Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Schilfers
25-05-2009, 07:47:50,
Schilfers
Gisteren toen ik Charly aaide zag ik op zijn rug in de buurt van zijn staart witte schilfertjes zitten in zijn vacht. Ik heb zijn huid bekeken en die ziet er goed uit maar tussen de haren zitten dus die schilfers.

Zijn vacht is erg dik maar omdat hij onverwachts kan bijten zonder enig waarschuwing borstelen we hem niet zo vaak als zou moeten.
Gisteren hem dus mee naar buiten genomen als afleiding en flink geborsteld.

Hans denkt dat het door zijn te dikke vacht komt. Als we even proberen dagelijks te borstelen als Charly dat toe staat zou hij er dan vanaf komen of moet ik naar de DA met hem?
[Afbeelding: Vijftalbanner.jpg]
Antwoord
25-05-2009, 07:56:15,

voor wat roosjes zou ik niet naar de da rennen hoor.
hij zal een wat droog huidje hebben mss?
geef eens wat visolie over het natvoer, goed voor huid en haar!
ikzelf gebruik capsules van het kruidvat.
Antwoord
25-05-2009, 08:28:29,

Je weet ook altijd raad hé Rien! Big Grin
Ik wilde even zeker weten dat het roosjes zijn. :lol:

Vanmiddag moet ik toch naar de HA dan loop ik daarna even naar de kruidvat. Bedankt voor de tip. :wink:
Antwoord
25-05-2009, 17:13:51,

Zen heeft dat ook wel en in de zwarte vacht valt dat op Smile maar vooral tijdens het verharen is dat goed te zien.
"Happiness is not a destination. It is a way of life."
Antwoord
25-05-2009, 17:20:17,

Joris heeft er ook last van !
[Afbeelding: bannermarijverkleind8003.jpg]
Antwoord
25-05-2009, 18:04:16,

hihi dat wordt een run op het kruidvat! :lol:
Antwoord
25-05-2009, 18:41:02,

ik zou niet weten hoe ik Zen dat moet geven..helaas...die eet totaal geen natvoer of iets. Dus dan zou ik het over de brokjes moeten doen waarvan ik me afvraag of die nog gegeten worden dan :?
Antwoord
25-05-2009, 18:51:10,

je kan het allicht eens proberen, ze vinden het hier niet vies.
ze worden het wel eens zat, en dan geef ik een paar weekjes niets.
daarna gaat het weer een tijd prima.
ik wil je anders best een paar probeercapsules opsturen?
ik hoor het wel.
Antwoord
25-05-2009, 18:57:44,

hihi, ik jat er wel een paar bij mijn ouders uit de kast Tongue
Maar lief van je! Thanx!
Antwoord
14-05-2010, 10:39:00,

Moet je nou toch kijken.. bijna een jaar ben ik bezig met uit te vinden waar mijn katten nou last van hebben.

Na zelf flink gegoogled te hebben ben ik erachter!
Twee dierenartsen in belgie gemaild nadat ik artikelen had gelezen!
Vandaag het verlossende antwoord!
EIN-DE-LIJK, mijn katten hebben Cheyletiellamijt oftewel schilfermijt!

Bij mij begon het lampje te branden dat ik ook al 3/4 jaar met huidirritatie loop wat niet weg gaat.
Misty vergaat echt van de jeuk en haar vacht is dof en ze trekt haren uit..
Ik geef haar nu iets tegen de jeuk. Zodat ze niet verder trekt.

Vandaag bij de DA dwingend verzocht om voor mij Stronghold te bestellen want dat is het enige dat helpt. Maandag of dinsdag kan ik beginnen met de behandeling.

Mijn huisarts op de hoogte gesteld en nu moet ik alleen nog iets vinden om het huis mee in te poederen of spuiten..

Tis toch wat dat ik zelf erachter moet komen?!
Antwoord
14-05-2010, 13:01:12,

helaas gebeurd het volgens mij best vaak...dat je zelf al met het antwoord moet komen...

Maar wat fijn dat je erachter bent! Voor de poezels maar ook voor jezelf :thumbleft:
Antwoord
14-05-2010, 13:35:55,

Ik heb in ieder geval totaal geen vertrouwen meer in de DA's in Barneveld. Beide praktijken niet.
Voor kleine zaken kom ik er nog maar voor grote zaken ga ik in het vervolg naar de Wagenrenk als dat kan. Met Misty en Odette kom ik daar nu toch al.
Antwoord
14-05-2010, 17:59:41,

jemig, goed dat je het nu weet!
wat zeiden de da's in barneveld er dan van?
Antwoord
15-05-2010, 17:00:27,

rieneke schreef:jemig, goed dat je het nu weet!
wat zeiden de da's in barneveld er dan van?

Rien, de kleine praktijk zei dat het mijt kon zijn nadat ze een beetje onder de microscoop had gelegd en gaf me tot 2x toe Advokate mee.
Dat werkte niet.

Toen naar de grote praktijk zei de ene DA "neuu.. das roos" en de ander zei dat het misschien een allergie kon zijn. That's it! Misty kreeg een spuit om te kijken of die hielp, zo ja dan had ze een allergische reactie ergens van maar bepalen wat werd heel erg lastig. En die spuit hielp ook niet.

3 artsen en de eerste kwam er redelijk dicht in de buurt maar zeker weten welke? Nee.

Vorige week kreeg ik die gedachte in mijn hoofd dat mijn irritatie misschien iets te maken had met die van de katten. Mijn HA was achterlijk bezig en verklaarde me voor gek toen ik het over een schimmelinfectie had. Mijn collega had dit ook gehad. Maar nee, dat kon niet want dat kwam alleen voor in afrika. Dat ik kaler wordt, zware roos en rode plekken heb is misschien doordat ik teveel testosteron zou hebben zoals indonesische vrouwen dat vaak hebben. Duh? :evil: Ik zag even de link niet..

Schilfermijt (cheyletiella) dus.. zodra de katten er vanaf zijn kom ik er ook vanaf. Ik heb gisteren gewoon de DA gebeld en gezegd dat ik er 200% zeker van ben dat de katten dit hebben en ik ook. Graag Stronghold pipetten bestellen want dit is het enige dat helpt.
Dat hebben ze gedaan op mijn risico. Maandagavond heb ik de pipetten en ik begin gelijk. Alle katten een pipet, twee weken later nog eens en dan een maand later weer en de maand erop. De assistente van de DA zegt dat ze me geloofd dat het zo is want ik heb bijna altijd gelijk als ik iets constateer.
Antwoord
15-05-2010, 17:15:39,

wat een verhaal zeg, om moedeloos van te worden!
goed dat je er achteraan gegaan bent, maar kan me voorstellen dat het vertrouwen zero is nu.
succes met de behandeling!
Antwoord
15-05-2010, 17:40:04,

wat een reactie ook van je huisarts Confusedhock:
Antwoord
16-05-2010, 15:19:47,

Natasja schreef:wat een reactie ook van je huisarts Confusedhock:

Ja lekker he Natas! Ik ben ook verschrikkelijk boos geweest!
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)