Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Glucosamine
04-05-2010, 20:09:20,
Glucosamine
Inmiddels zijn er best wat onder ons die hun katten Glucosamine geven volgens mij...ter verbetering van het kraakbeen en de gewrichten.

Nu heeft mijn ma het voor Snoepie dus ook gekocht en heb ik gegoogled hoeveel je een kat nu moet geven.
Op deze website (helemaal onderaan): http://www.dezingendesmid.nl/catalog/pro...ucts_id=39
kwam ik tegen dat je 720mg per dag moet geven (de eerste 4-10 weken) en daarna, als onderhoudsdosis, 500mg.
Mijn ma heeft pillen van Kruidvat eigen merk en die schaaft/raspt ze klein de eerste 125mg heeft Snoepie binnen doordat ze het in wat koffiemelk had gedaan...
Snoepie is wel zo'n doortrapte kat die je écht voor de gek moet houden om iets van medicijnen toe te dienen, vandaar deze manier om het eens uit te proberen Big Grin

Mijn vraag is nu:
- hoeveel geven jullie?
- hóe geven jullie het je kat?

Altijd handig als je dat dan hier terug kunt zoeken ipv telkens opnieuw te vragen Big Grin dacht ik :roll:
"Happiness is not a destination. It is a way of life."
Antwoord
05-05-2010, 20:44:36,

ik kan je niet goed antwoord geven natas, ik gaf het in poedervorm, van vanderpigge, een afgestreken maatlepeltje.
heb het nu niet meer in huis, dus kan de hoeveelheid niet controleren.
ik gaf het gewoon over het natvoer, dat ging prima.
ook gaf ik visolie, een uitgeknepen capsule dagelijks over het versvoer, dus dat aten alle katten.
Antwoord
05-05-2010, 21:14:30,

en je hebt toevallig geen idee meer hoeveel er in dat maatschepje kon Big Grin

maakt niet uit hoor...
"Happiness is not a destination. It is a way of life."
Antwoord
07-05-2010, 16:49:08,

Persoonlijk zou ik toch kiezen voor een product dat voor dieren bestemd is, met daarbij een juiste dosering.
Het hangt er ook altijd vanaf welke en hoeveel vulstoffen in een product zitten en hoeveel werkzame bestanddelen er in zitten lijkt me...

Geen idee of er verschil in zit of het voor mens of dier is trouwens hoor. Ik weet ook niet of overdosering kwaad kan of niet....

Ik zou gewoon de da even bellen voor advies. Hij zou in ieder geval moeten weten wat de juiste dosering is Wink
"Een gevecht is niet voorbij voordat je het gewonnen hebt, Fitz. Dat is alles wat je hoeft te onthouden. Het maakt niet uit wat de andere man denkt."
Robin Hobb, De boeken van de Zieners
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)