagje..
Charly krijgt bij de cattery nu Iams kittenvoer te eten.
Geen probleem om daar mee door te gaan als hij straks bij ons is.
Maar tezijnertijd wil ik overgaan op Royal canin kittenvoer..
Hoe lang moet ik daar mee wachten? Of kan ik gelijk langzaam overgaan op RC? Ik wil het zeker niet te snel doen...
Antwoord
02-11-2006, 17:49:27,

hoi lis, een beetje laat antwoord, maar het duurt nog even he Smile
de verhuizing geeft stress, en stress geeft verminderde weerstand.
ik zou de kleine de eerste week zeker nog zijn oude voer geven, en dan rustig aan gaan mengen.
Antwoord
02-11-2006, 18:09:39,

hihihi, ik was ervan overtuigd dat ik antwoord had gegeven.... Gelukkig ben jij wel wakker Rieneke! :lol:
"Een gevecht is niet voorbij voordat je het gewonnen hebt, Fitz. Dat is alles wat je hoeft te onthouden. Het maakt niet uit wat de andere man denkt."
Antwoord
02-11-2006, 18:44:07,

hahaha noem het maar wakker, na 2 weken antwoord geven Tongue
Antwoord
02-11-2006, 19:24:33,

Oke oke.... wakkerder dan ik Tongue

:lol: :lol: :lol:
Antwoord
02-11-2006, 19:40:57,

[Afbeelding: poezen6.gif] Bedankt Rieneke.. beter laat dan nooit. Gelukkig is Charly er nog niet..

Bedankt voor het antwoorden hoor! Dan geef ik hem zeker de eerste weken zijn eigen Iams.. en ga dan langzaam (in een dag of 4)over op RC.
Antwoord
02-11-2006, 19:41:02,

Nadat ik sinds 3 weken Pucky geen kittenvoer meer geef omdat Momo dat op at en Pucky liever gewoon voer eet, moet ik zeggen dat het prima gaat hoor.
Zij groeit goed en haar vacht ziet er goed uit.
http://willeminagreiner2.blogspot.com/

Wenn Du denkst es geht nicht mehr,
kommt von irgendwo ein lichtlein her.

[Afbeelding: krabben3.gif]
Antwoord
02-11-2006, 19:45:33,

tuurlijk mieke, hele generaties zijn groot gegroeid op gewoon kattenvoer Smile ze ziet er op de foto's en filmpjes geweldig uit!
Antwoord
02-11-2006, 20:05:53,

Zal ik iets heeeeel ergs bekennen??????? Vooruit, met het schaamrood op de kaken hoor.... :oops:

Dientje vind het niet zo leuk dat de kitjes eigenlijk hele grote kerels zijn. Ze eten dan ook allange gewoon voer. Meneer Tommy heeft zelfs het lef Lady's lightbrokkies te snoepen zag ik vanmiddag (hij heeft de grote boze koelkast van de week overwonnen...)

Maar toch, heeeeel stiekem.... krijgen ze elke morgen nog samen een half zakje Iams junior met wat brokjes erdoor....... :oops:
Antwoord
02-11-2006, 20:09:28,

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Antwoord
11-08-2007, 17:08:07,

Hier dus ook een volwassen kat die kittenvoer errug lekker vind Sad (en dat is te zien!) en kittens die 'volwassen'-voer heerlijk vinden.
helaas heb ik nog 5kg :!: kittenvoer staan....iemand een idee...€30 weggooien is errug zonde hoor!!
"Happiness is not a destination. It is a way of life."
Antwoord
11-08-2007, 19:33:43,

het asiel zal er heel blij mee zijn! Smile
Antwoord
11-08-2007, 19:39:00,

ik heb er ook aan zitten denken Rieneke...ik weet het niet zo goed. De kittens zijn nog maar 3 maanden :?
Antwoord
11-08-2007, 20:02:14,

Je hebt denk ik de hele dag brokjes staan?
Anders zou je ze apart moeten voeren?
Antwoord
12-08-2007, 04:49:17,

Dat had ik vorig jaar ook Natas, precies hetzelfde.
Maar ondanks dat ze nog maar 3 maanden oud zijn, kunnen ze best "volwassen" voer eten hoor.
20 Jaar geleden bestond er nog geen eens kittenvoer.
En toen waren de katten ook best wel gezond,
Het zou jammer zijn als Zen dik zou worden, daar heb je dan later weer problemen mee.

Antwoord
12-08-2007, 09:52:43,

Ik heb idd de gehele dag brokjes staan...omdat ik dat met Zen zo deed.

Ik denk idd dat ik ze maar allemaal op volwassen voer ga zetten Wink
Apart voeren wordt een beetje moeilijk met Zen denk ik. Die eet af en toe een beetje dus als ik die apart voer eet ze te weinig vrees ik.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)