Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Borstelen
12-10-2006, 17:20:38,
Borstelen
Wij proberen nu al een par weken om Momo te borstelen.
Maar nee hoor, ze laat het niet toe.
Vasthouden gaat niet, we kunnen haar aaien, maar zodra de tweede hand erbij komt, gaat ze weg. Vastpakken laat ze zich niet. We zijn al een hele tijd bezig om iedere keer heel voorzichtig bij het aaien de tweede hand mee te gebruiken, maar nee hoor.
We hebben zo`n handschoen gekocht, daar wil ze ook niks van weten. niet van een borstel en niet van een kam.
Dat hang natuurlijk alles tesamen, dat wij haar in het begin iedere keer moesten vasthouden bij het oogje zalven en daarna met haar zij verzorgen.
Bestaat er mischien een huismiddeltje of zo dat ze niet meer zo heel erg verhaart?
Mischien een domme vraag, maar nou ja ik vraag gewoon maar.
http://willeminagreiner2.blogspot.com/

Wenn Du denkst es geht nicht mehr,
kommt von irgendwo ein lichtlein her.

[Afbeelding: krabben3.gif]
Antwoord
12-10-2006, 17:56:19,

Die Zen van mij vind het ook niet zo'n pretje. Dus als zij tegen me aan ligt te knorren (slaapt) dan pak ik weleens de borstel/kam en doe na een paar aaien een kam en dan weer aaien en dan weer de kam. Echt opschieten doet het niet maar soms kan ik wel wat vaker borstelen en haal ik er meer haar uit.
Een andere optie zou ik zo niet weten?!
"Happiness is not a destination. It is a way of life."
Antwoord
12-10-2006, 17:57:25,

vitamine b en zink, via je da te bestellen. maar ja, dan nog zal je momo moeten pakken om het toe te dienen, dus of je hier wat mee opschiet?
misschien is het een idee momo te aaien met wat vochtige handen, dan neem je vaak al heel wat haar mee. succes ermee mieke!
Antwoord
12-10-2006, 19:19:45,

Oke, bedankt.

Antwoord
02-11-2006, 17:44:26,

Wat ook wel eens wil helpen, is beginnen met een heel klein kammetje. Een vlooienkam ofzo. Niet erg effectief, maar zo kan ze er misschien aan wennen. Een beetje voorzichtig kammen terwijl ze bij je op schoot ligt.
"Een gevecht is niet voorbij voordat je het gewonnen hebt, Fitz. Dat is alles wat je hoeft te onthouden. Het maakt niet uit wat de andere man denkt."
Robin Hobb, De boeken van de Zieners
Antwoord
02-11-2006, 19:44:11,

Vochtige handen was inderdaad ook een suggestie die ik wilde geven.
Diesel wilde ook niet geborsteld worden, dat was echt een drama.. ik kocht een gewone haarborstel die wij ook gebruiken, een kleine borstel en haalde die alleen over de plekjes heen waar hij graag gekriebeld werd. Onder de kin, op het koppie achter de oren.. en toen was het: Hmm, das best lekker.. en heel langzamerhand ben ik verder gegaan..
[Afbeelding: Vijftalbanner.jpg]
Antwoord
02-11-2006, 19:44:19,

Op schoot ligt ze niet, hoogstens naast mij zodat ik haar aaien kan.
Maar ik zal morgen eens in de winkel kijken naar een klein kammetje.

Antwoord
15-11-2006, 09:03:22,

Laat Momo zich al borstelen Mieke?
[Afbeelding: Vijftalbanner.jpg]
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)