Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Technical
02-05-2012, 14:13:29,
RE: Technical
Heel goed bezig Natas Smile
Mijn da raad het zelfs aan Wink Wat zeg ik, zodra je je katje komt ophalen na castratie: oppassen met voeren nu en als je nog kittenbrok voert, dan meteen mee stoppen Big Grin
"Een gevecht is niet voorbij voordat je het gewonnen hebt, Fitz. Dat is alles wat je hoeft te onthouden. Het maakt niet uit wat de andere man denkt."
Robin Hobb, De boeken van de Zieners
Antwoord
03-05-2012, 23:42:33,
Rosa en Poeske krijgen allebei Technical en zij blijven goed op gewicht.
Antwoord
10-05-2012, 22:32:16,
Ik voer kat en hond beiden technical, vandaag heb ik 2 kg. voor de kat 15,95 euro en 3kg voor Rosa 18,95 euro. Mijn partner vind dat veel te veel geld. hij adviseert mij om voer bij de Aldi te kopen hij zegt dat dat ook goed voer is. Wat zijn jullie bevindingen.
Antwoord
10-05-2012, 23:52:12,
In dat voer zit bijna geen vlees, wat voor een vleeseter als de kat dus niet echt de juiste voeding is. Wel zit het stikvol goedkope vulstoffen, zoals granen, wat een kat dus niet nodig heeft. Ze haalt daar geen voedingsstoffen uit en haar lichaam is er niet op gebouwd deze te verwerken. Ze zal er dus heel veel van moeten eten om voldoende energie en voedingsstoffen binnen te krijgen. Daarbij komt ook heel veel ontlasting trouwens.
Erg veel goedkoper ben je met dat voer dus helemaal niet uit, omdat ze er veel meer van moet eten.

Verder zijn die granen gewoon niet goed voor haar en zit er te veel zout in het voer van de aldi. Dit is ook nog eens slecht voor de nieren.

Dus meer voer, meer kattegrit en een vergroot risico op nierfalen, met de daarbij horende da rekeningen. Denk dat je met technical op de lange duur goedkoper uit bent. Wink

En dat is natuurlijk als Poeske het voer van de Aldi zou willen eten of er niet vreselijk van aan de diarree gaat. Wink

Vertel je partner maar dat technical een zeer nette en voordelige keuze voor voeding. Ter vergelijking: ik betaal voor een zak Hills Natures Best van 4 kilo iets meer dan 45 euro. Dan doe je het toch heel netjes?
"Een gevecht is niet voorbij voordat je het gewonnen hebt, Fitz. Dat is alles wat je hoeft te onthouden. Het maakt niet uit wat de andere man denkt."
Antwoord
11-05-2012, 06:58:44,
daar heb ik maar 1 ding aan toe te voegen; al die granen vergroten ook nog eens het risico op blaasgruis.
goedkoop kon wel eens duurkoop worden, en je wil geen problemen met de gezondheid van je dieren.
Antwoord
11-05-2012, 10:43:03,
Het beste is brokken zonder granen zoals Acana,Orijen en Taste off the wild,maar als je een kat hebt die op een blaasgruivoorkomend dieet staat zoals Tommie van mij dan ben je aangewezen op voer van de da en helaas zit ook daar granen in.
Antwoord
11-05-2012, 23:06:44,
Nou heb ik toch geluk (of niet) voor dat kon vertellen dat ik het voer van de Aldi niet wilde hebben, zei mijn partner maar goed dat ik dan voer van de Lidl heb gekocht.
Heb ik nou geluk of niet?
Antwoord
11-05-2012, 23:19:03,
De vogels en egels vinden het vast heel lekker. Maar zou het toch echt niet aan je Poeske en Rosa geven. Big Grin
Antwoord
12-05-2012, 06:27:40,
zulke mazzel moet je niet al te vaak hebben anne Smile
Antwoord
12-05-2012, 22:47:10,
Zouden de kippen het ook willen?
Antwoord
13-05-2012, 08:08:28,
jazeker, de kippen zullen het zeker waarderen!
Antwoord
29-01-2013, 19:53:32,
Gisteren ging Michel naar een dierenwinkel dichterbij om Technical.
Zij verkochten dat voorheen wel maarnu niet meer.
Het verhaal was:
Een jaar of 4-5 geleden waren er veel leveringsproblemen met bepaalde voeding van Technical.
Er waren nogal wat katten met tumoren die mss afkomstig waren van het voer.

Ik heb nooit leveringsproblemen gehad met onze versie maar het geeft niet echt een fijn gevoel.
Zen hebben we ook om die reden in laten slapen Sad

Ze gaf een zakje van hun eigen voer mee. Dat laten ze ergens speciaal voor hun maken.
De katten vinden het te eten...ik heb nu geen ingrediëntenlijst maar ze zei dat het gelijkwaardig aan technical is.
"Happiness is not a destination. It is a way of life."
Antwoord
29-01-2013, 20:12:24,
Daar schrik je dan toch wel van.
Antwoord
29-01-2013, 20:26:09,
Dat zeker...het ging niet om álle technical voer.
Antwoord
29-01-2013, 20:53:14,
Ik heb er nooit over gehoord en eerlijk gezegd, als dit echt zo was dan was daar op de diverse fora wel enorme ophef over geweest en had Tecnical een recall actie moeten doen. En mensen moeten waarschuwen...
Volgens mij moet je jezelf nu niet gek gaan maken. Het voelt een beetje als een foute manier om hun eigen merk lekker makkelijk te pushen...

Elk merk heeft wel eens een probleem met een batch of dat ze even niet voldoende kunnen leveren om wat voor reden dan ook. Of dat nou komt omdat er een nieuwe verpakking komt of omdat ze problemen hebben met hun eigen.leverancier... En ja, dat kan zijn dat er en kwaliteitsprobleem is, er wordt gecheckt voordat het de deur uitgaat. En vaak daarna ook nog.
Je moet zeker met een merk dat al lang genoeg bestaat, het vertrouwen hebben dat ze weten wat ze doen. Wink
Antwoord
29-01-2013, 20:53:25, (Dit bericht is het laatst bewerkt op 29-01-2013, 20:54:30 door rieneke.)
kweet niet hoor, raar verhaal.
die dsz-medewerkers vertellen wel vaker complete kul.
ik zou daar wel eens een wetenschappelijke onderbouwing van willen zien, maar ik zal mijn adem maar niet inhouden ontertussen.

ah dien, tegelijk gepost.
even een portie realiteit injecteren Smile
Antwoord
29-01-2013, 21:06:06,
Ik vond het ook een vreemd verhaal hoor...maar moet nu ook naar de andere kant vd stad voor Technical...
Ennuh, ik weet hoe het hoort te gaan als het om controles gaat van producten Wink maar ook dat zegt niet altijd wat.
Antwoord
29-01-2013, 22:28:02,
Nee, maar dat geld toch voor elke brok?
Op een gegeven moment moet je dat naast je neer zetten. Als je maar lang genoeg zoekt, vind je over elke brok wel.iets ellendigs. Wink
Je snoesjes doen het jet goed op de technical. Overschakelen zorgt vaak weer voor ellende, dus il zou er goed over nadenken. Zeker als je niet weet wat er in nieuwe brok zit. En.als je eens per maand een extra tripje met de auto moet maken... Nou ja, ool niet grootste drama toch? Wink
Antwoord
29-01-2013, 22:44:45,
Is ook...ik vind het ook nogal wat.
Jammer alleen dat ik hiervoor de balenpas niet meer kan gebruiken Sad is voor 'n 10kg zak
Antwoord
29-01-2013, 23:04:27,
Kan je het dan niet via internet bestellen?
Antwoord
29-12-2016, 11:17:51,
Nou die technical wordt elke paar maanden kleiner.
Ze noemen het zelfs kibbles ofzo, lijkt wel kittenvoer...maar Kyra is al zo onverzadigbaar.
Ik denk dat ik toch eens op zoek ga na een andere grotere brok van vergelijkbare prijs.
Of zou voor Kyra nou juist die kleine brokjes, waardoor het er veel zijn, wel ok zijn.
Antwoord
29-12-2016, 11:50:10,
Gebruik je geen voerpuzzels? Zijn te koop, maar ook makkelijk zelf te maken.
Antwoord
29-12-2016, 13:37:21,
Of een anti schrokbak?
Ook zelf te maken met een paar flinke keien in haar voerbak
In liefdevolle herinnering: Silver, Jara, Kelly, Sjors en Bobby
Antwoord
29-12-2016, 21:16:32, (Dit bericht is het laatst bewerkt op 29-12-2016, 21:17:31 door Natasja.)
Ik heb wel een voederpuzzel maar ze eten ook gescheiden...dus dan gaat het helemaal lang duren denk ik. Op zich schrokt Kyra niet echt maar die vreet gewoon veel. Als Zino niet alles op eet gaat ze daar aan verder als ik niet op let Wink

Als ik de katten naar beneden of binnen wil hebben gooi ik weleens wat in de voerpuzzel. Dat vindt ze wel leuk maar Nero is dan vaak wel sneller.
Antwoord
29-12-2016, 21:50:09,
Medische oorzaak voor het vele eten is uitgesloten?

Ik denk niet dat het formaat van de brokjes veel verschil zal maken.
Ze krijgt natvoer ook?
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)