Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aanpassing in de registratie.
19-11-2008, 22:25:52,
Aanpassing in de registratie.
Hallo allemaal,

Zojuist ontdekte ik de gebruiker "King_Minos". Deze staat al een tijdje op non-actief omdat we niet wisten wat we er mee aan moesten. Ik heb diverse e-mails gestuurd naar het opgegeven mail adres, maar geen reactie mogen ontvangen. Het is een handmatige aanmelding (dus geen spambot), maar ik vertrouw aliassen niet zo....

Ik heb daarom deze gebruiker verwijderd en een regel toegevoegd aan de registratie procedure:
LET OP: Gebruik een normale passende naam en geen alias!!! Een alias word gezien als spam en word verwijderd!!!!

Er worden dus geen rare namen meer geaccepteerd. Mocht gebruiker King_Minos zich melden onder zijn/haar eigen naam is hij/zij van harte welkom om mee te kletsen op het forum.... Big Grin

Groetjes,
Dennis
Antwoord
19-11-2008, 22:30:49,

Als je zo het e.e.a. weer kan tegenhouden: PERFECT!!

Moet zeggen dat er meer mensen zijn die zich aanmelden en niets plaatsen maar dat zijn vaak niet van die rare namen, nee.
Wat een werk heb je er maar mee...bedankt!
"Happiness is not a destination. It is a way of life."
Antwoord
19-11-2008, 23:44:37,

Ik had het idd ook gezien !
Bedankt Dennis
[Afbeelding: bannermarijverkleind8003.jpg]
Antwoord
20-11-2008, 00:35:12,

Had hem ook al ff opgemerkt idd
En net wat Natas zegt idd zijn wel meer mensen die zich aanmelden en nooit meer mee schrijven....
In liefdevolle herinnering: Silver, Jara, Kelly, Sjors en Bobby
Antwoord
20-11-2008, 11:17:45,

Mensen die zich aanmelden en daarna niet meeschrijven zijn er zat. Ik ben zelf ook lid van diverse fora waar ik wel lid ben, maar zelden tot nooit iets schrijf, simpelweg omdat ik (nog) niet te melden heb Smile

Ik heb een tijdje gedacht om accounts te verwijderen die niet gebruikt worden, maar toen merkte ik dat er toch mensen zijn die hun account wel gebruiken alleen besloten hebben om niet actief mee te doen.

Dat is (helaas voor ons) hun keuze en die respecteer ik. Daarom laat ik gewoon alle (legetieme) accounts werkend, want wie weet komt er ineens iemand boven drijven die toch eens graag wil mee kleppen Smile Het slot in ieder geval geen ruimte op, dus daar hoeven we ons geen zorgen om te maken Smile

Groetjes,
Dennis
Antwoord
20-11-2008, 14:09:00,

Het ging mij er ook meer om (gezien toestanden in het verleden) dat er ook mensen meelezen en dan mensen aanvallen op wat hier geschreven word. Die hebben niet de bedoeling gewoon info te vergaren, die zijn er op uit om wat mensen hier schrijven tegen ze te gebruiken en in die zin vind ik het jammer dat accounts die niet meeschrijven blijven bestaan.
Antwoord
20-11-2008, 14:52:02,

Ik begrijp je standpunt hier in, maar als het uit de klauwen loopt zijn er moderators genoeg om in te grijpen. Geloof me, ik heb geen moeite mee om iemand die zich niet kan gedragen binnen de normale normen en waarden op non-actief te zetten of zelfs een block te geven Smile

Hier kan en mag veel, maar ook op kattekrabbels zijn er wel grenzen Big Grin Gelukkig gaat het al heel erg lang goed zonder gedonder en ik hoop dat we dat zo kunnen houden Smile

Groetjes,
Dennis
Antwoord
20-11-2008, 15:15:11,

Ik begrijp zeker ook jullie standpunt hier hoor.
Als er hier op de site wat gebeurt kunnen jullie in grijpen ja
Maar het ging ook nog al eens via Email buiten krabbels om natuurlijk

Maar goed 'men' moet maar aan de bel trekken als bepaalde profielen van hier men dan wel via krabbels dan wel via mail lastig valt, dan kunnen jullie er wat mee.
Antwoord
20-11-2008, 19:08:35,

In het verleden zijn 'vreemde' gebruikersnamen nooit zomaar geactiveerd. We sturen altijd eerst een mailtje naar het geregistreerde mailadres. Krijgen we geen antwoord, dan deleten we het account na verloop van tijd, zonder dat deze ooit geactiveerd is.
Op zich is dat jammer, aangezien we zo ongetwijfeld ook wel een aantal 'echte' gebruikers gemist hebben, maar we willen zeker niet weer een overdaad aan spam op de site natuurlijk :wink:

Er is voor mij nog een reden waarom ik niet actieve accounts niet zonder meer weg wil gooien.

Kattekrabbels heeft dankzij de handmatige activatie al best een hoge drempel. Mensen met een spoedvraagje kunnen hier per definitie al niet terecht, iets waar ik in de toekomst graag iets aan zou willen veranderen. Als we dan ook nog eens de niet actieve accounts weg gooien, timmeren we de deur voor mijn gevoel wel heel erg dicht. Beetje het gevoel dat iemand niet langer welkom zou zijn.
Dat lijkt mij niet het doel van een forum, het is geen besloten club natuurlijk :wink:

Ja er zijn problemen geweest in het verleden, maar gelukkig is dat de uitzondering. Bij bijna elk forum kun je de profielen bekijken van de leden zonder ingelogd te zijn. Daarom moet je er ook goed over nadenken of je een mailadres in je profiel zet. Niet alleen tegen misbruik, maar ook spammers hebben mogelijkheden om die mailadressen op te pikken.
"Een gevecht is niet voorbij voordat je het gewonnen hebt, Fitz. Dat is alles wat je hoeft te onthouden. Het maakt niet uit wat de andere man denkt."
Robin Hobb, De boeken van de Zieners
Antwoord
20-11-2008, 20:04:11,

Ik ben nou toevallig diegene die het ter sprake brengt, maar ik heb er met meer dan 3 mensen over gehad in de loop der jaren die er 'last' van hadden in welke vorm dan ook. Of doordat ze het niet prettig vonden dat hun 'prive' voor jan en allemaal te lezen was die niet meeschreef maar alleen een account hier had of omdat ze via Email benadert werden. En Email kan je dan idd beter niet in je profiel zetten, maar soms hebben mensen die al via andere weg van je voordat ze 'zich tegen je keerden'

En nee ik heb ook zeker niet het idee of gevoel het forum dicht te moeten timmeren hoor, zou juist leuk zijn nieuwe leden er bij. Maar wat er nou zo anders hier als die tig andere kattenfora dat wij op een relatief laag aantal actieve leden blijven hangen? Geen idee.
Is het de hechte harde kern die afschrikt? Maar dat heb ik ook op andere fora ervaren, je moet moeite doen ergens tussen te komen en mensen leren te kennen, die drempel heb je overal.
Is het de georganiseerde chaos die hier heerst? Het niet topic vast zijn? Dat is juist wat ik zo lekker aan krabbels vind dat ieder zich zelf kan zijn en je niet meteen gillend 6 moderators op je nek krijgt omdat je het lef hebt iets over uitgaan in het: wat eten we vandaag topic te zetten Smile
Antwoord
20-11-2008, 20:14:08,

Heel in het begin had ik ook even het idee kom ik hier ooit tussen , maar ben gewoon doorgegaan , en hier ben ik heeel blij mee.
Zeker toen ik van een vriendin ( zo mag ik haar zeker noemen ) van dit forum een heel lief prive mailtje kreeg . Dat was een extra stimulans om door te gaan.
[Afbeelding: bannermarijverkleind8003.jpg]
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)